یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۱ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 19, 2024
امام جمعه ایلام

حوزه/ نماینده ولی فقیه و امام جمعه ایلام گفت: تکریم منزلت معلمان در جامعه باید همواره جزو اولویت ها باشد و نباید از این مساله غفلت کرد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از ایلام، حجت الاسلام والمسلمین الله‌نور کریمی‌تبار طی سخنانی در دیدار مدیرکل و کارکنان سازمان آموزش و پرورش استان ایلام با اشاره به برخی آیات قرآن و احادیث و روایات مختلف در رابطه با ماموریت ویژه پیامبران الهی در طول تاریخ در راستای تعلیم و تربیت بشریت، گفت: آنچه مسلم است این که کار معلمی در ادامه راه انبیاء الهی است چراکه کار انبیاء تعلیم و تزکیه بود و قطعاً معلم نیز در این جایگاه قرار می‌گیرد؛ لذا جایگاه معلمان بسیار رفیع و باارزش است.

وی همچنین با اشاره به رهنمودهای رهبر معظم انقلاب بر توسعه و تکریم منزلت معلمان در جامعه تاکید کرد و گفت: موقعیت اجتماعی معلمان باید به نحوی باشد که دانش آموزان تمایل به معلم شدن پیدا کنند. معلمان نقش پیش برنده‌ای در همه عرصه‌های مادی و معنوی جامعه دارند چرا که نسلی تربیت می‌کنند که سکان دار عرصه‌های مختلف خواهند شد.

امام جمعه ایلام افزود: توان و شناخت و معرفت معلمان در هر زمان می‌تواند الگویی برای پیش بینی نسل‌های مختلف در کشور شود؛ لذا باید در بحث انتخاب معلمان و توجه به ظرفیت‌های آنان برای انجام وظایف معلمی توجه ویژه صورت گیرد.

وی همچنین خاطرنشان کرد: دشمن در عرصه‌های مختلف مانند منزلت مادران در خانواده و قدر و منزلت معلمان و اسوه‌های جامعه کار و سرمایه گذاری می‌کند تا ارزش آنها را از بین ببرد لذا باید در این راستا روی معیشت معلمان و منزلت آنان کار کرد تا آرامش خاطر لازم را داشته باشند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha