پنجشنبه ۳ خرداد ۱۴۰۳ |۱۵ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 23, 2024
حجت‌الاسلام مهدی پناهی

حوزه/ دبیر ستاد راهبری ورزش حوزه‌های علمیه با بیان این که دشمن از معبر ورزش ضدارزش‌ها را وارد جامعه می‌کند، گفت: نیازمند شکل‌گیری یک نظام تخصصی ورزش با اولویت فرهنگ در کنار تخصص هستیم.

حجت‌الاسلام مهدی پناهی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه، با اشاره به اهمیت فرهنگ در جامعه و خصوصاً ورزش، اظهار داشت: موضوع فرهنگ و ارزش‌های دینی از موضوعاتی است که پاسداری آن بر همه ما واجب و لازم است، چرا که فرهنگ و ارزش‌های دینی جزءلاینفک زندگی ما به‌حساب می‌آید که اگر خدشه‌ای به آن وارد شود نظام زندگی ما دچار تزلزل می‌شود.

وی ادامه داد: امروز دشمنان ما یکی از بزنگاه‌هایی که برای زدن تیر خلاص به ارزش‌های دینی ما انتخاب کرده‌اند عرصه ورزش است. آن‌ها دقیقاً می‌دانند چه‌کار می‌کنند و از کجا می‌توانند ضدارزش‌ها را در جامعه رسوخ می‌دهند.

دبیر ستاد راهبری ورزش حوزه‌های علمیه خاطرنشان کرد: متأسفانه ما امروز در جامعه در هیچ عرصه‌ای مانند ورزش نسبت به ارزش‌هایمان کوتاه نمی‌آییم.

وی ادامه داد: همه جوانان ورزشکاران عزیز ما معتقد و متدین هستند؛ اما فضایی که دشمنان ما از بیرون مرزها برای این عزیزان ترسیم می‌کنند با عدم تدبیر مناسب در ایجاد زمینه پاسخگویی به شبهات و دسیسه‌های بدخواهان توسط متخصصین دینی و فرهنگی می‌تواند مشکلات زیادی را در عرصه ورزش و چهره‌های ورزشی کشور ایجاد کند.

حجت‌الاسلام پناهی بیان داشت: نیازمند شکل‌گیری یک نظام تخصصی ورزش با اولویت فرهنگ در کنار تخصص هستیم تا عرصه ورزش به‌گونه‌ای باز نباشد که هر کسی با هر نگرشی دلش خواست در سطح کلان ورزش ورود کند.

وی ادامه داد: در کشور ما نباید در عرصه مدیریت، مربیگری، داوری و... افرادی ولو بسیار محدود حضور داشته باشند که بافرهنگ ایرانی، اسلامی و ارزش‌های انقلاب زاویه داشته باشند که ضمن ترویج ضد ارزش‌ها، ورزشکاران ارزشی ما را به حاشیه ببرند.

حجت‌الاسلام پناهی بیان داشت: لذا به نظر می‌رسد همان‌طوری که در عرصه پزشکی، مهندسی، پرستاری و... نظام تخصصی داریم در عرصه ورزش هم نیازمند شکل‌گیری یک نظام تخصصی ورزش با اولویت فرهنگ و پایبندی به ارزش‌ها در کنار تخصص هستیم تا عرصه ورزش به‌گونه‌ای باز نباشد که هر کسی با هر نگرشی دلش خواست در سطح کلان ورزش ما ورود کند و حرف‌هایی از دهانش بیرون بیاید که تمام ارزش‌ها را زیر سؤال ببرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha