پنجشنبه ۳ خرداد ۱۴۰۳ |۱۵ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 23, 2024
تقریظ رهبری

حوزه/ چشم انداز برترین اخبار ایران و جهان در ۲۴ ساعت گذشته، با گزینش اهمّ رویدادهای سیاسی، اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی از رسانه های مختلف در بسته‌ی خبری صبحگاهی تقدیم حضور کاربران محترم «خبرگزاری حوزه» می‌گردد،انتظار داریم با ارائه نظرات ارزشمند شما فرهیختگان گرامی، پویش روزافزون آن را شاهد باشیم.

به گزارش خبرگزاری حوزه /چشم انداز برترین اخبار ایران و جهان در ۲۴ ساعت گذشته، با گزینش اهمّ رویدادهای سیاسی، اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی از رسانه های مختلف در بسته‌ی خبری صبحگاهی تقدیم حضور کاربران محترم «خبرگزاری حوزه» می‌گردد.

تقریظ رهبری منتشر شد

تقریظ حضرت آیت الله خامنه‌ای، رهبر معظم انقلاب بر کتاب «دختر قالی باف» که زندگی شهید «گلاب‌علی حسین‌زاده» و همسر فداکارش را روایت می‌کند، منتشر شد.در سی‌وپنجمین دوره از برگزاری نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران از تقریظ مقام معظم رهبری بر کتاب «دختر قالی باف» که به قلم «داوود حسین‌زاده فضل» فرزند این شهید والامقام نوشته شده است؛ رونمایی شد.

منبع: ایسنا

زور آرژانتین به تورم نرسید

قیمت‌ها در آرژانتین در ماه‌های اخیر، به حدی شدید افزایش پیدا کرده که بانک مرکزی این کشور برای سهولت در جابجایی پول، اندازه درشت‌ترین اسکنال بانکی را پنج برابر افزایش داده و اسکناس ۱۰ هزار پزویی چاپ کرده است.بانک مرکزی آرژانتین با چاپ اسکناس ۱۰ هزار پزویی، تلاش کرده است بار بسیاری از مردم این کشور را که برای خریدهای ساده، کیف‌های بزرگ اسکناس و در بعضی موارد حتی چمدان پر پول را حمل می‌کنند، سبک‌تر کند! نرخ تورم سالانه آرژانتین در مارس، به ۲۸۷ درصد رشد که یکی از بالاترین نرخ‌های تورم در دنیا است.آن طور که بانک مرکزی آرژانتین اعلام کرده است، اسکناس جدید که پنج برابر بزرگترین اسکناس قبلی، ارزش دارد، قرار است از ماه آینده، توزیع شود تا مبادلات بین افراد را تسهیل کنند. اسکناس ۱۰ هزار پزویی، بر اساس نرخ مبادلات رسمی آرژانتین، ۱۱ دلار و بر اساس نرخ مبادلات بازار سیاه، ۹ دلار ارزش دارد.

منبع:ایسنا

گلاب ایران بر سکوی نخست جهانی ایستاد

حسین زینلی مجری طرح گیاهان دارویی در همایش ملی گل و گلاب گفت: بنابر آمار از مجموع ۳۱ هزار هکتار سطح زیرکشت گل محمدی، ۶۸ هزار تن محصول تولید شده که براین اساس ۷۰ درصد بازار دنیا در اختیار ماست.به گفته او، هم اکنون عملکرد تولید گل محمدی در برخی مزارع بیش از ۶ تا ۷ تن در هکتار است‌.زینلی با بیان اینکه رتبه نخست تولید گلاب در دنیا را دارا هستیم، افزود: صادرات گلاب به ۳۶ کشور دنیا انجام می‌شود.مجری طرح گیاهان دارویی ادامه داد: در غنچه گل محمدی با ۵۲۰ تن تولید، رتبه نخست در دنیا را داریم.او گفت: بنابر آمار، کشورهای بلغارستان و ترکیه با هم ۵ تن اسانس تولید می کنند که در کشور ما هم تولید اسانس داریم و استمرار این روند حائز اهمیت است.

منبع: خبرنگاران جوان

جهانبخش برد فاینورد را رقم زد

فاینورد (یکشنبه) در چارچوب هفته سی و سوم اردیویزه هلند مهمان نایمخن بود که این دیدار را در نهایت با پیروزی ۳ بر ۲ به پایان رساند.علیرضا جهانبخش، بازیکن ایرانی فاینورد از دقیقه ۶۷ بازی وارد میدان شد و در دقیقه ۸۷ در حالی که بازی ۲ بر ۲ مساوی بود، به اُئدا پاس گل داد تا ۳ امتیاز این بازی برای فاینورد شود.با این نتیجه فاینورد با ۸۱ امتیاز در جایگاه دوم جدول رده‌بندی لیگ برتر هلند باقی ماند.

منبع:ایسنا

زیباکلام راهی زندان شد

در پی قطعی شدن برخی احکام پرونده‌های قضائی صادق زیبا کلام، این فرد جهت اجرای احکام صادرشده وارد زندان شد.صادق زیبا کلام، دارای پرونده‌های قضائی متعددی است که موجب محکومیت این فرد شده است؛ از جمله ۳ پرونده مربوط که احکام آنها قطعی و لازم‌الاجرا شده است.زیباکلام در سال‌های اخیر اقدام به طرح مطالب خلاف واقع در رسانه‌ها کرده و مطالب بدون ادعا و سند متعددی را در فضای مجازی کرده است که در پی آن چندین پرونده‌های قضائی برای وی تشکیل شده است که برخی از آنها امروز با قطعیت به مرحله اجرا رسیده است.زیباکلام با رای صادره از سوی دادگاه بابت ارتکاب فعالیت تبلیغی علیه نظام به ۱۸ ماه حبس و ۲ سال محرومیت فعالیت در احزاب، گروه‌های سیاسی و فضای مجازی محکوم شده بود که این حکم قطعی شده است.پرونده دوم این فرد که حکم آن نیز قطعی شده است، مربوط به فعالیت تبلیغی علیه نظام در خصوص انتشار مطالب غیر مستند و غیر واقعی است. وی در این پرونده به یک سال حبس محکوم شده است.یکی دیگر از پرونده‌های قضایی زیباکلام که حکم آن قطعی و لازم‌‎الاجرا است نیز مربوط به نشر مطالب خلاف واقع است که وی در این پرونده به ۶ ماه حبس محکوم شد بود که پس از فرجام خواهی در دیوان عالی کشور، این حکم مورد ابرام قرار گرفته است.هر سه محکومیت صادق زیبا کلام قطعی و لازم‌الاجرا است که این احکام امروز اجرا شد.

منبع:شبکه خبر

هشدار زرد برای خوزستان صادر شد

مدیر کل هواشناسی خوزستان گفت: بنا بر بررسی نقشه‌های هواشناسی از اواخر یکشنبه لغایت اواخر پنجشنبه ۲۸ اردیبهشت احتمال رگبار باران و رعدوبرق، ریزش تگرگ، وزش باد متوسط و تندبادهای لحظه‌ای در استان پیش بینی می‌شود. محمد سبزه زاری افزود: این پدیده در مناطق مرتفع شرقی و شمالی استان و در بقیه نقاط به صورت پراکنده و نقطه‌ای فعال است.

منبع:شبکه خبر

شهردار منطقه ۵ شیراز به قتل رسید

سرپرست دادسرای ویژه امور جنایی و جرایم امنیتی شیراز گفت: بررسی ‌های اولیه صحنه جرم فوت شهردار منطقه ۵ شیراز نشان می دهد که در منزل شخصی آن مرحوم درگیری رخ داده که آثار جراحت ناشی از برخورد شی نوک تیز به جسد رویت شده و وقوع جنایت و ارتکاب قتل عمد مورد تایید است. افشین محمدی دره شوری شامگاه یکشنبه گفت: ساعت ۱۴ و ۳۵ دقیقه امروز یکشنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ خبر کشف جسد شخصی مذکر(شهردار منطقه پنج شیراز) در منزل مسکونی گزارش می شود که سریعا بازپرس ویژه قتل عمدی، کارآگاهان زبده پلیس آگاهی و اکیپ بررسی وقوع جرم به محل اعزام شدند.وی ادامه داد: رییس کل دادگستری فارس و دادستان شیراز در کمترین زمان ممکن دستور ویژه برای پیگیری موضوع صادر کردند.سرپرست دادسرای ویژه امور جنایی و جرایم امنیتی شیراز اضافه کرد: بررسی ‌های اولیه دلالت بر این دارد که درون منزل شخصی مرحوم درگیری رخ داده که آثار جراحت ناشی از برخورد شی نوک نیز به جسد رویت شد، لذا وقوع جنایت و ارتکاب قتل عمد تایید شده است.

منبع:ایرنا

حق رای افغانستان لغو شد

براساس فهرست منتشر شده توسط سازمان ملل، ۶ کشور افغانستان، کومور، اکوادور، سائوتومه و پرنسیپ، سومالی و ونزوئلا در ۲ سال گذشته حق عضویت سازمان ملل را نپرداخته اند.کومور، اکوادور و سومالی موفق شده اند با ارائه توضیحات از این قانون مستثنی شوند، اما افغانستان، اکوادور و ونزوئلا به دلیل ارائه نکردن توضیحات قانع کننده از حق رای محروم شده اند.

منبع:ایرنا

سوریه و عراق تفاهم نامه امضا کردند

سرلشکر «محمد الرحمون» وزیر کشور سوریه (یکشنبه) با «عبدالامیر الشمری» همتای عراقی خود در بغداد تفاهم نامه همکاری امنیتی مشترک امضا کرد. سرلشکر الرحمون در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با الشمری گفت: همکاری با طرف عراقی در همه زمینه‌ها به ویژه امنیتی مورد بحث و بررسی قرار گرفت زیرا ما از تروریسم در کشورهای خود آسیب دیده‌ایم.وی ادامه داد: پدیده جنایتکارانه‌ای وجود دارد که توسط باندهای قاچاق مواد مخدر و افراد انجام می‌شود. از این رو تفاهم نامه همکاری امنیتی مشترکی را امضا کردیم.

منبع:ایرنا

مجوز کاوش پیاده روی باباطاهر صادر شد

رئیس پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری گفت: (شنبه ۲۲ اردیبهشت) مجوز رسمی کاوش باستان‌شناسی در پیاده‌روی خیابان باباطاهر همدان صادر شده است، و هماهنگی‌ها برای آغاز عملیات کاوش در این شهر آغاز شده است.دِه‌پهلوان توضیح داد: در مورد کشف اخیر در همدان امکان کاوش باستانی وجود دارد، حتی امکان کف‌فرش شیشه‌ای و نورپردازی وجود دارد، مانند بسیاری از شهرهای بزرگ در کشورهای پیشرفته و صنعتی مانند رم در ایتالیا که این کار را انجام داده‌اند.

منبع:ایرنا

سدیروت هدف حمله راکتی قرار گرفت

منابع رژیم صهیونیستی یکشنبه شب از حمله راکتی از نوار غزه به شهر اشغالی سدیروت در جنوب فلسطین اشغالی خبر دادند. این منابع مدعی شدند که سامانه گنبد آهنین برای رهگیری این راکت‌ها فعال شده است.به گفته این منابع، در پی این حمله صدای انفجارهایی در سدیروت و ناحل عوز شنیده شده است.

منبع:ایرنا

حقوق سربازان اصلاح شد

نایب رییس کمیسیون تلفیق لایحه بودجه ۱۴۰۳ با بیان اینکه آخرین تغییرات حقوق ⁧سرباز⁩ان در جداول قانون بودجه ۱۴۰۳ اصلاح شد، گفت: حداقل حقوق سربازان مجرد در مناطق غیرعملیاتی به ۵ میلیون و ۴۶۰ هزار تومان و حداقل حقوق سربازان متاهل در مناطق عملیاتی به ۱۱ میلیون و ۵۳۵ هزار تومان افزایش پیدا خواهد کرد. محسن دهنوی در مطلبی در صفحه شخصی خود در ایکس (توییتر سابق) نوشت: «با تلاش همکاران ما در مجلس بالاخره آخرین تغییرات حقوق ⁧سرباز⁩ نیز در جداول قانون بودجه ۱۴۰۳ اصلاح شد و ۶ هزار میلیارد تومان منابع جدید برای افزایش حقوق سربازان اضافه شد؛ تا در مجلس انقلابی یازدهم حقوق این عزیزان بیش از ۲۰ برابر رشد کرده باشد.سربازان متاهل که خدمت سربازی خود را در مناطق عملیاتی می‌گذارند، در فروردین ۱۴۰۳ حداقل معادل ۱۰ میلیون و ۲۳۰ هزار تومان حقوق دریافت کردند ولی با اعتبارات مصوب شده در مجلس در بودجه برای این امر، حداقل حقوق اردیبهشت سربازان معادل ۱۱ میلیون و ۵۳۵ هزار تومان خواهد بود.حداقل حقوق متاهلین در ناحیه شهری و مناطق غیرعملیاتی که در فروردین ۱۴۰۳، معادل ۷ میلیون و ۹۹۰ هزار تومان است که با مصوبه مجلس، به حداقل ۹ میلیون ۵۷۳ هزار تومان خواهد رسید.حقوق سربازان مجرد در منطقه عملیاتی در ماه گذشته به حداقل ۷ میلیون ۳۶۰ هزار تومان رسیده است و با اعتبارات جدید اضافه شده مجلس باید حداقل حقوق سرباز مجرد مشغول به خدمت در مناطق عملیاتی به رقم ۸ میلیون ۴۵۰ هزار تومان برسد.حداقل حقوق سربازان مجرد فعال در مناطق غیرعملیاتی نیز که در فروردین ماه به ۴ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان رسیده است، به حداقل ۵ میلیون و ۴۶۰ هزار تومان مجددا افزایش خواهد یافت.»

منبع:باشگاه خبرنگاران جوان

حزب الله موشک عماد را در دستور کار قرار داد

حزب‌الله لبنان با صدور بیانیه‌هایی از عملیات‌های جدید خود علیه اهداف صهیونیستی در شمال سرزمین‌های اشغالی خبر داد.اداره اطلاع‌رسانی جنگی حزب‌الله لبنان بیان کرد: در حمایت از ملت پایدار فلسطین در نوار غزه و مقاومت شجاع و شریف آنان، رزمندگان مقاومت اسلامی ساعت ۱۴:۱۰ عصر یکشنبه دوازدهم ماه مه ۲۰۲۴ یک جنگ‌افزار حامل تجهیزات جاسوسی به علاوه تجهیزات فنی دیگر در پادگان هونین موسوم به «رامیم» را با موشک‌های هدایت‌شونده هدف گرفتند و آن را به صورت مستقیم مورد اصابت قرار دادند. این اقدام به انهدام این جنگ‌افزار و تجهیزات دیگر انجامید.در بیانیه دیگر حزب‌الله لبنان نیز آمده است: در حمایت از ملت پایدار فلسطین در نوار غزه و مقاومت شجاع و شریف آنان، رزمندگان مقاومت اسلامی ساعت ۱۶:۲۵ عصر امروز یکشنبه دوازدهم ماه مه ۲۰۲۴ نظامیان دشمن اسرائیلی در اطراف موضع زبدین در مزارع اشغالی شبعا را با موشک‌های سنگین جدید «عماد مغنیه» هدف گرفتند و آن‌ها را به صورت مستقیم مورد اصابت قرار دادند.به این ترتیب بر اساس این بیانیه حزب‌الله لبنان در عملیات علیه نظامیان صهیونیست حاضر در موضع صهیونیستی «زبدین» از موشک‌های سنگین جدید خود به نام «عماد مغنیه» استفاده کرده است.

منبع: خبرنگاران جوان

قیمت شکر اعلام شد

مسعود امراللهی مدیرکل نظارت بر کالاهای اساسی وزارت جهاد کشاورزی گفت: بر اساس مصوبه ستاد تنظیم بازار قیمت جدید شکر سفید درب کارخانجات با محاسبه ۱۰ درصد مالیات بر ارزش افزوده حداکثر ۳۸ هزار و ۵۰۰ تومان تعیین و قیمت مصرف کننده شکر فله به ازای هر کیلوگرم حداکثر ۴۲ هزار و ۵۰۰ تومان تصویب شد.وی همچنین از تعیین تکلیف قیمت شکر بسته بندی ظرف چند روز آینده خبر داد و گفت: قیمت‌های جدید از امروز در سامانه بازار گاه وزارت جهاد کشاورزی بارگذاری شده است.پیش از این قیمت شکر درب کارخانه ۲۵ هزار و ۵۰۰ تومان بود و برای مصرف کننده با نرخ ۲۸ هزار تومان عرضه می‌شد.

منبع:مهر

تیراندازی مرگبار آمریکا در آلاباما رخ داد

پلیس آمریکا اعلام کرد که در پی دریافت گزارشی مبنی بر وقوع تیراندازی یکشنبه در آلاباما، نیروهای خود را به محل حادثه اعزام کرده است. بر اساس اعلام این رسانه، تیراندازی در جریان یک مهمانی در جنوب آلاباما روی داد و مطابق با اعلام منابع بیمارستانی ۳ نفر در این حادثه کشته شدند.از سوی دیگر سی‌بی‌اِس تعداد زخمی های این تیراندازی را ۱۲ نفر اعلام کرد.

منبع:مهر

طرح ترافیکی اربعین تصویب شد

علی اکبر حسینی محراب عصر یکشنبه در نشست شورای راهبری کاهش تصادفات جاده‌ای در خوزستان با دستور کار ایام اربعین حسینی بیان کرد: در جلسه امروز طرحی که پلیس راه نیروی انتظامی برای شلمچه و چذابه در ایام اربعین تهیه کرده مورد بررسی قرار گرفت؛ این طرح در ۱۶ بند مصوب شد تا ترافیک روان و ساده ای در این دو مرز داشته باشیم.وی افزود: در رابطه با پارکینگ‌ها نیز بحث مفصلی صورت گرفت. یکی از مسائل هر ساله ما در ایام اربعین موضوع پارکینگ‌ها است که در سال گذشته شرایط نسبتاً بهتر بود و امسال با توجه به وسعت بیشتری که برای پارکینگ‌ها در نظر گرفته‌ایم، امید است این مشکل حل شود.

منبع:مهر

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha