چهارشنبه ۹ خرداد ۱۴۰۳ |۲۱ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 29, 2024
کتابخانه

حوزه/ مدیرکل کتابخانه های عمومی استان کهگیلویه و بویراحمد از اجرای برنامه های متنوع فرهنگی، هنری نهاد کتابخانه های عمومی کهگیلویه و بویراحمد در دهه کرامت خبر داد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از یاسوج، محسن جبارنژاد مدیرکل کتابخانه های عمومی استان کهگیلویه و بویراحمد بعد از ظهر امروز در نشست با خبرنگاران با اشاره به اینکه جشنواره کتابخوانی رضوی یکی از بزرگترین برنامه‌های دهه کرامت است، اظهار کرد: تاکنون حدود ۱۳ هزار نفر در این جشنواره در زمینه شعر، داستانک، کتاب، محافل ادبی، انواع پویش‌ها و ... شرکت دارند.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: نهاد کتابخانه‌های استان در سه بخش فعالیت‌هایی را متولی انجام آن است که بخش نخست طراحی و انجام برنامه‌های ویژه سیزدهمین دوره جشنواره کتابخوانی رضوی بوده که از روز میلاد باسعادت امام رضا علیه السلام آغاز می‌شود.

وی برگزاری سلسله نشست‌های ادبی و شعرخوانی با محوریت داستانک جشنواره رضوی در سال جاری را از دیگر برنامه‌های دهه کرامت دانست و افزود: برگزاری همایش ویژه هنرمندان در خلق اثر و آموزش جذاب به علاقه‌مندان یکی دیگر از برنامه های دهه کرامت است.

جبارنژاد ادامه داد: با توجه به برگزاری جشنواره کتابخوانی رضوی تلاش می‌شود که برنامه‌ها با همکاری دفتر آستان قدس رضوی در استان صورت گیرد.

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان کهگیلویه و بویراحمد دعوت از چهره‌های شاخص ملی و بین المللی گروه‌های مرجع و تأثیرگذار استان به مشارکت در جشنواره ملی کتابخوانی رضوی، استفاده از جلوه‌های هنری به ویژه تصویرآفرینی یا تجسم بخشیدن در بازخوانی و نقالی از معارف دینی و برگزاری همایش یا رویدادهای تخصصی با حضور دست‌اندرکاران حوزه کتاب، تصویرگران، نویسندگان و نشست‌های نقد کتاب و یا معرفی کتاب را از دیگر برنامه های دهه کرامت دانست.

وی ادامه داد: در بخش دوم که در واقع اجرای برنامه‌های منتخب با محوریت شعار و عناوین روزهای دهه کرامت و در روز سوم که بحث کتابخوانی مطرح شد، ما در این روز برنامه‌های ویژه‌ای داشتیم.

جبارنژاد بیان کرد: فضاسازی و آذین بندی کتابخانه‌ها به ویژه با مشارکت دختران، عضویت رایگان در کتابخانه‌های عمومی سراسر استان که این کار در سالروز ولادت حضرت معصومه سلام الله علیها، بزرگداشت حضرت احمد بن موسی علیه السلام (شاه چراغ) و همچنین در روز ولادت امام رضا علیه السلام در حال انجام است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان کهگیلویه و بویراحمد معرفی و تجلیل از نویسندگان و ناشران برجسته اثر مناسب در حوزه کتاب‌های رضوی به ویژه داستان، سبک زندگی و به ویژه تمرکز بر بحث کودک و نوجوان، برنامه‌ریزی و اجرای برنامه‌های فرهنگی در راستای تقویت زیست عفیفانه، اجرای سایر اقدامات فرهنگی و ترویجی مرسوم اعم از معرفی کتاب‌های برتر، مسابقات کتابخوانی را از دیگر برنامه های دهه کرامت در استان کهگیلویه و بویراحمد برشمرد.

وی یادآور شد: در بخش سوم برنامه‌های ویژه دختران و مادران با هشتگ «بهترین دختر دنیا» که تلاش می‌شود بحث برگزاری جشن‌های دخترانه را در کتابخانه عمومی دارای ظرفیت به صورت گسترده و شاد داشته باشیم.

جبارنژاد اظهار کرد: تجلیل از دختران عضو نمونه را در دستور کار داریم که دارای ویژگی‌هایی از جمله دختران آسمانی که در واقع دختران فرزند شهید عضو کتابخانه‌های استان، دختران نخبه عضو کتابخانه‌های استان اعم از تحصیلی، فرهنگی، ورزشی و... با نام‌های معصومه و دارای حجاب برتر یا فعال فرهنگی و کتابخوان حرفه‌ای که امانت بالایی در کتابخانه‌های عمومی استان دارند.

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان کهگیلویه و بویراحمد افزود: برگزاری کلاس‌های آموزشی و نشست‌های مشاوره مورد نیاز دختران یا مادران در قالب نشست‌های فرهنگی، بصیرتی و ... نیز در حال انجام است.

وی برگزاری فعالیت‌های گروهی مشاوره، سرود، مدیحه سرایی، نمایشنامه خوانی، برگزاری نشست‌های ادبی و قرآنی ذیل محافل با محوریت دختران پیشوا و فعال فرهنگی که با هدف فراهم کردن بستر کنشگری و حضور دختران الگو در سطح جامعه صورت می‌گیرد از دیگر برنامه های دهه کرامت امسال هستند.

جبارنژاد گفت: شناسایی دختران فعال، تشکیل بانک اطلاعاتی از آنها و همکاری با سازمان‌های مروج حجاب، حیا، سبک زندگی با محوریت سبک زندگی ائمه رضوی، مسئولیت اجتماعی، کسب و کارهای خلاق، آموزش کاردستی، برگزاری نمایشگاه‌ها و فروشگاه‌های صنایع دستی از آثار خلاقانه آنها که این برنامه‌ها برای دهه کرامت امسال پیش بینی شده و در حال انجام است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha