جمعه ۴ خرداد ۱۴۰۳ |۱۶ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 24, 2024
کد خبر: 1156654
۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۶:۴۷
حضور نماینده ولی فقیه در خوزستان بین دانشجویان دختر دانشکده فنی و حرفه ای اهواز

حوزه / امام جمعه اهواز با بیان اینکه خداوند متعال به انسان کنترل کننده‌ای به نام عقل داده است، گفت: اگر علم رشد کند اما عقل رشد نکند، شاهد دنیای کنونی خواهیم بود، آنکه عقل را کنترل می‌کند دین است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از اهواز، حجت الاسلام والمسلمین موسوی فرد نماینده ولی فقیه در خوزستان به مناسبت میلاد حضرت معصومه(س) و دهه کرامت بین دانشجویان دختر دانشکده فنی و حرفه ای اهواز حضور پیدا کرد.

امام جمعه اهواز در ابتدا با تبریک دهه کرامت و میلاد حضرت معصومه(س) و امام رضا(ع)، اظهار داشت: با وجود آنکه علم بسیار رشد کرده اما باید به این سوال پاسخ داد که باتوجه به شکوفایی روزانه علم و تکنولوژی، آیا بشر نیاز به دین دارد؟

امام جمعه اهواز با بیان اینکه با وجود دین، عداوت‌ها و دشمنی‌ها تبدیل به محبت و دوستی می‌شود، افزود: دین توصیه به خوش اخلاقی دارد، چرا که انسان کریم سه ویژگی دارد که یکی از آن خوش اخلاقی است.

نماینده ولی فقیه در خوزستان ادامه داد: وقتی علم انسان رشد پیدا می‌کند، قدرت او نیز رشد پیدا می‌کند و بر این اساس کنترل کننده قدرت می‌خواهد، سلاح بشر ویران کننده است و به قدرت بلا تبدیل می‌شود، اما باحضور عقل به عنوان کنترل کننده می‌توان جلوی آن را گرفت.

وی با بیان اینکه خداوند متعال به انسان کنترل کننده‌ای به نام عقل را داده است، یادآور شد: اگر علم رشد کند، اما عقل رشد نکند، شاهد دنیای کنونی خواهیم بود، آنکه عقل را کنترل می‌کند دین است و لذا هر مقدار علم رشد پیدا می‌کند باید طبیعتا دین هم در کنار آن رشد کند.

حجت الاسلام والمسلمین موسوی فرد با اشاره به اینکه امروزه در غزه و دانشگاه‌های دنیا چه می‌گذرد؟ ابراز کرد: خداوند متعال به انسان فطرت پاک داده و حمایت از انسان‌های بی‌گناه را داده است، جلوی دوربین‌های دنیا استاد و دانشجو را بازداشت می‌کنند اما در سال ۱۴۰۱ از درگذشت طبیعی یک دختر حمایت و آشوب به پا کردند، به بیان دیگر هرکجا منافع آنها اقتضی کند، دنبال ان خواهند بود.

امام جمعه اهواز، با اشاره به اینکه رژیم صهیونیستی بیش از ۳۵ هزار انسان بی‌گناه را در غزه کشت، گفت: رژیم صهیونیستی در برابر ایران اسلامی تسلیم است، بالاترین امنیتی که ایران اسلامی دارد قدرت بازندگی است که در حمله اخیر نمایان شد.

نماینده ولی فقیه در خوزستان اظهار کرد: نیازهای انسان براساس مصلحت است و تمامی غریزه‌ها باید همراه با هم رشد کنند، امروزه تعدادی از دختران وقتی شاغل می‌شوند ازدواج نمی‌کنند، وقتی برهنگی در جامعه باشد یعنی خانواده برهنه است و یکی از علل تزلزل خانواده نیز همین مسأله بی‌حجابی است.

گفتنی است: علوی رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای خوزستان نیز در شروع این نشست به بیان گزارشی از برنامه‌ها و رویکردهای دانشگاه پرداخت.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha