شنبه ۱۹ خرداد ۱۴۰۳ |۱ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 8, 2024
تصاویر/ نشست خبری انجمن روانشناسی اسلامی حوزه علمیه

همایش بیستمین سالگرد تأسیس انجمن علمی روانشناسی اسلامی روز 31 اردیبهشت در سالن همایش های امین، مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه(دارالولایه) برگزار خواهد شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت‌الاسلام محمد مهدی عباسی آغوی دبیر علمی همایش بیستمین سالگرد تأسیس انجمن روانشناسی اسلامی امروز دوشنبه ۲۴ اردیبهشت در نشست خبری با اعلام این خبر اظهار کرد: یکی از برکات حوزه علمیه قم راه اندازی انجمن های علمی بود، به طوری که راه‌اندازی انجمن‌های علمی می‌تواند جهشی در جهت‌دهی‌ها، راهبردها و تعیین استراتژی‌های اصلی داشته باشد؛ به‌دنبال این فکر نیز انجمن‌های متعددی به‌وجود آمد.

عضو هیئت علمی پژوهشگاه فرهنگ واندیشه اسلامی افزود: انجمن علمی روانشناسی اسلامی در سال ۱۳۸۰ به همت جمعی از اساتید فرهیخته حوزه علمیه قم که بعضاً دارای تحصیلات دانشگاهی نیز بودند راه اندازی شد و امروز بعد از گذشت دو دهه از فعالیت های این انجمن علمی، برگزاری همایش بیستمین سالگرد تأسیس این انجمن را در روز سالروز ولادت امام رضا(ع) خواهیم داشت.

وی ادامه داد: این همایش روز دوشنبه ۳۱ اردیبهشت از ساعت ۸ تا ۱۲ با سخنرانی آیت‌الله علیرضا اعرافی مدیرحوزه های علمیه کشور و رونمایی از سندچشم انداز انجمن برگزار می شود.

حجت‌الاسلام عباسی آغوی به اهداف برگزاری این همایش اشاره کرد و گفت: هم اندیشی و آشنایی چهره های علمی دانش روانشناسی اسلامی، معرفی تراث روانشناسی اسلامی و ارائه آنچه طی سالهای اخیر جمع آوری شده است به جامعه علمی، برپایی نمایشگاه دستاوردهای روانشناسی اسلامی مراکز و مؤسسات حوزوی و آموزش عالی استان، ارائه گزارش کار ۱۶ مرکز همکار در برپایی این همایش ونمایشگاه، هم افزایی در مسیر مکتب روانشناسی اسلامی و... از جمله اهداف برگزاری بیستمین همایش سالگرد تأسیس می باشد.

نویسنده کتاب «از سخندانی تا سخنرانی» بیان کرد: امروز به برکت حوزه علمیه قم و مراکز و مؤسسات علمی، آموزشی، پژوهشی، تحقیقاتی حوزوی و دانشگاهی که در استان فعال هستند، قم از برجسته ترین و مهترین قطب های روانشناسی کشور است به طوری که امروز جامعه علمی کشور قم را قطب روانشناسی اسلامی می داند.

در ابتدای این نشست خبری حجت الاسلام والمسلمین مهدی هادی رئیس انجمن علمی روانشناسی اسلامی حوزه علمیه قم و حجت الاسلام والمسلمین حسین حیدری نکاتی را ارائه کردند که به آنها خواهیم پرداخت.

۳۱۳/۱۷

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha