یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۱ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 19, 2024
نماینده رهبر انقلاب در عراق: جهاد با نفس، تنها به خود انسان محدود نمی‌شود

حوزه/ آیت الله سید مجتبی حسینی گفت: جهاد با نفس، تنها به خود انسان محدود نمی‌شود، بلکه با اصلاح روحیات دیگران از طریق تبلیغ و تبیین محقق می‌گردد؛ این امر همان چیزی است که مقام معظم رهبری از آن به عنوان جهاد تبیین یاد کردند.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، آیت الله سید مجتبی حسینی، نماینده رهبر انقلاب در عراق طی سخنانی در مجمع فرهنگی پیشاهنگان بقیة الله الاعظم که توسط نمایندگی نینوا برگزار شد، ضمن قدردانی از زحمات متولیان پیشاهنگی و تشکر از آنان، گفت: فعالیت شما در این عرصه فضایی مؤثر برای جوانان ایجاد می‌کند.

او ادامه داد: پیشاهنگی از طریق برنامه‌های پرورشی، ورزش، شعر و سرود، فضایی مؤثر برای جوانان به ارمغان می‌آورد. این نوع فعالیت، محیطی مؤمنانه و کاربردی را برای آنها فراهم می‌کند تا در جهت توسعه مهارت، آموزش ببینند.

او گفت: لباس‌ پیشاهنگی نیز باعث می‌شود روحیه جنگ را زنده کند و آنها برای نبرد آماده شوند.

نماینده رهبر انقلاب ادامه داد: ما در جمهوری اسلامی تجربه کرده‌ایم که وقتی میدان جنگ پر از ذکر، دعا و مناجات می‌شود نتیجه بهتری در بر دارد.

وی سپس به مناسبت شهادت رئیس مذهب شیعه (ع) گفت: از امام جعفر صادق (ع) پرسیدند: کار خود را بر چه اساسی استوار ساخته‏‌ای؟ ایشان در جواب فرمودند: بر چهار اصل؛ نخست آنکه فهمیدم عمل مرا کسی دیگر انجام نمی‌‏دهد پس (برای انجام آن) تلاش نمودم، دوم آنکه دانستم خدا بر کار من آگاه است، پس (از انجام کارهای ناشایست) حیا کردم، سوم آنکه فهمیدم روزی مرا دیگری نمی‏‌خورد پس آرام گرفتم، چهارم آنکه دانستم پایان کار من مرگ است پس برای آن آماده شدم.

آیت الله حسینی تصریح کرد: با توجه به این روایت می‌بینیم که تدبیر ائمه (ع)، تشویق به کار، تلاش و همت است.

او در ادامه خطاب به رهبران پیشاهنگی اظهار داشت: نسبت به آموزش زیرمجموعه خود توجه داشته باشید تا وقتی جوان از پیشاهنگی فارغ شد، مسلح به فقه، قرآن، فرهنگ و آگاهی باشد.

وی افزود: مهمترین چیزی که بر دوش شماست جهاد اکبر یعنی جهاد با نفس است و آن تنها به خود انسان محدود نمی‌شود، بلکه با اصلاح روحیات دیگران از طریق تبلیغ و تبیین محقق می‌گردد؛ این امر همان چیزی است که امام خامنه‌ای از آن به عنوان جهاد تبیین یاد کردند.

آیت الله سید مجتبی حسینی در خاتمه گفت: آنچه در غزه می‌گذرد ما را آزار می دهد و وقتی می‌بینیم زنان، کودکان و افراد بی‌گناه، بی‌دلیل کشته می‌شوند، متاثر می‌شویم. رژیم صهیونیستی به هیچ دستاوردی در این جنگ نرسیده است، بلکه جنایات او سبب رسوایی آن و تثبیت آگاهی و بصیرت در روح مردم شده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha