شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 18, 2024
کد خبر: 1154907
۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۲
تقدیر

حوزه/ شاگردان درس خاج فقه آیت الله ناصری به مناسبت فرا رسیدن روز گرامیداشت مقام معلم از امام جمعه یزد تقدیر کردند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از یزد، صبح امروز شاگردان درس خارج فقه آیت الله ناصری نماینده ولی فقیه در استان یزد به مناسبت فرا رسیدن روز گرامیداشت مقام معلم از استاد خود تقدیر کردند.

آیت الله محمدرضا ناصری با تبریک روز معلم و قدردانی از معلمانی که در مسیر تربیت و آموزش فرزندان این مرز و بوم تلاش می‌کنند، اظهار داشت: رسالت معلم، هدایت و ارشاد است و علاوه بر تعلیم، تربیت را نیز باید مدنظر داشته باشد و این دو را با هم جلو ببرد.

وی تعلم و تربیت را دو بال رسیدن انسان به کمال عنوان کرد و افزود: اگر امروز بسیاری از انسان‌ها از حرکت در این مسیر جا مانده‌اند، به این دلیل است که تعلیم و تربیت همزمان حرکت نمی‌کنند، ضمن اینکه هدف زندگی را نیز فراموش کرده‌ایم در حالی که اگر هدف زندگی روشن شود، سبک زندگی خود مشخص می‌شود.

امام جمعه یزد با بیان اینکه فضای مجازی سبب شده تا از تربیت فرزندان غفلت شود، اظهار کرد: معلمان باید دین خود را به دانش آموزان و جامعه ادا کرده و در راستای راهنمایی و ارشاد آنها اقدام کنند.

آیت الله ناصری با بیان اینکه دانش آموزان باید با خدا مأنوس شوند، تأکید کرد: همه ما در برابر فرزندان این مرز و بوم وظایفی داریم که باید به درستی آن را انجام دهیم و بدانیم که کودکان، بندگان معصوم خدا هستند و والدین و معلمان هر کدام به سهم خود وظایفی در زمینه تربیت آنها داریم.

وی تصریح کرد: باید ارزش‌های این کودکان را شکوفا و استعدادهای آنها را کشف کنیم، نه اینکه آنها را در فضای مجازی به حال خود رها کرده تا دشمنان هر گونه که خود صلاح می‌دانند از آنها بهره برداری کنند.

امام جمعه یزد ابراز کرد: معلم شدن سعادت می‌خواهد و افتخار بزرگی است و باید مراقبت کنیم معلمی باشیم که حرکت او مورد قبول و رضایت درگاه احدیت است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha