جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۹ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 17, 2024
1

حوزه/ اولین صندوق قرض‌الحسنه دانش آموزی مدرسه محور در کشور با نام صندوق قرض الحسنه دانش آموزی شهید علی لندی در دبیرستان شهید مدافع حرم محمد مرادی تأسیس شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از اصفهان، اولین صندوق قرض الحسنه دانش آموزی مدرسه محور در کشور با نام صندوق قرض الحسنه دانش آموزی شهید علی لندی در دبیرستان شهید مدافع حرم محمد مرادی شهرستان شهرضا اصفهان تأسیس شد.

حجت الاسلام کاکائی طلبه شهرستان شهرضا و مربی تربیتی طرح امین استان اصفهان و مبدع این طرح در توضیح آن گفت: این صندوق قرض الحسنه که طرح، ایدهٔ اولیهٔ و پژوهش های مربوط به آن برای اولین بار در کشور توسط کارهای تحقیقاتی و پژوهشی آن از مهرماه سال ۱۴۰۲ آغاز شد و طی جلسات متعدد با مدیریت و معاونت دبیرستان ، رئیس اداره آموزش و پرورش و معاونت پرورشی این اداره مورد استقبال قرار گرفت و با هم اندیشی های این  زحمتکشان ، نقاط ضعف و قوتِ این طرح مورد بررسی واقع گردید تا اینکه به حول و قوه الهی و تحت عنایات حضرت ولیعصر (علیه السلام) و با همکاری رئیس و معاونت  پرورشی اداره آموزش و پرورش شهرستان شهرضا، مدیریت و معاونت دبیرستان پسرانه شهید مدافع حرم محمد مرادی ، در روز سه شنبه مورخ ۱۱ اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۳ ،  در جوار آستان مقدس حضرت امامزاده شاهرضا (علیه السلام) افتتاح گردید.

 ویژگیهای این قرض الحسنه :
 
 این قرض الحسنه در طول سال تحصیلی ، در محیط دبیرستان فعال بوده و آمادهٔ پرداخت وام دانش آموزی در کوتاه ترین مدت ( نصف روز )  به دانش آموزان فعال در عرصه های آموزشی ، پرورشی ، اخلاقی و انضباطی خواهد بود.

عدم وابستگی به موسسات بانکی و غیر بانکیِ خارج از مدرسه بلکه کاملا خودجوش و جهادی بودن این قرض الحسنه بدون کارمزد و بدون نیاز به افتتاح حساب.

امتیازاتِ درخواستِ وام بستگی به اموری از قبیل فعالیت های آموزشی ، پرورشی ، تربیتی و اخلاقیِ دانش آموزان دارد یعنی هرچه دانش آموز به وظایف دانش آموزی مقید باشد ، علاوه بر اینکه احتیاج به ضامنِ دانش آموز ندارد، مبلغ بیشتری بعنوان وام به او تعلق می‌گیرد

(تبصره _ بعضی مبالغ خاص حتما با اطلاع و رضایت والدین پرداخت می شود )

 فقط آن دسته از دانش آموزانی که در وظایف دانش آموزی خود کم کاری و کوتاهی بکنند نیاز به ضامن دارند.

اقساط وام بستگی به فعالیتهای آموزشی و پرورشیِ خود دانش آموز دارد یعنی هر چه دانش آموز مؤدب تر ، منظم تر ، درس خوان تر باشه ، به مراتب اقساط وام هم طولانی تر خواهد بود.

دانش آموزان عزیزی که واقعاً دغدغه تحصیل و خودسازی دارند ، مسئولین قرض الحسنه در حد توان سعی و تلاش خود را برای رفع مشکلات او بکار می‌گیرند.

 یکی از اهداف این برنامه، تبلیغ و تحقق عدالتِ آموزشی، پرورشی و انضباطی در محیط مدرسه  خواهد بود.
 
 دانش آموزان با سنت زیبا و الهیِ قرض الحسنه و آثار و برکات آن آشنا می شوند.

 یکی از مشکلات و بحران های دوران بلوغ که بحران هویت ( فردی _ اجتماعی) می باشد با مسئولیت دادن به دانش آموزان عزیز ، این بحران کمتر خواهد شد و متقابلاً  در کاهش آسیب های اجتماعی تاثیر خواهد داشت.

و این یعنی ، ترویج و تحکیمِ شعائر اسلامی و گام برداشتن در مسیر تحقق بخشی از سند تحول بنیادین آموزش و پرورش در افق چشم انداز سال ۱۴۰۴.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • حیدر IR ۱۰:۳۵ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۷
    0 0
    سلام علیکم خداوند متعال به امثال ایشون توفیق بده که برای اولین بار در طول تاریخ آموزش و پرورش توانستند چنین طرحی جامع تاسیس کنند. اللهم عجل لولیک فرج