پنجشنبه ۳ خرداد ۱۴۰۳ |۱۵ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 23, 2024
کد خبر: 1156331
۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۳۱
کرسی آزاد اندیشی

حوزه/ کرسی آزاداندیشی با موضوع "چرایی تعظیم موجودات براشرف مخلوقات "در مدرسه علمیه فاطمه الزهرا سلام الله علیها اراک برگزار گردید.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از اراک، کرسی آزاداندیشی با موضوع "چرایی تعظیم موجودات براشرف مخلوقات " صبح امروز با حضور خانم کاظمی و خانم رنجبریان اساتید مدرسه علمیه فاطمه الزهرا سلام الله علیها اراک برگزار گردید.

در این نشست خانم کاظمی به عنوان موافق به تفاوت‌های بین ملائکه و جن اشاره نمود و گفت: در آیات قرآن شیطان از ملائکه مستثنا شده است و این سوال را ایجاد می کند که آیا شیطان از گروه ملائکه بوده است یا خیر؟

وی در پاسخ به این سوال افزود : آیه ۵۰ سوره کهف بیان می کند شیطان از ملائکه نبوده است و از جنیان می باشد و جن هم از آتش آفریده شده است ،پس شیطان جزو ملائکه نیست.

کاظمی خاطر نشان ساخت :با بررسی آیات و روایت تفاوت بین شیطان و ملائکه در عصمت هم می باشد، چر ا که ملائکه اهل معصیت نیستند امر خدا را اجرا می کنند در حالی که شیطان اهل خطا بوده است.

وی تصریح کرد :همچنین برای شیطان ذریه است و این برای فرشتگان صدق نمی کند.

خانم رنجبریان به عنوان استاد مخالف با بیان داستان فطرس ملک که از فرشتگان بود و خطا کرد و بال‌هایش سوخت اظهار داشت: بر اساس این روایت فرشتگان مطیع نیستند و دارای عصمت نمی باشند.

کاظمی در پاسخ این شبهه به اهمیت سند روایات و راویان اشاره کرد و گفت: این روایت از نظر سند ودلالت مخدوش است و معتبر نیست اگرهم این روایت را بپذیریم با آیات قرآن مطابقت ندارد زیرا سوره تحریم عصمت ملائکه را بیان می کند.

در پایان جلسه به سوالات مطرح شده پاسخ گفته شد.

شیطان جزوِ ملائکه بوده است؟

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha