یکشنبه ۱۳ خرداد ۱۴۰۳ |۲۵ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | Jun 2, 2024
تصاویر / جلسه شورای بسیج حوزه علمیه استان قزوین برگزارشد

حوزه / حجت الاسلام والمسلمین عرفانی گفت: سوم خرداد یک نقطه عطفی در دوران دفاع مقدس است که همه ما به این پیروزی بزرگ افتخار می‌کنیم، چرا که آزادسازی خرمشهر جزو به یاد ماندنی‌ترین روزهای تاریخ انقلاب اسلامی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از قزوین، حجت الاسلام والمسلمین اصغر عرفانی امروز در جلسه شورای بسیج حوزه علمیه استان قزوین، ضمن تبریک دهه کرامت و فرا رسیدن ولادت حضرت امام رضا(ع) و ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای هشت سال دفاع مقدس، به سالروز آزاد سازی خرمشهر اشاره کرد و اظهار داشت: سوم خرداد یک نقطه عطفی در دوران دفاع مقدس است که همه ما به این پیروزی بزرگ افتخار می‌کنیم، چرا که آزادسازی خرمشهر جزو به یاد ماندنی‌ترین روزهای تاریخ انقلاب اسلامی است.

حجت الاسلام والمسلمین عرفانی خاطرنشان کرد: جمله تاریخی «خرمشهر را خدا آزاد کرد»، بهترین تعبیر امام خمینی(ره) برای موفقیت بزرگ آزاد سازی خرمشهر بود که به اثرگذارترین شکل ممکن، عمق تعلق رزمندگان ایران اسلامی به پشتیبانی پروردگار عالم را بیان نمود.

مدیرحوزه علمیه استان قزوین تصریح کرد: آزاد سازی خرمشهر با رشادت و جانفشانی رزمندگان و تقدیم خون شهدای بسیاری به دست آمد و در این راه رزمندگان در جبهه‌ها نیز حضور پررنگی داشتند و شهدا و جانبازان بسیاری را در این راه تقدیم کردند.

وی ادامه داد: مردم ایران اسلامی در دوران دفاع مقدس ثابت کردند در مسیر دفاع از آرمان‌های امام راحل(ره) و انقلاب اسلامی، همواره ثابت قدم بوده و هستند.

حجت الاسلام والمسلمین عرفانی عنوان کرد: عواملی که باعث شد فتح خرمشهر محقق شود، عبارتند از امدادهای غیبی، وحدت فرماندهی، هماهنگی نیروهای مسلح و اتکا به خدای متعال و ائمه معصومین(ع) بود.

مدیر حوزه علمیه استان قزوین به حدیثی نورانی از حضرت امام رضا(ع) که فرمودند «إنّ لِکُلِّ إمامٍ عَهدا فی عُنُقِ أولیائهِ و شِیعَتِهِ، و إنّ مِن تَمامِ الوَفاءِ بالعَهدِ و حُسنِ الأداءِ زیارَةَ قُبُورِهِم»، اشاره کرد و یادآور شد: حضرت امام رضا(ع) می‌فرمایند، هر امامی به گردن دوستان و شیعیان خود عهدی دارد که وفای کامل به این عهد و به‌جای آوردن نیکوی آن، حیا، میتا و زیارت قبور آنان است.

حجت الاسلام والمسلمین عرفانی تصریح کرد: همه ما مسئولین، مدیران و معاونین باید بر آن عهد و پیمانی که با خدای خود بسته‌ایم به بهترین نحو رسالت خود را انجام دهیم و به تعبیر رهبر حکیم انقلاب، خرمشهرها در پیش است و نمونه آنرا در سال گذشته مشاهده کردیم.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha