دوشنبه ۱۴ خرداد ۱۴۰۳ |۲۶ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | Jun 3, 2024
حجت الاسلام قاسم خانی

حوزه/ حجت الاسلام قاسم خانی گفت: هدف‌گذاری برای تک‌رقمی‌شدن نرخ تورم، بهبود ضریب جینی، چابک‌سازی دولت، استقرار دولت الکترونیک و ... که در برنامه هفتم توسعه به آن پرداخته شده اما عدم اجرای این برنامه‌ها برمشکلات افزوده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از ارومیه، حجت الاسلام حجت قاسم خانی امروز در خطبه های نماز جمعه شهرستان خوی که در مصلای این شهر برگزار شد، با تبریک دهه کرامت، اظهار داشت: نبی مکرم صلی الله علیه و آله سال‌ها قبل از تولد امام رضا علیه السلام بشارت آن را داده بود و در ان روایت حضرت فرمودند هر کس امام رضا (ع) را زیارت خدای متعال گناهان و غم های او را از بین می برد. هم غم‌زُدایی و هم گناه‌زُدایی برکاتی است که نبی مکرم صلی الله علیه و آله سال‌ها قبل از تولد امام رضا علیه السلام درباره ثواب زیارت آن حضرت بیان فرمودند.

وی در ادامه به سالروز فتح خرمشهر در عملیات بیت‌المقدس اشاره کرد و گفت: فتح خرمشهر در برابر قدرت نظامی ظاهری صدام یک امداد غیبی بود و به همین خاطر بود که امام فرمودند: خدا خرمشهر را آزاد کرد.

امام جمعه خوی در ادامه تصریح کرد: در آستانه شروع به کار مجلس دوازدهم است و مهم ترین هدف و کار مجلس باید اصلی- فرعی‌کردن مسائل کشور و مقدم‌داشتن حل مسائل اصلی، اجتناب جدی از تبعیض و فساد چه در قبال فساد دیگران و چه مراقبت از خود در مقابل فساد، همکاری صمیمانه با قوا و دستگاه‌های دیگر و همچنین بدنه آنها و پرهیز از گروکشی و معارضه و پایبندی کامل به قانون اساسی و تکالیف آن باشد.

وی ادامه داد: وضع قوانین با نگاه جامع و بلندمدت و پرهیز از قانونگذاری برای هر امر جزئی، توجه به سیاست‌های کلی ابلاغی در قوانین، تلاش کارشناسانه و جدی برای اصلاح ساختار بودجه، .تقویت بنیه کارشناسی مجلس چه در مرکز پژوهش‌ها و چه در کمیسیون‌های تخصصی و توجه به ابعاد رسانه‌ای مصوبات و اقدامات مجلس و توضیح آنها برای مردم از دیگر وظائف نمایندگان مجلس می باشد.

حجت الاسلام قاسم خانی با تاکید بر لزوم خودداری نمایندگان از دخالت در انتصابات، بیان داشت: حفظ آبروی افراد و پرهیز از بیان مطالب اثبات‌نشده از تریبون پر اهمیت مجلس بسیار لازم و ضروری است و نمایندگان باید از تلاش برای رسیدن به منصب وزارت یا پست‌های اجرایی خودداری کنند و اهتمام جدی به کار کارشناسی در بررسی طرح‌ها و لوایح و بالا بردن سطح کیفی قوانین داشته باشند.

وی عنوان داشت: نزدیک به یک دهه از تأکید رهبر معظم انقلاب بر حل مسائل اقتصادی کشور می‌گذرد و این مسئله را در تبیین شعارهای اقتصادی که هرساله از سوی معظم‌له تعیین می‌شود، شاهد هستیم. اجرایی شدن پیشرفت اقتصادی کشور نیازمند تدوین برنامه اقتصادی با رویکرد بلندمدت است که برنامه هفتم توسعه، فرصت مناسبی برای پرداختن به این اولویت‌هاست؛ لذا تعهد به اجرای برنامه هفتم توسعه می‌تواند با کنترل تورم و بهبود معیشت مردم، نقش عمده‌ای در رفع ناترازی‌های بودجه‌ای ایفا کند و در کنار سرمایه‌گذاری‌های مناسب و دیپلماسی اقتصادی دولت، نقش ویژه ای را در پیشرفت کشور داشته باشد.

امام جمعه خوی در پایان گفت: هدف‌گذاری برای تک‌رقمی‌شدن نرخ تورم، بهبود ضریب جینی، چابک‌سازی دولت، استقرار دولت الکترونیک، بازنگری سیاست‌های جمعیتی، توسعه عدالت اقتصادی، تکیه بر ظرفیت‌های کشور در زمینه‌های اقتصاد دیجیتال، دریا، نفت، معدن و پتروشیمی از جمله موضوعاتی است که در برنامه هفتم توسعه به آن پرداخته شده اما عدم اجرای این برنامه‌ها برمشکلات افزوده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha