چهارشنبه ۱۶ خرداد ۱۴۰۳ |۲۸ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | Jun 5, 2024
خوی

حوزه/ محمدی گفت:  در دوسال اخیر بیش از ۲۰ مدرسه ساخته وافتتاح شده و بیش از ۴۰ مدرسه در حال  احداث می باشد که بعد از اتمام این پروژه ها سرانه فضای آموزشی شهرستان از میانگین استانی بالاتر خواهد رفت و  علاوه بر آن بیش از ۵۰ مدرسه بهسازی و شاداب سازی شده است تا دانش آموزان فضای آموزشی بهتری در اختیار داشته باشند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از ارومیه، مرتضی محمدپور امروز در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه شهرستان خوی که در مصلای این شهر برگزار شد، اظهار داشت: در خصوص شان و جایگاه والای معلم همین بس که اولین و بزرگ ترین معلم هادی و روشنگر جهان آفرینش خداوند است و شهید مطهری با شناخت دقیق این جایگاه و در سایه آموزه های اخلاقی امام خمینی(ره) به یک الگوی بی نظیر معلمی در کشور تبدیل شد.

وی ادامه داد: شهید مطهری شخصیت منحصربه فردی بود که بر روی طیف وسیعی از اقشار جامعه تاثیرگذار و ارتباط مستحکمی بین حوزه،دانشگاه و تمامی نهاد های فرهنگی جامعه ایجاد کرد و درکنار تبیین مسائل همواره با افکار انحرافی و تندروی ها و کند روی های جامعه مقابله می کردند.

مدیر آموزش و پرورش خوی تصریح کرد: معلمین با الگو گیری از استاد شهید مطهری در کنار تمامی مطالباتی که دارند مطالبه ودغدغه اصلی آنها باید تربیت فرزندان ایران اسلامی است. و آموزش و پرورش مهمترین رکن تمدن سازی در گام دوم انقلاب اسلامی و یک سرمایه ملی که همه مردم در پیشبرد امور واعتلای جایگاه آن سهیم اند.

وی ادامه داد: بنابه فرموده رهبری در دیدار معلمان آموزش و پرورش یک دستگاهی در ردیف دستگاههای دیگر کشور نیست و جایگاه ارزشمندی دارد و رئیس جمهور نیز آموزش و پرورش مسئله اول کشور عنوان کرد و با این نگاه است که میتوانیم به آینده نیروی انسانی تمام ساحتی برای آینده جامعه اسلامی و دستیابی به حیات طیبه بعنوان هدف غایی سند تحول بنیادین امیدوار باشیم.

محمدی گفت: در دوسال اخیر بیش از ۲۰ مدرسه ساخته وافتتاح شده و بیش از ۴۰ مدرسه در حال احداث می باشد که بعد از اتمام این پروژه ها سرانه فضای آموزشی شهرستان از میانگین استانی بالاتر خواهد رفت و علاوه بر آن بیش از ۵۰ مدرسه بهسازی و شاداب سازی شده است تا دانش آموزان فضای آموزشی بهتری در اختیار داشته باشند.

وی افزود: همچنین در راستای افزایش سرانه ورزشی مدارس نیز کارهای ارزشمندی صورت گرفته به طوری که ۸ زمین چمن مصنوعی و دو سالن ورزشی به فضای ورزشی مدارس افزوده شده است و درسایه ارتقای این زیرساخت ها و مهمتر ازاین زحمات معلمان و مربیان عزیز است که امروز شاهد نزولی شدن سیر آسیب های اجتماعی شهرستان در برخی شاخص های مد نظر هستیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha