پنجشنبه ۳ خرداد ۱۴۰۳ |۱۵ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 23, 2024
آیت الله رجبی در دیدار جمعی از اساتید جامعه الزهرا(س)

حوزه/ رئیس موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) خطاب به اساتید جامعه الزهرا(س) گفت: یکی از نعمت های بزرگی که خدا نصیب شما کرده است این است که در دوران سخت فرهنگی، تربیت نسل آینده بانوان کشور در اختیار شما قرار داده شده است که باید شکر این نعمت را بجا بیاورید.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، آیت الله رجبی در دیدار جمعی از اساتید جامعه الزهرا(س) که در موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) قم برگزار شد ضمن تبریک اعیاد فرخنده دهه کرامت گفت: ایامی که در آن قرار داریم و شهری که در آن هستیم متعلق به حضرت معصومه سلام الله علیها می باشد و در روایات آمده است که همه شیعیان با شفاعت آن حضرت وارد بهشت می شوند.

وی افزود: باید دید این چه مقامی برای حضرت معصومه سلام الله علیهاست که همه شیعیان نیاز به وساطت و شفاعت ایشان دارند.

عضو خبرگان رهبری گفت: بزرگان ما خاک کفش زائران حضرت معصومه سلام الله علیها را به سر و صورت خود به عنوان تبرک می کشیدند، آنها درک می کردند این مقام را علامه مصباح رحمه الله علیه هر وقت به زیارت مشرف می شدند مدت های طولانی مشغول عبادت و راز و نیاز در کنار مضجع نورانی آن بانوی دو عالم می شدند.

آیت الله رجبی خاطرنشان کرد: این نعمت بسیار بزرگ و ظرفیت عظیمی است که در همه امور باید از آن استفاده کرد و شاکر این نعمت بزرگ خداوند تبارک و تعالی بود.

رئیس موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) خطاب به اساتید جامعه الزهرا(س) خاطرنشان ساخت: یکی از نعمت های بزرگی که خدا نصیب شما کرده، این است که در دوران سخت فرهنگی تربیت نسل آینده بانوان کشور در اختیار شما قرار داده شده است که باید شکر این نعمت را بجا بیاورید.

عضو خبرگان رهبری توجه به هر دو بعد علمی و معنوی طلاب را مهم دانست و تاکید کرد: هم جنبه علمی بانوان طلبه و هم جنبه تربیتی و معنوی آنان بسیار مهم است که لازم است روی آن سرمایه گذاری شود چرا که آیت الله مصباح(ره) معتقد بودند که گاهی یک سخنرانی یکی از خواهران مسلط و فهیم در جمع بانوان از ده ها سخنرانی اثرگذارتر است و این ظرفیت عظیمی است که جامعه را به سمت تعالی و پاکی می برد.

عضو شورای عالی حوزه های علمیه خاطرنشان کرد: همه چیز دست اهل بیت(س) است و اگر ما نیرویی برای رسیدن به ایتام آل محمد(ص) تربیت کردیم قطعا حضرات معصومین(ع) عنایات خاصه خودشان را شامل حال همه ما خواهند کرد، این جایگاه بزرگ و متفاوتی است که باید قدر آن را دانست.

آیت الله رجبی در پایان سخنان خود گفت: همواره توصیه های مرحوم آیت الله مصباح یزدی مبنی بر داشتن اخلاص و توسل به ائمه اطهار(ع) را مدنظر داشته باشید و هر روز یک سلام با توجه به محضر حضرت ولی عصر (عج) بدهید و از ایشان مدد بگیرید؛ آیت الله مصباح یزدی(ره) در همه دیدارهایشان تأکید داشتند و می‌گفتند که اگر اخلاص داشته باشیم، خدای متعال فوق تصور همه ما کمک خواهد کرد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha