یکشنبه ۱۳ خرداد ۱۴۰۳ |۲۵ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | Jun 2, 2024
فرزندآوری

حوزه/ مشاور مدرسه علمیه خواهران الزهراء(س) بندرعباس گفت: دوستداران و عاشقان ولایت با تکثیر نسل یکی از بزرگترین خدمات را به مکتب نورانی اهل‌بیت(ع) کنند.

خانم زهرا مکی نصیرایی، استاد و مشاور مدرسه علمیه خواهران الزهراء(س) بندرعباس در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه از هرمزگان، ضمن تبریک دهه کرامت و گرامیداشت هفته جمعیت با تاکید بر اینکه در آموزه‌های دینی، فرزندآوری و افزایش جمعیت دارای ارزش و اهمیت ویژه‌ای است، بیان کرد: سیره عملی پیشوایان دین در فرزندآوری دلیل روشن بر پسندیده بودن فزایش جمعیت می‌باشد که ثمره زندگی کوتاه حضرت زهرا(سلام الله علیها) و حضرت علی(علیه السلام) ۵ فرزند مبارک است.

وی ادامه داد: فرزندآوری اهل‌بیت عصمت و طهارت(علیهم السلام) درس عملی برای تمامی دوستداران و عاشقان ولایت است که با تکثیر نسل یکی از بزرگترین خدمات را به این مکتب نورانی کنند.

استاد مدرسه علمیه الزهراء(س) بندرعباس با اشاره به اینکه بعضی از زوجین ازدواج و فرزندآوری را عامل فشار اقتصادی و یا اینکه مشکلات اقتصادی را مانعی برای فرزندآوری می‌دانند، خاطر نشان کرد: باید دانست در آیات و روایات، ازدواج و فرزندآوری عامل، زمینه و منبع خیر و برکت در خانواده معرفی شده است.

وی اظهار داشت: خداوند در سوره اسرا آیه ۳۱ می‌فرماید: فرزندانتان را از بیم فقر نکشید ما آنها را روزی می‌دهیم و یا اینکه در آیه ۷۲ سوره نحل خداوند وعده داده‌، برای شما از خودتان همسرانی قرار داد و از همسرانتان برای شما فرزندان و نوادگانی نهاد و از چیزهای پاکیزه به شما روزی بخشید، به باطل ایمان می‌آورند و به نعمت خدا کفر می‌ورزند.

مشاور مدرسه علمیه خواهران الزهراء(س) بندرعباس در پایان تاکید کرد: خداوند در بسیاری از آیات مردم را به خوشبینی به او و اعتماد و توکل به او فرامی‌خواند به ویژه کسانی که به دلیل بیم از روزی از فرزندآوری جلوگیری می‌کنند که در آیات ۲۲ و ۲۳ سوره ذاریات به این مسئله نیز پرداخته شده است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha