پنجشنبه ۳ خرداد ۱۴۰۳ |۱۵ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 23, 2024
کد خبر: 1156339
۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۳۷
نشست تحکیم خانواده

حوزه/استاد حوزه علمیه خواهران استان مرکزی در بیان رفتار های مشترک زن و شوهر، با توجه به آیه «وَجَعَلَ بَیْنَکُم مَّوَدَّةً وَ رَحْمَةً» اولین گام را محبت و مهربانی نامید و گفت: محبت و مهربانی، ریشه و بنیان نیکی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از اراک، به همت معاونت فرهنگی مدرسه علمیه فاطمه الزهرا (س) ساوه امروز نشست تحکیم خانواده با سخنرانی خانم ظهیری و با حضور طلاب و اساتید این مدرسه علمیه برگزار شد.

در این نشست خانم ظهیری درباره ارکان تحکیم خانواده، به وظایف متقابل زن و شوهر و همچنین وظایفی که والدین نسبت به فرزندان دارند اشاره کرد و گفت: اگر هر یک از زن وشوهر وظایف مشترک و متفاوت دررابطه با یکدیگر را رعایت کنند، مطمئنا فضای تربیتی مناسبی را در کانون خانواده برای رشد و ارتقای فرزندان بوجود آورده اند.

وی در بیان رفتار های مشترک زن و شوهر، با توجه به آیه «وَجَعَلَ بَیْنَکُم مَّوَدَّةً وَ رَحْمَةً» اولین گام را محبت و مهربانی نامید و گفت: محبت و مهربانی، ریشه و بنیان نیکی است. چراکه محبت و مهربانی بین زوجین، ایمان را افزایش داده و آرامش روانی و عاطفی آنها را تضمین خواهد کرد.

استاد حوزه علمیه در ادامه وظایف مشترک زن و شوهر، به خوش رفتاری و داشتن سیره نیکو اشاره و بیان کرد: زن باید، شوکت و احترام مرد را در خانه و خارج از خانه، حفظ کند و مرد نیز کرامت و احترام همسر خویش را مراعات نماید، درواقع نقش زن در آرامش خانواده نقش محوری میباشد، اوست که می‌تواند آرامش را به خانه تزریق کند.

ظهیری در پایان با اشاره به اهمیت محبت و عطوفت نسبت به فرزندان خاطر نشان ساخت: بوسیدن و ابراز محبت به اندازه،در گفتار و رفتار والدین نسبت به فرزندان، همچنان که باعث دلبستگی و دلگرمی فرزندان نسبت به کانون خانواده می شود، از عوامل مهم تربیت دینی و اخلاقی فرزندان نیز خواهد بود.

محبت و مهربانی، ریشه و بنیان نیکی است

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha