دوشنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۲ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 20, 2024
عالم لبنانی: وحدت جوامع اسلامی در سایه جنگ غزه در حال تحقق است

حوزه/ دبیرکل جنبش توحید اسلامی گفت: گویا در حال اجرای عملی توصیه‌های کنفرانس‌های وحدت که از ۴۵ سال پیش آغاز شده، می‌باشیم.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، شیخ بلال سعید شعبان دبیر کل جنبش توحید اسلامی لبنان و عمر الایوبی از اعضای هیئت امنای این جنبش در دومین کنفرانس بین‌المللی وحدت اسلامی عراق با شعار «طوفان الاقصی؛ آرمان و هویت» در «شورای علمای رباط محمدی» در پایتخت عراق، با حضور مسلمانان و اندیشمندان از سراسر جهان عرب و اسلام شرکت کردند.

دبیرکل جنبش توحید اسلامی لبنان در سخنرانی خود گفت: ما در روزهای حساسی هستیم که احساس می‌کنیم توصیه‌های کنفرانس‌های وحدت را که از ۴۵ سال پیش آغاز شده، در عمل اجرا می‌کنیم. ما دهه‌هاست که در تهران و پایتخت‌های مختلف، گرد هم می‌آییم و کنفرانس‌های وحدت بین فرقه‌ها و قومیت‌ها را برپا می‌کنیم تا رهبری جهانی فکری سراسر قاره‌ها را در دست بگیریم ولی اجرای عملی توصیه‌های آن کنفرانس‌ها از جنگ غزه آغاز شده است.

وی افزود: نصمیمات همه کنفرانس‌هایمان با مرکب نوشته می‌شد، اما در غزه، این کنفرانس به صورت عملی اجرا گشت و توصیه‌ها با خون قرمز نوشته شد. درباره نوار غزه و منطقه، کنفرانسی برگزار شد که در آن، خون عرب‌ها و فارس‌ها، چه سنی و چه شیعه، لبنانی‌ها، سوری‌ها، فلسطینی‌ها، عراقی‌ها و یمنی‌ها با هم ترکیب شد، ترکیبی که ویژگی‌های آن را می‌توان در کتاب خدا و سنت مطهر دید. ایران، عراق، سوریه، لبنان، فلسطین و یمن محوری دینی را تشکیل دادند که از روز ازل چنین رقم زده شده که با تشکیل محور جهادی مقاومت، تاریخ جدید ملت را بنویسند.

او ادامه داد: در طوفان الاقصی سه عنوان اصلی و بی‌سابقه وجود دارد که اولین آن سیلی هفتم اکتبر و دومین آن شب هجوم دقیق پهپادها و موشک‌های بالستیک ایران به طرف اسرائیل بود که جهان را حیرت زده کرد و گویا پیروان امام خمینی، سخن ایشان را که فرموده بود «امروز، ایران و فردا فلسطین» جامه عمل پوشاندند و چه بسا اسرائیل نیز به سازمان ملل شکایت کرده باشد چرا که ایران موازنه قدرت‌ها را تغییر داد.

شیخ بلال سعید شعبان گفت: سومین آنها اتفاقی است که در دانشگاه‌های غربی می‌گذرد، چرا که چشم انداز جهانی، کاملاً تغییر کرده، و همه فهمیده‌اند که تنها مردم مظلوم، مردم مستضعف فلسطین هستند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: مسجدالاقصی قطب نما است و ما در آستانه یک پیروزی باشکوه، پایدار و روشن هستیم که در آن برنامه وحدت اسلامی و بشردوستانه به صورت واقعی و عملی در سرزمین فلسطین اجرا می‌شود.

او با شاره به اینکه در جنگ سوریه و عراق، میلیون‌ها نفر گرد هم آمده بودند تا با همدیگر رویارو شوند و هدفشان جنگ با اسلام بود ولی به نتیجه‌ای نرسیدند؛ خاطرنشان کرد: نباید بر سی یا چهل هزار نفری که در جنگ اخیر از دست داده‌ایم و خانه‌هایی که ویران شده بگرییم؛ چرا که باید برای آرمان خود، بهایی بپردازیم و این بها را جز مردان والا رتبه پرداخت نمی‌کنند و امیدواریم خدا ما را نیز در این راه با بذل جان و مال سهیم کند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha