پنجشنبه ۳ خرداد ۱۴۰۳ |۱۵ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 23, 2024
تصاویر/ مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه بیت المقدس با حجت الاسلام و المسلمین پورذهبی

حوزه/ نماینده ولی فقیه در استان کردستان گفت: مهم‌ترین دستاورد سفر مقام معظم رهبری به کردستان تأکید بر وحدت، نشان دادن امنیت و نمایان‌تر شدن بُعد فرهنگی کردستان بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در استان کردستان، حجت الاسلام و المسلمین پورذهبی در گفت وگو با خبرنگاران با اشاره به سفر تاریخی رهبر معظم انقلاب اسلامی در اردیبهشت ماه سال ۸۸ به استان کردستان در سخنانی اظهار داشت: مهم‌ترین دستاورد سفر مقام معظم رهبری به کردستان تأکید بر وحدت، نشان دادن امنیت و نمایان‌تر شدن بُعد فرهنگی کردستان بود.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان گفت: رهبری در این سفر، کردستان را به عنوان یک استان فرهنگی معرفی کردند و این دستاوردها پس از ۱۵ سال، همچنان زمینه را برای تقویت زیرساخت‌های توسعه همه جانبه کردستان فراهم کرده است.

حجت الاسلام و المسلمین پورذهبی تصریح کرد: مسئولان برای تسریع در رشد توسعه و پیشرفت کردستان در حال حاضر وظیفه سنگینی بر دوش دارند، لذا یک نگاه ویژه در استان نیاز داشتیم که با سه سفر رئیس جمهور شکل گرفته و نکته بعدی این است که مرکز کشور نگاه ویژه‌ای به کردستان داشته باشد.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان گفت: مسئولان استانی باید با برگزاری نشست‌هایی با نخبگان و شنیدن دیدگاه و نظرات آنان، از راهکارهای بنیادی آنان بهره ببرند چراکه این امر روند توسعه استان را بسیار سریع‌تر خواهد کرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود یادآور شد: پیشینه تاریخی، غنای فرهنگی، بناهای تاریخی، ادب و هنر و موسیقی، هنرمندان و هنرپیشگان بسیار استان کردستان را از بُعد فرهنگی برجسته کرده است و این اتفاق کردستان را به ویژه در سال‌های اخیر نسبت به سایر استان‌ها متمایز کرده است.

حجت الاسلام والمسلمین پورذهبی خاطرنشان کرد: از تبعات و هزینه ۷ ماه جنگ و نابودی صنعت توریسم و صدها هزار آواره و صدمه جدی به تجارت دریایی اسرائیل و حملات مکرر از عراق، یمن و اخیرا بحرین نیز نباید غافل شد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha