سه‌شنبه ۸ خرداد ۱۴۰۳ |۲۰ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 28, 2024
حمایت از دانشجویان آمریکایی

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین عارضی گفت: حرکت و فریاد اساتید و دانشجویان دانشگاه های آمریکا و اروپا بسیار مهم است و این فریاد تنها از سوی دانشجویان مسلمان نیست، این نکته نشان می دهد مسئله فلسطین تبدیل به مسئله اول در دنیای امروز شده است.

حجت الاسلام و المسلمین حسن عارضی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در اصفهان، با اشاره به وقایع اخیر در دانشگاه های آمریکا، اروپا و جنبش دانشجویان کشورهای غربی در حمایت از مردم مظلوم غزه، اظهار داشت: نکته ای که حائز اهمیت است این بوده که تصور نمی شد در دنیا این فرمایش رهبر معظم انقلاب تحقق یابد و فلسطین تبدیل به مسئله اول هم در جهان اسلام و بلکه در دنیا شود.

وی افزود: امروز می بینیم خیزش ها و جنبش ها و حمایت هایی که از فلسطین می شود محدود به جامعه اسلامی یا ملت های منطقه خاورمیانه و یا محدود به ایران و چند کشور که حامی فلسطین هستند نبوده و این مسئله گسترش یافته است.

مسئول دفتر نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه های آزاد اسلامی اصفهان، حرکت اساتید و دانشجویان دانشگاه های آمریکا و اروپا را حائز اهمیت دانست و گفت: در دانشگاه های اروپا و آمریکا فریاد زده می شود و این فریاد تنها از سوی دانشجویان مسلمان نیست، بلکه دانشجویان غیرمسلمان نیز بر علیه ظلمی که به مردم فلسطین و غزه می شود فریاد برآورده اند.

وی اضافه کرد: این نکته نشان می دهد مسئله فلسطین تبدیل به مسئله اول در دنیای امروز شده است و دول غربی نیز تمام سعی خود را می کنند تا این فریادخواهی و تظلم خواهی و فریادی که بر سر اسرائیل و حامیان آن زده می شود را خاموش کنند.

وجدان های بیدار شده دانشجویان غربی، خاموش شدنی نیست

حجت الاسلام والمسلمین عارضی عنوان کرد: دولت های غربی شاید بتوانند به صورت سخت افزاری و ساختارهای قدرتی که در دست دارند، مشکلاتی برای این افراد ایجاد کنند و بتوانند آنها را دستگیر، تعلیق و اخراج کنند و به ظاهر این صدا را خاموش نمایند، اما در واقع نمی شود وجدانی که بیدار شده را خاموش نمود.

وی خاطرنشان کرد: ممکن است در مقطعی موفق شوند، اما در دراز مدت این مسئله دامن گیر آنها خواهد شد و این خشم سرکوب شده و فروخورده زمانی ظهور و بروز خواهد داشت و آن زمان دیگر با ابزارهای قدرتی که در دست دارند نمی توانند کاری انجام دهند.

قطع ارتباط اقتصادی با دولت غاصب صهیونیستی، خواسته دانشجویان غربی

مسئول دفتر نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه های آزاد اسلامی اصفهان، اعتراض و خشم اساتید و دانشجویان آمریکایی و اروپایی نسبت به سیاست های دول غربی در حمایت همه جانبه از رژیم کودک کش اسرائیل را نشان از بلوغ سیاسی و اجتماعی عنوان کرد و ادامه داد: نکته ای که وجود دارد این است که شعار این دانشجویان تنها توقف جنگ نیست، بلکه در کنار این خواسته، خواست اصلی دیگر آنها قطع ارتباط دانشگاه های غربی با شرکت های صهیونیستی است.

وی با تاکید بر خواسته به حق دانشجویان دانشگاه های آمریکا در قطع ارتباط اقتصادی با دولت غاصب صهیونیستی، تصریح کرد: این مسئله بسیار مهمی است و یک نوع بلوغ و خیزش عمیق را نشان می دهد و باید دانست این دانشجویان تصمیم دشواری گرفته اند چرا که آینده شغلی این دانشجویان را تحت الشعاع قرار می دهد.

حجت الاسلام والمسلمین عارضی افزود: به طور قطع این حرکت و جنبش به آینده اسرائیل ضربه خواهد زد و این دولت غاصب را از بین خواهد برد و این سنت الهی است که رهبر معظم انقلاب آن را متذکر شدند و این جمله معروف را به استناد سنت الهی بیان کردند که اسرائیل ۲۵ سال آینده را نخواهد دید.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha