دوشنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۲ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 20, 2024
چتری

حوزه/ چتری با بیان اینکه کاروان امسال حجاج استان هم جوان تر و هم به لحاظ سواد بالاتر از سال های قبل است و این کار را برای اعزام راحت تر کرده است، گفت: ۵۶ درصد حجاج استان سمنان زن و ۴۴ درصد مرد هستند.

به گزارش خبرگزاری حوزه از سمنان، قدرت الله چتری، مدیرکل حج و زیارت استان سمنان، در دیدار مسئولان حج و زیارت و کاروان های تمتع با استاندار سمنان به میزبانی استانداری اظهار داشت: یک هزار و ۱۳۰ زائر استان در تمتع امسال اعزام می شوند. ۲۵ اردیبهشت ماه نخستین کاروان تمتع استان اعزام می شود و ۹ کاروان امسال حجاج استان سمنان را به سرزمین وحی می برند.

مدیرکل حج و زیارت استان سمنان با بیان اینکه میانگین سنی حجاج اعزامی استان ۵۶ سال است، تصریح کرد: ۶۰ درصد از حجاج استان در تمتع امسال تحصیلاتی بالای دیپلم دارند.

وی با بیان اینکه کاروان امسال حجاج استان هم جوان تر و هم به لحاظ سواد بالاتر از سال های قبل است و این کار را برای اعزام راحت تر کرده است، افزود: ۵۶ درصد حجاج استان سمنان زن و ۴۴ درصد مرد هستند.

چتری با بیان اینکه دو کاروان از استان سمنان مدینه قبل و هفت کاروان دیگر مدینه بعد هستند، خاطرنشان کرد: ۲۱ نفر به عنوان مدیران کاروان‌ها و خادمان حجاج استان سمنان اعزام می شوند و ۱۲ روحانی معین نیز با کاروان های استان به سرزمین وحی اعزام می شوند.

وی با بیان اینکه تمهیدات لازم برای اعزام مطمئن و ایمن زائران استان سمنان اندیشیده شده است، گفت: پروازهای زائران استان از فرودگاه امام خمینی(ره) است.

مدیرکل حج و زیارت استان سمنان با اشاره به اینکه آخرین کاروان استان سمنان ۱۰ خردادماه اعزام می شود، تصریح کرد: اولین کاروان و آخرین کاروان اعزامی استان متعلق به شهرستان سمنان هستند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha