جمعه ۴ خرداد ۱۴۰۳ |۱۶ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 24, 2024
اعزام دانش آموزان مدارس عالیشهر به مناطق عملیاتی جنوب

حوزه/ معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش فارس گفت: در سال تحصیلی جاری آموزش و پرورش استان با جذب بیش از ۱۴ درصد بازماندگان از تحصیل دوره اول متوسطه ، موفق به کسب رتبه دوم کشوری شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، علیرضا شجاعی‌پور گفت: بر اساس ارزیابی‌های صورت گرفته کارشناسان دفتر آموزش دوره اول متوسطه وزارت آموزش و پرورش و اطلاعات ثبت شده در سامانه شهید محمودوند، استان فارس در زمینه جذب دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل در دوره اول متوسطه، با رشد قابل توجه در مقایسه با پارسال حائز رتبه دوم در کشور شده است.

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش فارس افزود: از جمله شاخص‌هایی که توسط کارشناسان وزارتی مورد ارزیابی قرار گرفته است، می‌توان به برگزاری نشست‌های تخصصی، تحلیل شاخص‌های نرخ پوشش تحصیلی واقعی و نرخ ترک تحصیل در جلسات قطبی، نظارت و بازدید میدانی از مناطق لازم‌التوجه، پژوهش محور شدن معضل بازماندگی از تحصیل در مناطق استان اشاره کرد.

شجاعی‌پور با اشاره به نرخ ترک تحصیل در دانش‌آموزان گفت: استفاده از ظرفیت‌های واحدهای مشاوره، انجمن اولیا و مربیان، مدارس شبانه‌روزی و بهره‌گیری از ظرفیت مجمع خیرین تعلیم و تربیت و ... نیز از جمله اقدامات صورت گرفته در استان است که همگی در کاهش تعداد بازماندگان از تحصیل تأثیرگذار بوده است.

وی اظهار کرد: گستردگی و تنوع جغرافیایی، فرهنگی و اجتماعی مناطق استان فارس یکی از مهم‌ترین علل ایجاد معضل بازماندگی از تحصیل است، به نحوی که در مواردی تنگناها و مشکلات معیشتی و مالی برخی از خانواده‌ها موجب ممانعت اولیا برای ادامه تحصیل فرزندشان با هدف کمک به تأمین اقتصاد خانواده شده است.

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش فارس ادامه داد: به روز نبودن آدرس برخی افراد، قابل شناسایی نبودن افرادی که از استان مهاجرت کرده‌اند، عدم اجرای کامل قانون حمایت از اطفال و نوجوانان، پهناور بودن استان و ... مشکلاتی هستند که آموزش و پرورش استان برای شناسایی، جذب، آموزش و نگه‌داشت افراد لازم التعلیم سنین متعارف دوره متوسطه با آن‌ها مواجه است.

شجاعی‌پور با تاکید بر لزوم کاهش نرخ بازماندگان از تحصیل گفت: ضروری است همه مسئولان و دست‌اندرکاران آموزشی، تربیتی، فرهنگی و اجتماعی استان با ارائه راهکارهای مناسب و حمایت‌های مادی و معنوی خود زمینه توسعه همه جانبه استان خصوصا در حوزه آموزش و توسعه سرمایه‌های انسانی در سطح مناطق و شهرستان‌های استان را فراهم کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha