پنجشنبه ۳ خرداد ۱۴۰۳ |۱۵ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 23, 2024
طاهره حیاتی

حوزه/ معاون آموزش حوزه علمیه خواهران استان قم به معرفی رشته های سطح سه و سطح چهار حوزه علمیه خواهران قم پرداخت.

طاهره حیاتی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه عنوان کرد: ثبت نام مقطع سطح سه و سطح چهار مدارس حوزه علمیه خواهران قم نیز همزمان با سراسر کشور از ۱۷ اردیبهشت‌ماه آغاز شده است.

وی اظهار کرد: مقطع عالی (سطح۳) معادل با کارشناسی ارشد است و طلاب پس از اخذ مدرک سطح سه می‌توانند برای آزمون دکتری در دانشگاه ها ثبت نام کنند.

معاون آموزش حوزه علمیه خواهران استان قم، اضافه کرد: مدارس علمیه خواهران در سطح سه در مناطق مختلف شهر قم و پردیسان، کاشان و آران و بیدگل به صورت حضوری و خوابگاهی طلبه می‌پذیرند.

وی ادامه داد: تفسیر و علوم قرآنی، فقه و اصول، فلسفه اسلامی، کلام اسلامی، کلام اسلامی با گرایش امامت، تربیت دینی کودک و نوجوان، مشاوره خانواده با رویکرد اسلامی، مطالعات اسلامی زنان، مدیریت آموزشی و مدرسی ادبیات عرب رشته های مقطع سطح۳ حوزه‌های علمیه خواهران قم است.

حیاتی بیان کرد: مقطع تخصصی (سطح۴) معادل با دکتری است که علاقه‌مندان می توانند در رشته های تفسیر تطبیقی، حکمت متعالیه، علوم و معارف قرآن، فقه خانواده و کلام اسلامی ثبت نام کنند.

وی با بیان اینکه در مقطع سطح چهار دو مدرسه در شهر قم و یک مدرسه در منطقه کاشان پذیرای طلاب هستند، اضافه کرد: موسسه آموزش عالی حوزوی معصومیه و مرکز تربیت مدرس در شهر قم و مدرسه علمیه تخصصی ام الائمه در شهر کاشان به صورت حضوری و خوابگاهی طلبه می‌پذیرد.

معاون آموزش حوزه علمیه خواهران استان قم، یادآور شد: علاقه‌مندان می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر، و رویت دفترچه راهنمای پذیرش و منابع آزمون و... به سایت پذیرش مراجعه کنند.

وی تاکید کرد: طلاب سطح سه و سطح چهار در سه زمینه آموزشی و علمی، پژوهشی و فرهنگی پرورش داده می‌شوند و در بسیاری از مدارس مقطع سطح سه و چهار، آموزش های کلاسی نیز به صورت پژوهش محور است.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha