یکشنبه ۱۳ خرداد ۱۴۰۳ |۲۵ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | Jun 2, 2024
آیت الله سیدنصیر حسینی

حوزه/ امام جمعه شهر یاسوج، ضمن تاکید بر اینکه دستگاه‌های مجری باید مصوبات شورای فرهنگ عمومی را اجرا کنند، گفت: مسئولان و نخبگان فرهنگی باید نسبت به مسائل فرهنگی جامعه دغدغه‌ لازم را داشته و پای کار باشند. 

به گزارش خبرگزاری حوزه از یاسوج، حجت الاسلام والمسلمین سید نصیر حسینی، نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد ظهر امروز در نشست شورای فرهنگ عمومی استان کهگیلویه و بویراحمد ضمن تبریک میلاد امام رضا (ع)، اظهار کرد: مسئله فرهنگ عمومی مردم مهم‌ترین پایه رشد، بالندگی و شکوفایی جامعه است.

نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد و امام جمعه یاسوج گفت: اگر این فرهنگ مترقی و متعالی بر اساس موازین علمی، شرعی و اخلاقی باشد، چنین جامعه‌ای در حوزه‌های مختلف رشد خواهد کرد.

وی افزود: اگر خدای ناکرده فرهنگ مردم دچار آسیب شد، در رسیدن به اهداف عالی شکست خواهیم خورد.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی ضمن تاکید بر اینکه دستگاه‌های مجری باید مصوبات شورای فرهنگ عمومی را اجرا کنند، ادامه داد: مسئولان و نخبگان فرهنگی باید نسبت به مسائل فرهنگی جامعه دغدغه‌ لازم را داشته و پای کار باشند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: برای اینکه مردم در مدار دین و اخلاق بمانند، پیامبران، ائمه و علمای بسیاری تلاش‌های ارزشمندی انجام دادند.

وی ضمن اشاره به اینکه باید تلاش کرد تا آسیب‌ها بیشتر از این جامعه را درگیر نکنند، یادآور شد: اجرای مصوبات در حوزه اجرا گاهی سخت بوده که این در برخی از موارد به قوانین و عدم تناسب ظرفیت دستگاه‌ها برمی‌گردد.

حجت‌الاسلام والمسلمین حسینی خاطرنشان کرد: باید توسط کارشناسان مربوطه علت اینکه مصوبات شورای فرهنگ عمومی در مواردی چرا اجرا نمی‌شوند، بررسی و علل و عوامل آن مشخص شود.

نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: ما شورای فرهنگ مردمی را در شهرستان‌ها با حضور متنفذین، اساتید، فرهنگیان، ریش سفیدان و نخبگان برگزار کردیم و خروجی خوبی داشته است.

وی یادآور شد: افرادی که حرف و کلام آنها در بین مردم نفوذ داشت در این نشست‌ها حضور پیدا کردند و باعث خروجی خوبی از نشست‌ها شد.

امام جمعه شهر یاسوج ضمن تاکید بر اینکه کمیته‌های مختلف باید با کار کارشناسی مسائل و مشکلات را رصد و راهکارهای لازم را ارائه کنند، افزود: حضور اعضای شورای فرهنگ عمومی باید به صورت منظم باشد.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان کهگیلویه و بویراحمد به کنگره ملی آیت الله سید کرامت الله ملک حسینی (ره) اشاره کرد و گفت: برگزاری این کنگره جزو مصوبات شورای فرهنگ عمومی بوده و باید در اسرع وقت صورت گیرد و ساختار آن در نشستی تعریف شود.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha