شنبه ۱۲ خرداد ۱۴۰۳ |۲۴ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | Jun 1, 2024
حجت الاسلام والمسلمین حریزاوی

حوزه / حجت الاسلام والمسلمین حریزاوی فلسفه دور هم جمع شدن و ایجاد یک سازمان و تشکل را تبدیل بالقوه به بالفعل، شتاب‌دهی و جلوگیری از انحراف عنوان کرد و گفت: در کار تشکیلاتی هم صبر لازم است و هم باید در آن صبر ایجاد شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از تهران، حجت الاسلام والمسلمین حریزاوی قائم مقام سازمان تبلیغات اسلامی در سومین همایش سرشبکه‌های هیأت و تشکل‌های دینی با عنوان «میان‌داران جهاد ۳» که صبح امروز پنجشنبه ۲۷ اردیبهشت‌ ۱۴۰۳ در مجتمع فرهنگی آموزشی آدینه تهران برگزار شد، اظهار داشت: قرآن رسالت‌هایی را برای ما تعیین کرده و با تعبیر رسالت الله از آن یاد کرده که یکی از رسالت‌های مومنین ایجاد بسط برای ولی جامعه است که شرایط رهبری امت اسلامی را دارد.

وی در ادامه به فرمایشی تأمل‌برانگیز از آیت الله العظمی بهجت در پاسخ به سوال یکی از روحانیون که قصد شرکت در انتخابات و ورود به مجلس را داشت اشاره کرد و گفت: ایشان در پاسخ به این فرد نوشتند: «ورود به مناصب عالیه و متوسطه اگر در آینده به گناه می‌افتید حرام است و اما شما مجلس محل عناوین ثانویه است و اجرای عناوین ثانویه باید زیر نظر زعیم باشد و زعیم بدون دلیل نظر نمی دهد، حضور شما برای این است که نظر ولی را تشریح کنید تا آنها (نمایندگان مجلس) هم به صورت معتدل عمل کنند.».

قائم مقام سازمان تبلیغات اسلامی بر لزوم تمرکز و توجه به جهاد تبیین تأکید کرد و یادآور شد: این قبیل کارها نیاز به کار و تحلیل و مباحثه دارد و این وظیفه کلیدی بر دوش همه ماست.

حجت الاسلام والمسلمین حریزاوی، هیئت را یک تشکیلات عمیق، گسترده و یک میراث سترگ تاریخی دانست و خاطرنشان کرد: این تشکیلات را اهل بیت(ع) به وجود آوردند، به نحوی که در دوران خفقان عباسی، اهل بیت(ع) هیئت‌های خانگی راه‌اندازی کرده بودند.

قائم مقام سازمان تبلیغات اسلامی با بیان اینکه تشکیلات یکی از فرائض هر گروه مردمی است که هدفی را دنبال می‌کند، ابراز کرد: به تعبیر رهبر معظم انقلاب هیچ کاری در دنیا بدون تشکیلات پیش نمی‌رود و انقلاب اسلامی هم بدون تشکیلات پیش نرفت و پیروز نشد، تشکیلات نه فقط بد نیست، بلکه یک چیز خوب و یک ضرورت است.

وی فلسفه دور هم جمع شدن و ایجاد یک سازمان و تشکل را تبدیل بالقوه به بالفعل، شتاب‌دهی و جلوگیری از انحراف عنوان کرد و گفت: در کار تشکیلاتی هم صبر لازم است و هم باید در آن صبر ایجاد شود.

حجت الاسلام والمسلمین حریزاوی اظهار کرد: تشکیلات زمانی قیمت پیدا می‌کند که آرمان داشته باشد، آرمان یک هدف بلندمرتبه، ملکوتی و مقدس است.

وی تصریح کرد: هیئات در حوادث اجتماعی و مسائل سیاسی دینی خوش درخشیدند و همه هیأت‌ها و تشکل‌های دینی باید برای یک هدف که آن جهاد تبیین است تلاش کنند.

انتهای پیام. /

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha