یکشنبه ۱۳ خرداد ۱۴۰۳ |۲۵ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | Jun 2, 2024
از کتاب «الهیات و هوش مصنوعی» رونمایی شد

کتاب «الهیات و هوش مصنوعی» تازه ترین اثر مرکز مطالعات و پاسخ‌گویی به شبهات حوزه‌های علمیه با حضور آیت الله اعرافی رونمایی شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت‌الاسلام نصرالله درویشی، معاون آموزش و پژوهش مرکز مطالعات و پاسخ گویی به شبهات حوزه های علمیه در این مراسم اظهارکرد: در اثر فاخر حدود ۱۸۰ صفحه و ده بخش شامل؛ «مفهوم کاوی هوش مصنوعی»، «تحلیل اخلاق هوش مصنوعی از منظر مبانی دین اسلام»، «آشنایی با هوش مصنوعی و نقاط تلاقی آن با الهیات»، «هوش مصنوعی و دین»، «هوش مصنوعی قوی و امکانش در مباحث الهیاتی»، «هوش مصنوعی و پدیده آگاهی»، «الزمات هوش مصنوعی قوی با تأکید بر مواجهه دین اسلام با هوش مصنوعی قوی»، «هوش مصنوعی و دین در مسیحیت»، «هوش مصنوعی و خداباوری»، «خداباوری و هوش مصنوعی» از بخش های این کتاب فاخر است.

وی با اشاره به ریز موضوعات این کتاب افزود: «تعاریف هوش مصنوعی مبتنی بر رویکردها»، «روش دسته بندی رویکردها»، «تعاریف مبتنی بر رویکرد مدل شناختی»، «معانی اخلاق هوش مصنوعی»، «هوش مصنوعی قوی و ضعیف»، «نقد امکان اخلاقمندی هوش مصنوعی»، «اخلاق هوش مصنوعی در ارتباط با عملکرد انسان ها»، «هوش مصنوعی تشخیص چهره و صحنه»، «رباتیک»، «نظریه سایبرنتیک»، «هوش مصنوعی»، «یادگیری ماشین» و ... از جمله برخی عناوین ریر موضوعات این کتاب است.

یادآور می شود، این اثر فاخر با حضور آیت الله علیرضا اعرافی، مدیرحوزهای علیمه رونمایی شد.

۳۱۳/۱۷

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha