جمعه ۲۵ خرداد ۱۴۰۳ |۷ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 14, 2024
برگزاری جلسه «جهاد تبیین» و «جشن بعثت پیامبر اعظم(ص)» در کرمانشاه

پژوهشگر حوزه علمیه خواهران تصریح کرد: سستی و کوتاهی جریان انقلابی در مسیر جهاد تبیین برای نظام و انقلاب اسلامی به شدت آسیب زاست.

نرجس شکرزاده در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری حوزه با اشاره به این اهتمام جوانان مؤمن و انقلابی در مسیر جهاد تبیین توأم با برکات بسیاری برای انقلاب و نظام اسلامی است، اظهار داشت: در دنیای کنونی که دشمن با بهره گیری از ظرفیت عظیم فضای مجازی و شبکه های اجتماعی به دنبال تضعیف باورهای دینی، اعتقادی و انقلابی مردم و نسل جوان ماست، کوتاهی ما در عرصه جهاد تبیین بسیار آسیب زاست و لذا نباید در این زمینه کوتاهی و سستی ورزید.

وی افزود: ما باید از یک سو از ظرفیت‌های فضای مجازی به منظور مقابله با توطئه های فرهنگی و رسانه ای دشمن بهره ببریم و از سوی دیگر مراقب باشیم گرفتار اخبار جعلی و تحریف‌ها نشویم و در دام جنگ روانی و رسانه ای دشمن و ایادی آن ها قرار نگیریم.

وی همچنین گفت: بی گمان اهتمام در راستای جهاد تبیین حرکت در مسیر نورانی انبیا و اولیای الهی است چه آن که لازمه بشر غفلت زده، تبیین معارف حقه است که امروز این بستر از طریق رسانه و فضای مجازی باید دنبال شود.

پژوهشگر حوزوی خاطرنشان کرد: بر همین اساس مقام معظم رهبری از موضع اسلام‌شناس حکیم و معتقد به معارف انقلاب، اسلام و مکتب اهل بیت(ع) می‌خواهد خط تبیین‌گری پیامبران و امامان را ادامه دهد و با ورود و گسترش فضای مجازی نیاز به تبیین هم بیشتر می‌شود، زیرا این بستر مجازی می‌تواند ابزاری برای تخریب باشد، البته لزومی ندارد همیشه در موضع دفاع باشیم، بلکه می‌توانیم از همین ابزار و به کمک جهاد تبیین خودمان به دشمن و مبانی فکری اش هجمه وارد کنیم.

وی ادامه داد: خوشبختانه ما گنجینه عظیم معارف اسلامی مبتنی بر قرآن و احادیث گهربار ائمه اطهار(ع) را در اختیار داریم که همین ها بهترین ابزار ما برای جهاد تبیین و دفاع از مرزهای ارزشی و اعتقادی ماست، منتهای مراتب نباید از عبرت های تاریخی نیز غافل شد و این که انسان ها همواره نیاز به تذکر و یادآوری دارند تا قدردان آن چیزی که در اختیار دارند باشند و از سوی دیگر مراقب هجمه ها دشمن در هر صورت و شرایطی باشند.

شکرزاده افزود: جهاد تبیین یکی از سنت‌های همیشگی هدایت است و مادامی که فتنه و فتنه انگیزی وجود دارد، مردم در برخورد با فتنه‌ها نیاز به هدایت و تبیین دارند تا دچار اشتباه نشوند، در واقع همه مردم در هر دوره‌ای نیاز به تبیین کردن و تبیین شدن دارند و لذا معتقدم که مخاطب جهاد تبیین همه مردم خاصه نسل جوان هستند و به همین خاطر است که حضرت آقا تأکید فرمودند جهاد تبیین، فریضه ای فوری و قطعی است.

وی همچنین به نکته ظریفی اشاره کرد و گفت: توضیح به معنای واضح کردن است و تبیین آشکار کردن، ولی به هر آشکار کردنی تبیین نمی‌گوییم، بلکه تبیین آشکارکردنی است که به همراه تباین است، یعنی قرار دادن آنچه واضحش می‌کنیم. یکی از حربه‌های شیطان این است که وقتی چیزی آشکار شد، چیزی را جایگزینش می‌کند تا فرد در تشخیص حقیقت از باطل دچار شک شود. اصولاً فتنه همراه با غبارآلودگی است که بهترین جا برای جایگزینی شیطان محسوب می‌شود.

وی اضافه کرد: در عین حال باید توجه داشت با استفاده از بیانات حضرات معصومین(ع) و مصادیق حقیقی می‌توان تا حدودی شبهات را رفع کرد، هر چند لازم است در فضای حقیقی محورهای گفتگو دنبال شود. با این وجود نیاز به جهاد تبیین امری لازم و ضروری است تا در تشخیص حق و از باطل به خصوص در فضای مجازی دچار اشکال و اشتباه نشویم.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha