شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 18, 2024
تصاویر/ سوگواری شهادت شیخ الائمه امام صادق (ع) روستای بنگلایان بندرعباس

حوزه/ حجت‌الاسلام والمسلمین عبادی زاده گفت: امام صادق (ع) مأموریت داشت اسلام و شیعه را شناسنامه دار کند و با نحله های فرهنگی و عقیدتی جامعه آن روز مبارزه کند که کار بسیار سختی بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از هرمزگان، حجت‌الاسلام والمسلمین محمد عبادی‌زاده نماینده ولی‌فقیه در استان هرمزگان، روز گذشته در جمع عزاداران به مناسبت سالروز شهادت امام جعفر صادق(ع) در روستای بنگلایان بخش سیاهو شهرستان بندرعباس، اظهار داشت: شهادت جانسوز شیخ الائمه امام جعفر صادق(ع) ریس و پیشوای مذهب و بنیانگذار مکتب اسلام و تکمیل کننده فقه اسلام را تسلیت عرض می‌کنم.

وی افزود: نقش آفرینی امام صادق(ع) در فقه اسلامی بر هیچ کس پوشیده نیست و شاگردانی در عالم اسلام از شیعه و سنی تربیت کردند که نامشان در تاریخ ثبت و ضبط است.

نماینده ولی‌فقیه در هرمزگان با بیان اینکه شخصیت‌های بزرگ اسلام مدیون امام صادق(ع) هستند، بیان کرد: رسالت امام صادق(ع) یک رسالت بسیار استثنایی در میان ائمه است.

حجت‌الاسلام والمسلمین عبادی زاده با بیان اینکه جریانی در طول ۵۰ سال هدفشان به انزوا و به حاشیه راندن اهل بیت عصمت و طهارت بود، عنوان کرد: جامعه آن روز با آنکه می‌دانستند امام حسین(ع) فرزند رسول الله است اما ایشان را به مسلخ کشیدند و برای مقاصد خود از هیچ جنایتی فرو گذار نبودند.

وی با طرح این سوال که چرا جامعه آن روز، دوری از اهل بیت را در دستور کار قرار داد، اظهار کرد: انزوای اهل بیت(ع)، از ترور شخصیت و بدگویی از امیر المومنین(ع) آغاز شد که سال‌ها بر منابر سب آن امام در دستور کار بود و حتی قضای آن را انجام می‌دادند و کاری کردند که جامعه آن روز جرات بردن نام امام علی(ع) را نداشت و از تعبیر قال ابو زینب استفاده می‌شد.

امام جمعه بندرعباس ادامه داد: محصول انزوای اهل بیت(ع)، فاصله گرفتن جامعه از مبانی اسلام ناب محمدی و به موازات آن شکل گیری جریان اسلام بدلی بود و حادثه کربلا نیز از همین حادثه شکل گرفت.

حجت‌الاسلام والمسلمین عبادی زاده گفت: یکی از بزرگترین مأموریت‌های امام صادق(ع) پی‌ریزی علمی و فرهنگی از طریق کادر سازی با شبکه شاگردان در جهان اسلام بود.

وی اظهار کرد: امام صادق(ع) مأموریت داشتند که اسلام و شیعه را شناسنامه دار کنند و با نحله‌های فرهنگی و عقیدتی جامعه آن روز مبارزه کنند که البته کار بسیار سختی بود.

نماینده ولی فقیه در هرمزگان گفت: امام صادق(ع) با گسترش فقه در جامعه اسلامی با تربیت شاگردان و دفاع از مذهب شیعه در تمامی بخش‌های مختلف از توحید تا امامت، نقش اساسی ایفا کردند.

حجت‌الاسلام والمسلمین عبادی زاده ابراز کرد: در زمان امام صادق(ع)، اسلام بی‌پناه، پناهگاه بزرگی با ۴ هزار شاگرد مانند مومن طاق، ابی بصیر، هشام بن حکم، مفصل بن عمر و دیگر شخصیت‌های برجسته و بزرگ، پشتوانه تفکر ناب اسلامی شد.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha