جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۹ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 17, 2024
کد خبر: 1154377
۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۲۳:۴۵
مرکز نشر هاجر

حوزه/ مدیر عامل مرکز نشر هاجر به تشریح اقدامات این انتشارات در سال ۱۴۰۲ پرداخت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، احمد شایان‌فر با اعلام این که مرکز نشر هاجر، ناشر تخصّصی در حوزه زن و خانواده وابسته به مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران است، گفت: این مرکز فعالیت خود را از سال ۱۳۸۲ آغاز و طی ۲۰ سال فعالیت بیش از ۸۰۰ عنوان کتاب چاپ کرد که از این تعداد حدود ۲۵۰ عنوان آن متعلّق به بانوان و طلاب مدارس علمیه خواهران بوده است.

مدیر عامل مرکز نشر هاجر توانمندی طلاب در امر نویسندگی را ستود و اظهار کرد: رویکرد مرکز نشر هاجر، تالیف و انتشار آثار در موضوعات مختلفی چون: ادبیات، رمان، داستان به ویژه زنان و خانواده است.

وی افزود: در سال ۱۴۰۲ فعالیت‌های گسترده‌ای داشتیم و از ۲۰۰ عنوان اثر که به مرکز نشر هاجر ارائه شد، پس از بررسی در شورای نشر و شورای علمیِ مرکز، ۲۹ عنوان اثر به زیور طبع آراسته شد که از این تعداد ۲۴ اثر تالیف بانوان، طلاب و اساتید مدارس علمیه خواهران است.

شایان فر با بیان اینکه از ابتدای فروردین ۱۴۰۳ تاکنون ۶ عنوان اثر دیگر به مرحله چاپ رسیده است، اظهار کرد: این کتاب‌ها به یاری خدا در نمایشگاه کتاب امسال، توسط مسئولین حوزه علمیه، رونمایی شود.

وی به بازدید سال گذشته‌ مقام معظم رهبری از نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران و توصیه معظم‌له در خصوص دقت در عدم غلبه‌ کتاب‌های ترجمه بر کتاب‌های تالیفی پرداخت و افزود: ایشان این مسئله را به عنوان یک عیب و ایراد در کتاب‌های حوزه کودک و نوجوان معرفی کردند که بعد از نمایشگاه و فرمایش ایشان، اقدام به تشکیل کارگروه کودک و نوجوان با حضور اساتید نویسنده، طراح و کارشناسان مختلف در حوزه کودک و نوجوان کردیم و پس از شناساییِ موضوعات اولویت‌دار، برای آن‌ها گروه تالیفی مشخص کردیم.

این فعّال حوزه کتاب و کتابخوانی بیان کرد: از سال گذشته تاکنون چندین اثر در حال تالیف است که امیدواریم در سال ۱۴۰۳ شاهد رونمایی آن باشیم.

وی به معرفی سایر برنامه‌هایی که نشر هاجر در سال ۱۴۰۲ داشته‌ است پرداخت و اظهار کرد: یکی از این اقدامات، برگزاری نهمین دوره نمایشگاه‌های تخصصی کتاب ویژه مدارس علمیه خواهران که با شعار "کتاب عمیق ره‌توشه تبلیغ" و مشارکت معاونت پژوهش مرکز مدیریت در ۳۷ شهر بود که از هفته کتاب آغاز شد و تا هفته پژوهش ادامه داشت.

شایان‌فر افزود: در این نمایشگاه که با مشارکت بیش از ۷۰ ناشر و با بیش از یک هزار عنوان اثر در قالب ۴۱ نمایشگاه تشکیل شد علاوه بر ۲۵ درصد تخفیف که در قیمت کتاب‌ها برای خریداران لحاظ شد ۲۵درصد هم در قالب یارانه کتاب‌ ارائه شد و نتیجه آن استقبال خوب کتاب‌ دوستان از این نمایشگاه بود.

از دیگر اقداماتی که مدیر عامل مرکز نشر هاجر به آن اشاره کرد، برگزاری دوره‌ها و کارگاه‌های آموزشی با محوریت تکنیک‌های مطالعه، نقد کتاب و سبک‌های نویسندگی بود که به گفته‌ وی با استقبال بسیار خوبی از سوی طلاب و اساتید مدارس علمیه مواجه شد و در سال ۱۴۰۳ هم با مدیریت و برنامه‌ریزی بهتر این کارگاه‌ها ادامه پیدا خواهد کرد.

وی تجهیز کتابخانه‌های مدارس علمیه خواهران را که با همکاری و مساعدت معاونت پژوهش حوزه علمیه انجام شد را دیگر اقدام مرکز نشر هاجر در سال ۱۴۰۲ اعلام کرد و افزود: برای تجهیز این کتابخانه‌ها، مبلغ ۲۵میلیارد ریال کتاب در ۳۰۰ عنوان و ۲۸ هزار مجلد خریداری شد و با این اقدام حدود ۲۰۰ کتابخانه از مدارس علمیه خواهران تجهیز شد.

شایان‌فر با بیان اینکه همایش "همسران همساز"، از دیگر اقدام مرکز نشر هاجر بود، گفت: در ایام میلاد پرخیر و برکت حضرت زهرا سلام‌الله‌علیها و همزمان با آغاز بیستمین سال فعالیت مرکز نشر هاجر، همایشی با موضوع گرامی‌داشت مقام زن و خانواده و با سخنرانی مدیر حوزه های علمیه خواهران، حجت‌الاسلام والمسلمین تراشیون و خانم ظهیری برگزار شد.

انتشار ۲۰۰ عنوان از نشر هاجر به صورت الکترونیک

وی با بیان اینکه بیش از ۲۰۰ عنوان از آثار نشر هاجر، به صورت الکترونیک و در اپلیکیشن کتابخوان عرضه شده و مخاطبین ما می‌توانند با مراجعه به این اپلیکیشن‌ها نسبت به دریافت فایل الکترونیکی کتاب‌ها اقدام نمایند، گفت: تمامی کتاب‌های مرکز نشر هاجر در سایت اینترنتی این مرکز بارگذاری شده و حدود ۵۰۰۰ جلد کتاب از سایر ناشرین نیز در سایت اینترنتیِ این مرکز موجود است که علاقه‌مندان می‌توانند از طریق همین فروشگاه الکترونیکی که بیش از ۹۵ درصد از کتاب‌های آن همواره بین ۱۰ تا ۳۰ درصد تخفیف دارد، خرید نمایند.

وی آثار مرکز نشر هاجر را از غنای معرفتی نسبتاً خوب برخوردار دانست و با تاکید بر اینکه بازطراحی و چاپ مجدد برخی عناوین منتشر شده، اقدام دیگری از جانب این انتشارات است، گفت: کتاب همسران همساز (مقابله با عوامل تعارضات زناشویی) در ۵ نوبت، کتاب قصه‌های مهتاب (خاطرات بانو خدیجه مجتهدی از قبل انقلاب تا پس از جنگ) در ۴ نوبت، کتاب لشکر نامرئی (تالیف استاد رضایی با موضوع جنگ شناختی) در ۳ نوبت چاپ و در بازار کتاب، عرضه شده است.

مدیر عامل مرکز نشر هاجر به پویش‌های کتابخوانی اجرا شده در ایام نوروز و ماه مبارک رمضان سال جاری هم اشاره‌ی کوتاهی داشت و اظهار کرد: شش عنوان اثر در فروردین امسال چاپ شد که در نمایشگاه کتاب، رونمایی آن انجام شود.

وی برنامه‌هایی که در سال ۱۴۰۳ آغاز شد را آغاز دهه سوم فعالیت‌های مرکز نشر هاجر دانست و افزود: حرکت در مسیر تولید آثار ارزشمند با محوریت زن، خانواده، کودک و نوجوان، شناسایی بانوان توانمند در زمینه نویسندگی، طراحی، تکنولوژی آموزشی، ویراستاری و انجام فراخوان آثار کتاب کودک و نوجوان در موضوعات حجاب و عفاف، خانواده و دختران از دیگر برنامه‌های ما در مرکز نشر هاجر خواهد بود.

شایان‌فر با بیان اینکه در سال گذشته و در هفته‌های "کتاب" و "پژوهش" بیش از ۲۰۰ عنوان اثر در استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی و تهران رونمایی شد، اضافه کرد: این امر با همکاری و همت مدیریت‌های استانی شکل گرفت و از این تعداد اثر، ۳۰ عنوان به نشر هاجر اختصاص داشت و مابقی، آثاری بود که طلاب و اساتید نویسنده و توانمند، آن‌ها را در شهرهای خود چاپ کرده بودند.

وی از جذب و بکارگیری نویسندگان حوزه‌ کودک و نوجوان و نیز اساتید بخش پاسخگویی به شبهات خبر داد و اعلام کرد: از اردیبهشت ماه، از نویسندگانی که در عرصه پاسخ به شبهات روز و نیز عرصه کودک و نوجوان فعالیت دارند و در این موضوعات آثاری برای ارائه دارند، دعوت خواهد شد که در فراخوان شرکت نمایند.

مدیر عامل مرکز نشر هاجر ضمن دعوت از تمام طلاب، اساتید و بانوان جهت انتشار آثار آنان گفت: مرکز نشر هاجر آمادگی دارد تا پس از طی مراحل ارزشیابی و ارزیابی آثار و دریافت نمرات لازم، نسبت به حمایت از چاپ آثار اقدام لازم را به عمل آورد.

گفتنی است، فروشگاه مرکز نشر هاجر واقع در قم، خیابان معلم، مجتمع ناشران با بیش از ۳۰۰۰ عنوان کتاب در موضوعات مختلف و مشارکت بیش از ۲۵۰ ناشر در خدمت علاقه‌مندان کتاب و کتابخوانی است.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • کاری TR ۲۰:۳۵ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۵
    0 0
    با سلام ..... دو سال پیش کتاب سفارش دادم از سایت انتشاراتی هاجر برای ادرس قم دو هقته منتظر ماندم کتابها دستم نرسید با اینکه هزینه پستی را هم پرداخت کرده بودم ؛ آخر سر حضوری به مجتمع ناشران رفته وکتابها را تحویل گرفتم . جالب اینجا بود که پنچاه هزار تومان هم حضوری ازم گرفتند به بهانه افزایش قیمت کتابها . خجالت هم خوب چیزیه / دریغ از یک عذر خواهی .