دوشنبه ۲۸ خرداد ۱۴۰۳ |۱۰ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 17, 2024
پهباد

حوزه/ چشم انداز برترین اخبار ایران و جهان در ۲۴ ساعت گذشته، با گزینش اهمّ رویدادهای سیاسی، اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی از رسانه های مختلف در بسته‌ی خبری صبحگاهی تقدیم حضور کاربران محترم «خبرگزاری حوزه» می‌گردد،انتظار داریم با ارائه نظرات ارزشمند شما فرهیختگان گرامی، پویش روزافزون آن را شاهد باشیم.

مجلس یازدهم به خط پایان رسید

چهارشنبه ۲ خرداد مراسم اختتامیه مجلس یازدهم در صحن علنی مجلس شورای اسلامی برگزار خواهد شد. این هفته؛ آخرین هفته کاری مجلس یازدهم است و ۷ خرداد مجلس دوازدهم آغاز خواهد شد. براساس اعلام هیئت رئیسه مجلس روز چهارشنبه (۲ خرداد) مراسم اختتامیه مجلس یازدهم در صحن علنی مجلس برگزار خواهد شد.

منبع:شبکه خبر

پهپاد فوق پیشرفته یانکی ها شکار شد

یحیی سریع، سخنگوی نیروهای مسلح یمن در بیانیه‌ای اعلام کرد که پدافند هوایی این کشور دیشب توانست پهپاد آمریکایی «ام. کیو۹» را سرنگون کند.وی گفت که این پهپاد درحال انجام عملیات خصمانه در حریم هوایی استان مأرب یمن بود.یحیی سریع تاکید کرد: "از زمان آغاز نبرد فتح موعود و جهاد مقدس در حمایت از غزه، این چهارمین پهپادی است که سرنگون کردیم. "

منبع:شبکه خبر

پیشرفته ترین بالن جهان در دام حزب الله افتاد

حزب الله لبنان با اشاره به اینکه این بالن در نوع خود بزرگ‌ترین، پیشرفته‌ترین و گران قیمت‌ترین در جهان بوده است، نصب و راه‌اندازی آن را ۱.۲ میلیارد دلار برآورد کرد. شبکه تلویزیونی المنار تصاویری از عملیات مقاومت اسلامی لبنان در هدف قرار دادن بالن راهبردی Sky Dew در پایگاه ایلانیه در شمال فلسطین اشغالی منتشر کرد.حزب‌الله با پهپاد مرصاد-۱ (ابابیل-T ایران) به محل استقرار بالن نظارتی Sky Dew صهیونیست‌ها در عمق ۳۲ کیلومتری مرز حمله کرد.

منبع:شبکه خبر

حبیبی نژاد راهی فینال بوکس شد

در ادامه تورنمنت بین‌المللی بوکس قزاقستان، عصر (جمعه – ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) بوکسورهای ایران مقابل حریفان خود به روی رینگ رفتند که علی حبیبی‌نژاد، با کسب پیروزی مقابل سومین حریف قزاق، راهی فینال شد و مدال نقره خود را قطعی کرد.در جریان مبارزات مرحله نیمه‌نهایی این تورنمنت سه نماینده ایران به مصاف حریفان رفتند که ابتدا در وزن ۶۳.۵ کیلوگرم، علی حبیبی‌نژاد برابر ژاندوس‌ حیدرعلی‌اف‌ از قزاقستان پیروز شد تا با غلبه بر سه بوکسور میزبان، مقتدرانه فینالیست شود. وی (شنبه) برای کسب مدال طلا باید به مصاف "مهدینوف" ازبکستانی برود.در وزن ۸۰ کیلوگرم اما میثم قشلاقی با توتاربیک‌ تانگالتیا دارنده نقره جهان و طلای بازی‌های آسیایی از چین مبارزه کرد و نتوانست به برتری دست یابد. به این ترتیب او با کسب مدال برنز، باید به کار خود پایان دهد.همچنین در وزن ۹۲ کیلوگرم نیز علی فتحی با توگامبای‌ از قزاقستان مبارزه کرد که نتوانست مقابل نماینده میزبان به پیروزی برسد و همانند قشلاقی به کسب مدال برنز این مسابقات بسنده کرد.دانیال شه‌بخش، کسری طهماسبی و روزبه صفری سایر نفرات ایران در این تورنمنت بودند که از دور مسابقات کنار رفتند.بوکسورهای ایران در ادامه برنامه‌های آماده‌سازی خود برای حضور در مسابقات انتخابی المپیک ۲۰۲۴ پاریس، در لین تورنمنت تدارکاتی شرکت کرده‌اند. آخرین مرحله مسابقات انتخابی المپیک، از چهارم خرداد به میزبانی تایلند برگزار می‌شود.

منبع:ایسنا

حجاج ایرانی راهی مکه می شوند

علی اصغری، مسئول ستاد مدینه با بیان اینکه تمام زیرساخت‌ها برای میزبانی از زائران در مدینه آماده است، اظهار کرد: عملیات حج تمتع ۱۴۰۳ به بهترین شکل در حال انجام است و با هماهنگی‌هایی که در ایران و کشور میزبان شده است سفر هوایی زائران به مدینه براساس برنامه‌ریزی‌ها جریان دارد.او افزود: تا پایان (جمعه ۲۸ اردیبهشت) حدود ۹ هزار و ۳۳۳ نفر از زائران ایرانی به مدینه خواهند رسید. زائران کاروان‌ها حج تمتع تاکنون در ۱۷ هتل در شهر پیامبر (ص) اسکان یافته‌اند.مسؤل ستاد مدینه با بیان اینکه به روزهای اوج حضور زائران کشورمان در مدینه نزدیک می‌شویم، گفت: هم‌اکنون زائرانی از ۱۱ استان کشورمان، از جمله آذربایجان شرقی، البرز، تهران، خوزستان، سمنان، قم، قزوین، کرمان، کرمانشاه، لرستان و مرکزی در قالب ۷۱ کاروان در مدینه حضور دارند. پیش‌بینی می‌شود در دو روز آینده میزبان ۱۲ هزار زائر ایرانی باشیم.اصغری با اشاره به اینکه فرصت پنج روزه نخستین کاروان‌ها برای حضور در مدینه رو به پایان است، افزود: یکی از اقدامات مهم حج تمتع ۱۴۰۳ این است که تمام زائران برای نخستین بار به وسیله قطار سریع‌السیر از مدینه به مکه عازم خواهند شد. در همین راستا حدود هزار و ۷۵۵ تن از زائران فردا (شنبه ۲۹ اردیبهشت) عازم مدینه خواهند شد. این زائران پس از اقامه نماز مغرب و عشاء در مسجد شجره مُحرم خواهند شد.

منبع:ایسنا

شیطان پرستان غرب تهران به دام افتادند

مرکز اطلاع رسانی فرماندهی انتظامی غرب استان تهران از شناسایی و دستگیری گسترده اعضای یک شبکه شیطان پرستی در شهرستان شهریار خبر داد.اعضای این شبکه که دارای چندین عضو سازمان یافته از اتباع خارجی اروپایی و ایرانی بودند طی اقدامات فنی و تخصصی در عملیاتی مشترک توسط سازمان اطلاعات فراجا و پلیس امنیت عمومی فرماندهی انتظامی غرب استان تهران شناسایی و شب گذشته در عملیاتی ویژه و پیچیده دستگیر شدند.همچنین در این عملیات تعداد ۱۴۶ نفر مرد و ۱۱۵ نفر زن با وضعیت نامطلوب با علائم و نمادهای خاص شیطان پرستی بر روی البسه، سر، صورت و موی سر دستگیر شدند.

منبع:ایسنا

کلوپ رسماً از لیورپول خط خورد

آرنه اسلات هلندی که هدایت فاینورد را بر عهده دارد رسما تایید کرد که هدایت لیورپول را بر عهده خواهد گرفت.او در نشست خبری خود گفت: می توانم تأیید کنم که برای فصل آینده سرمربی لیورپول خواهم شد.لیورپول به طور رسمی هنوز سرمربی جدید خود را معرفی نکرده است. یورگن کلوپ، سرمربی آلمانی از سال ۲۰۱۵ هدایت این تیم را برعهده داشت و با آن قهرمانان لیگ قهرمانان انگلیس، لیگ قهرمانان اروپا، جام حذفی، جام اتحادیه، سوپرکاپ انگلیس و سوپرکاپ یوفا شد.در این فصل، لیورپول در رده سوم جدول رده بندی لیگ برتر انگلیس قرار دارد. اسلات نیز با فاینورد قهرمان هلند (۲۰۲۳) و جام حذفی هلند (۲۰۲۴) شد و در سال ۲۰۲۲، این باشگاه را به فینال لیگ کنفرانس رساند. پیش از این، اسلات همچنین هدایت کامبور و AZ هلند را بر عهده داشت.

منبع:ایسنا

اقتصاد دریا محور در اولویت قرار گرفت

سیدابراهیم رئیسی رئیس جمهور در اجتماع پرشور مردم نوشهر وی با تاکید برای توجه ویژه به اقتصاد دریا محور، گفت: با همه ارتباطاتی که با دریا داریم؛ اما درآمد ما از دریا ۳ درصد است که توجه به این حوزه در اولویت دولت قرار گرفته است.او با تاکید بر توجه به مردم در دولت سیزدهم، افزود: با توجه به نامگذاری امسال، دولت این مهم را در اولویت قرار داده است؛ میانکاله تهدید نیست بلکه یک فرصت برای اقتصاد مردم است.رئیس جمهور با بیان اینکه باید اقتصاد گردشگری مازندران را فعال کنیم، گفت: این مهم با مشارکت مردم قابل دستیابی است.

منبع:خبرنگاران جوان

حزب الله تسنوبار را درهم کوبید
مقاومت اسلامی لبنان بعدازظهر (جمعه) اعلام کرد که پایگاه «تسنوبار» در بلندی‌های جولان اشغالی را با ۵۰ موشک کاتیوشا در هم کوبیده است.در این میان آژیرهای هشدار به شکل گسترده در شهرک‌های اطراف این پایگاه به صدا در آمد و رسانه‌های عبری نیز از آتش‌سوزی در یکی از این شهرک‌ها و تلاش آتش‌نشانان برای خاموش کردن آن خبر دادند.حزب‌الله لبنان همچنین پایگاه الراهب در شمال فلسطین اشغالی را با گلوله‌های توپخانه مورد هدف قرار داد.منابع اسرائیلی گزارش دادند که حزب‌الله با چند پهپاد نقاطی را در «نهاریا» (شمال غرب فلسطین اشغالی) هدف قرار داده است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان


امیری نایب قهرمان جهان شد

حامد امیری با کسب عنوان نایب قهرمانی در ماده پربتا وزنه کلاس F ۵۵، اولین مدال ایران در رقابت‌های پارادوومیدانی قهرمانی جهان را به ارمغان آورد.رقابت‌های پارادوومیدانی قهرمانی جهان از صبح (جمعه) به میزبانی شهر کوبه در کشور ژاپن آغاز شد.در روز نخست این مسابقات و در ماده پرتاب وزنه کلاس F۵۵ حامد امیری ملی‌پوش کشورمان با هشت حریف به رقابت پرداخت.امیری که سابقه کسب یک طلا در پارالمپیک ۲۰۲۰ توکیو و یک نقره در پارالمپیک ۲۰۱۶ ریو، یک طلا و یک نقره و یک برنز در مسابقات قهرمانی جهان در سال‌های ۲۰۱۷ و ۲۰۱۹ و همچنین ۲ طلا و یک برنز در بازی‌های پاراآسیایی ۲۰۱۸ را در کارنامه دارد، در رقابت امروز رکورد ۱۱.۷۹ متر را ثبت کرد و پس از ورزشکاری از بلغارستان صاحب مدال نقره و عنوان نایب قهرمانی شد.

منبع: خبرنگاران جوان

نمایشگاه کتاب تهران رکورد زد

سخنگوی نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران در ادامه به میزان فروش کتاب تا پایان روز نهم در بخش حضوری اشاره کرد و گفت: نمایشگاه ۲۷۹ میلیارد تومان فروش تجربه کرد که ۱۹۴ میلیارد تومان از طریق درگاه‌های رسمی و ۸۵ میلیارد تومان از طریق درگاه‌های غیررسمی و کارت به کارت بود.وی افزود: در بخش مجازی هم ۱۴۶ میلیارد تومان فروش داشتیم که ۱۰۸ میلیارد تومان سهم ناشران و ۳۸ میلیارد تومان سهم کتابفروشان بود.به‌گفته رمضانی, مجموع فروش بخش حضوری و فیزیکی ۴۲۵ میلیارد تومان بود؛ درحالی که سال گذشته کل میزان فروش نمایشگاه در هر دو بخش ۴۰۱ میلیارد تومان بود.وی ادامه داد: به‌طور کلی نسخه‌های بخش مجازی ۸۷۰ هزار نسخه بود که در ۴۷۵ هزار بسته ساماندهی شده است.رمضانی همچنین به آمار هیئت رسیدگی به تخلفات اشاره کرد و گفت: این هیئت تا روز گذشته، هفت رای صادر کرد که اغلب تخلفات شامل عدم رعایت ضوابط پوشش در غرفه، فروش کتاب سایر ناشران، فروش کتاب بدون مجوز، عدم اعمال تخفیف ۱۰ درصد و عرضه کتاب غیر موضوع سالن بود.وی ادامه داد: احکام صادره شامل توقیف و درج در پرونده و اخذ تعهد از متخلفان، تعطیلی پنل فروش مجازی، محرومیت از تسهیلات دولتی به مدت یکسال و کاهش ۵۰ متراژ درصدی غرفه در سال آینده بود.در ادامه این نشست، محمد خلج نیز در سخنانی به ۱۸۰۰ دستگاه کارت خوان در سطح نمایشگاه، اشاره کرد و گفت: در این زمینه روزانه ۲۵۰ نیروی مستمر توسط شرکت سداد حضور دارند و خدمات رسانی می‌کنند.وی با اشاره به حدود ۸۰۰ هزار تراکنش تا روز گذشته روی دستگاه‌های کارتخوان، گفت: تا امروز حدود ۱۶۵ هزار دانشجو و طلاب و ۲۰ هزار نفر از اعضای هیئت علمی و استادان برای دریافت بن کارت ثبت‌نام کردند.

منبع: خبرنگاران جوان

پوتین دست از تصرف خارکوف برداشت

ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه در خصوص پیشروی نیروهای این کشور به سمت شهر «خارکوف» در شرق اوکراین گفت که نیروهای مسلح روسیه هر روز کاملا مطابق برنامه حرکت می‌کنند و در اطراف خارکوف نیز دستاوردهایی داشته‌اند، اما تا امروز برنامه‌ای برای تسلط بر این شهر وجود نداشته است.به گزارش اسپوتنیک، پوتین نیروهای اوکراینی را مقصر وضعیت کنونی در خارکوف دانست و گفت: «آن‌ها مستقیما به مرکز شهر و در مناطق مسکونی تیراندازی می‌کنند. من علنا اعلام کردم که اگر این روند ادامه یابد ما مجبور می‌شویم یک منطقه امنیتی و یک منطقه بدون حضور نیروهای اوکراینی ایجاد کنیم».

منبع: خبرنگاران جوان

قیمت نوبرانه ها اعلام شد

اکبر یاوری گفت: با توجه به گرمای هوا و تولید انبوه، قیمت میوه های نوبرانه کاهش یافته است.او قیمت کنونی هرکیلو گوجه سبز ۶۰ تا ۱۳۰ هزار تومان، توت فرنگی ۷۰ تا ۱۳۰ هزارتومان، توت سفید ۱۴۰ تا ۱۵۰ هزار تومان، گیلاس تلخک ۱۰۰ هزار تومان، گیلاس درشت ۳۰۰ تا ۳۵۰ هزار تومان، چغاله بادام ۵۰ تا ۸۰ هزار تومان و شلیل شبرنگ را ۳۰۰ تا ۴۰۰ هزار تومان اعلام کرد.یاوری ادامه داد: هم اکنون هرکیلو ملون با نرخ ۱۰ تا ۱۵ هزار تومان، طالبی ۱۲ تا ۱۵ هزار تومان، خربزه ۱۷ تا ۱۸ هزار تومان، هندوانه ۵ تا ۱۰ هزار تومان و هندوانه بیضی ۱۲ تا ۱۵ هزار تومان در میدان مرکزی و با احتساب حداکثر ۳۰ تا ۳۵ درصد سود در خرده فروشی عرضه می شود.رئیس اتحادیه بارفروشان درباره آخرین وضعیت میوه های وارداتی افزود: قیمت کنونی هرکیلو موز اکوادور ۷۵ هزار تومان، موز فیلیپین ۶۸ تا ۷۰ هزار تومان، موز هندی ۶۰ هزار تومان و هرکارتن آناناس ۶ تایی یک میلیون و ۳۰۰ تا یک میلیون و ۴۰۰ هزار تومان است.

منبع: خبرنگاران جوان

دامنه توییتر تغییر کرد

دامنه اصلی توییتر (ایکس فعلی)، Twitter.com بود، اما حالا این شبکه اجتماعی تنها یک دامنه دارد و به‌طور رسمی به X.com تغییر یافته است. حالا زمانی که در مرورگر خود آدرس twitter.com را وارد کنید، به دامنه موردعلاقه «ایلان ماسک»، یعنی x.com هدایت خواهید شد.ایلان ماسک که رئیس ایکس است، با ارسال یک پست جدید در این شبکه اجتماعی از تغییر رسمی دامنه آن خبر داد.

منبع: خبرنگاران جوان

هواشناسی هفته بارشی پیش بینی کرد

فریبا گودرزی کارشناس هواشناسی با بیان اینکه امروز برای نوار شمالی و شمال‌شرق رگبار باران، رعد و برق و وزش باد شدید پیش‌بینی شده است گفت: در مناطق شمالی بوشهر، فارس، سیستان و بلوچستان و خراسان جنوبی نیز بارش پراکنده رخ می‌دهد.وی با بیان اینکه فردا بارش در نوار شمالی و شمال‌شرق تداوم دارد گفت: سامانه بارشی جدیدی از فردا وارد کشور خواهد شد و در هفته آینده شاهد بارش های در نواحی غرب و شمال کشور خواهیم بود.وی، از تداوم بارش در کشور تا پایان هفته آینده خبر داد و گفت: وزش باد شدید طی دو روز آینده در نوار مرکزی و جنوب غرب پیش‌بینی شده است.گودرزی اظهار کرد: در سه روز آینده مناطق مرکزی و جنوبی خلیج‌فارس و فردا و پس فردا دریای خزر، مواج و متلاطم است‌.وی افزود: تهران امروز و فردا در برخی ساعات رگباری خواهد بود. همچنین وزش باد شدید برای فردا در پایتخت پیش‌بینی می‌شود

منبع: خبرنگاران جوان

حمله به کنیسه فرانسوی ها خنثی شد

جرالد دارونین، وزیر کشور فرانسه گفت که پلیس فرانسه یک فرد مسلح را که مظنون به آتش زدن کنیسه در روئن بود، "خنثی" کرد.وزیر کشور فرانسه در ایکس به پلیس به خاطر پاسخگویی و شجاعتشان تبریک گفت.فرانسه پیشتر اظهارات تند گذشته مبنی اعمال تحریم علیه اسرائیل برای تسهیل ورود کمک‌ها به غزه را تعدیل و در این باره اعلام کرد هم اکنون هیچ برنامه فوری جهت اعمال تحریم علیه اسرائیل به منظور تسهیل ورود کمک‌های بشردوستانه به غزه بر روی میز نیست. در اوایل این ماه، کنیسه اصلی ورشو با بمب‌های آتشین مورد حمله قرار گرفت، زیرا تنش‌ها در قاره اروپا در بحبوحه درگیری اسرائیل و حماس در نوار غزه ادامه دارد.

منبع: خبرنگاران جوان

جشن امام رضایی های کرج برگزار شد

به مناسبت سالروز ولادت امام رضا (ع) جشن ۲۰ هزار نفری امام رضایی ها جمعه شب در ورزشگاه انقلاب کرج با حضور اقشار مختلف مردم برگزار شد.در این اجتماع بزرگ مردمی، با برگزاری مداحی و سرودهای مذهبی میلاد با سعادت ثامن الحج علی بن موسی رضا (ع) جشن گرفته شد.گرداندن پرچم آستان قدس رضوی توسط خادمیاران رضوی پس از صلوت خاصه امام رضا (ع) در بین مردم حاضر در ورزشگاه انقلاب کرج از جلوه های باشکوه این جشن بود.کودکان و نوجوانان در حالی که سربند امام رضا (ع) را داشتند با برافراشته نگه داشتن پرچم امام هشتم در جای جای ورزشگاه انقلاب ضمن ادای احترام به ساحت مقدس این امام همام، این میلاد خجسته را پاس داشتند.جشن ۲۰ هزار نفری امام رضایی ها در ورزشگاه انقلاب کرج پس از پذیرایی از مردم با نورافشانی آسمان این ورزشگاه پایان یافت.

منبع: ایرنا

قسام برای جنگ فرسایشی اعلام آمادگی کرد

سخنگوی گردان‌های القسام با تمجید از مقاومت و جهاد مردم غزه گفت که مبارزان مقاومت فلسطین برای جنگ فرسایشی طولانی مدت آماده هستند. ابوعبیده، سخنگوی گردان های عزالدین القسام شاخه نظامی جنبش حماس در ویدیویی که شبکه الجزیره آنرا منتشر کرد، گفت: از هفتم اکتبر گذشته مردم و مقاومت غزه درحال جنگ نابرابر و دفاع افسانه‌ای در مقابل وحشیگری رژیم صهیونیستی هستند.وی تاکید کرد: شب و روز و هفته‌های طولانی دشمن و کابینه نازی‌ نتانیاهو وحشیانه‌ترین جنایت‌های نسل‌کشی را علیه ملت ما در برابر چشم جهانیان مرتکب شد.ارتش دشمن به جنایت‌های خود در غزه افتخار می‌کند، گویی که دستاوردهای نظامی داشته است. ایجاد رعب و وحشت،جنایت و ویرانی برنامه‌ریزی شده راهبرد ثابت دشمن در نوار غزه است. همانگونه که همواره به دشمن هشدار دادیم، هر جا که دنبال پیروزی و دستاورد باشد ما را در مقابل خود پیدا خواهد کرد.

منبع: ایرنا

انگلیس برای مسکو و پیونگ یانگ تحریم نوشت

وزارت امور خارجه انگلیس (جمعه) به بهانه اینکه دو کشور روسیه و کره شمالی تجارت نامشروعی را در حوزه تسلیحاتی و نفتی انجام می دهند، تحریم‌های جدیدی علیه آنها وضع کرد. وزارت امور خارجه انگلیس در بیانیه‌ای که یک نسخه آن در تارنمای دولت لندن منتشر شد ادعا کرد: این تحریم‌ها تلاش‌های مشترک روسیه و کره شمالی، برای دور زدن تحریم‌های نفتی و تسهیل برنامه‌های نظامی غیرقانونی کره شمالی را هدف قرار می‌دهد.بر اساس این گزارش، سه شرکت وابسته به کره شمالی و یک شرکت روسی به فهرست تحریم‌های وزارت امور خارجه انگلیس اضافه شده‌اند

منبع: ایرنا

اسرای اسرائیل کشته شدند

خلیل الحیه رئیس دفتر روابط اسلامی و عربی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) در گفتگو با شبکه المنار لبنان اظهار داشت: بیشتر اسرای رژیم اسرائیل کشته شده‌اند.الحیه گفت: بعد از 8 ماه از تجاوز به غزه، دشمن در نابودی مقاومت با وجود این‌همه جنایت و کمک از آمریکا شکست خورده است.

منبع:تسنیم

مقاومت اسلامی عراق ایلات را هدف قرار داد

مقاومت اسلامی عراق از حمله پهپادی به ایلات در جنوب فلسطین اشغالی در راستای حمایت از مردم غزه خبر داد.
به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، مقاومت اسلامی عراق بامداد امروز (جمعه) در اطلاعیه‌ای اعلام کرد که در چارچوب مرحله دوم حملات خود علیه مواضع اشغالگران اسرائیلی، یک «هدف حیاتی» واقع در ام الرشراش (ایلات) در جنوب فلسطین اشغالی را هدف حمله پهپادی قرار داده است.مقاومت اسلامی عراق در اطلاعیه خود تأکید کرد که به حملات خود در راستای حمایت از مردم مظلوم غزه و پاسخ به جنایات ارتش اسرائیل ادامه خواهد داد.

منبع:تسنیم

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha