دوشنبه ۱۴ خرداد ۱۴۰۳ |۲۶ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | Jun 3, 2024
تبریز

حوزه/ مسئولان آذربایجان‌شرقی با صدور پیام‌های جداگانه ای شهادت حجت الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی رئیس‌جمهور، حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم امام جمعه تبریز، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه، مالک رحمتی استاندار آذربایجان شرقی و چند تن دیگر از همراهان آنان را تسلیت گفتند.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تبریز، مسئولان آذربایجان‌شرقی با صدور پیام‌های جداگانه ای شهادت حجت الاسلام و المسلمین سید ابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهور، حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم امام جمعه تبریز، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه، مالک رحمتی استاندار آذربایجان شرقی و چند تن دیگر از همراهان آنان را تسلیت گفتند.

در پیام یونس فاتح، فرماندار تبریز آمده است:

شهادت مظلومانه حضرت آیت الله دکتر ابراهیم رئیسی، آیت الله دکتر سید محمد علی آل هاشم، دکتر حسین امیر عبداللهیان و دکتر مالک رحمتی را محضر حضرت بقیة الله الاعظم (عج)، مقام معظم رهبری و مردم شریف ایران و به خصوص مردم قدر شناس تبریز تسلیت عرض می نمایم. مسیر توسعه و آبادانی کشور سرافراز ایران برای ما همان امتداد مسیر سردار حاج قاسم سلیمانی و شهدای گلگون کفن دفاع مقدس است. اشک های رئیس جمهور مظلوم ما بر پیکر مطهر حاج قاسم، نماد جاودانه ایران مظلوم و مقتدر ماست که با اراده ای آهنین تحت زعامت رهبر عالیقدر انقلاب در حال حرکت به سمت قله است. ما به برکت این خون ها قله را فتح خواهیم کرد و به پشتوانه مردم ایران و به دست مقام ولایت، پرچم را به دست حضرت قائم (عج) خواهیم رساند. شهادت درّ گرانبهایی است که مختص اصحاب سید الشهداء است و از محضر حضرت باریتعالی خاضعانه استدعا دارم که ما را هم در مسیر خدمت به مردم انقلابی ایران در زمره یاران آن حضرت قرار دهد.

پیام تسلیت سعید جعفری‌راد، ریاست پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی نیز به شرح زیر است:

شهادت خادم الرضا و سیدالشهدای ملت، حضرت آیت‌الله دکتر رئیسی (رضوان‌الله‌تعالی‌علیه) رئیس جمهور مردمی و جهادی دولت سیزدهم، حضرت آیت‌الله دکتر آل‌هاشم، امام جمعه محبوب شهر تبریز و نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان‌شرقی، جناب آقای دکتر رحمتی، استاندار جوان و پرتلاش استان آذربایجان‌شرقی و جناب آقای دکتر امیرعبداللهیان وزیر محترم امور خارجه را به محضر حضرت ولی عصر (عج)، مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) و ملت شهیدپرور ایران و آذربایجان شرقی تسلیت عرض می‌نمایم.اینجانب به عنوان خادم پارک علم و فناوری آذربایجان‌شرقی در کنار خانواده بزرگ اکوسیستم فناوری استان، اعلام می‌داریم که به تأسی از روحیه خستگی ناپذیر رئیس جمهور فقید و یار وفادار رهبری، و همچنین تلاش‌های مخلصانه نماینده عالی ایشان در استان آذربایجان‌شرقی، مسیر پیشرفت ایران قوی را با قدم‌های استوار و محکم‌تر از قبل، ادامه خواهیم داد و در راه خدمت به مردم لحظه‌ای از مجاهدت باز نخواهیم ایستاد.

پیام تسلیت صفر نصراله‌زاده، رئیس دانشگاه تبریز نیز بدین شرح است:

این حادثه تلخ موجب اندوه فراوان و مایه‌ تالم ملت ایران و به ویژه جامعه دانشگاهی شد.اینجانب شهادت آیت الله رئیسی، آیت‌الله سید محمد علی آل هاشم، نماینده محترم ولی فقیه و امام جمعه تبریز، حسین امیر عبداللهیان وزیر امور خارجه، مالک رحمتی، استاندار محترم آذربایجان شرقی، سردار سید مهدی موسوی فرمانده یگان حفاظت رئیس‌جمهور و دیگر همراهان رئیس جمهور را که در حین مأموریت، انجام وظیفه و خدمت به مردم به لقاءالله پیوستند، به پیشگاه امام زمان (عج)، رهبر معظم انقلاب، خانواده های معزز و ملت شریف ایران تسلیت می‌گویم و رحمت و مغفرت الهی و علو درجات الهی را از خداوند متعال برای آنان مسألت می‌نمایم.

در پیام تسلیت محمدباقر هنربر، معاون استاندار و فرماندار ویژه میانه و حجت الاسلام سید سعید رشادی امام جمعه میانه آمده است:

خبر سانحه غم انگیز و دلخراش سقوط بالگرد و شهادت خادم الرضا(ع) حضرت آیت الله ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور مردمی، جهادی و انقلابی، حضرت آیت الله آل هاشم نماینده مخلص و مردمدار ولی فقیه در آذربایجان شرقی، دکتر امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه، و دکتر مالک رحمتی استاندار پرتلاش و دلسوز آذربایجان شرقی و همراهانشان در شب میلاد مسعود حضرت علی بن موسی الرضا(ع)، قلب هایمان را آکنده از غم و اندوهی عمیق نمود.
بی شک فقدان این عزیزان آسمانی، ضایعه و خسارتی بزرگ و جبران ناپذیر برای ایران اسلامی است اما راه راستین آنها که همانا جلب رضایت معبود با خدمت خالصانه و بی منت به مخلوق بوده است، ادامه خواهد داشت.
اینجانبان ضمن عرض تسلیت این غم بزرگ به ساحت مقدس حضرت ولی عصر(عج)، محضر رهبر معظم انقلاب اسلامی حضرت آیت الله امام خامنه ای (مدظله العالی)، عموم ملت مومن، شریف و فهیم ایران اسلامی به ویژه مردم غیرتمند و عزتمند آذربایجان شرقی، برای بازماندگان طلب صبر و برای آن عزیزان آسمانی، همنشینی با اولیاء الهی به ویژه مولای رئوف، حضرت امام رضا(ع) را از خداوند منان خواستاریم.

در بیانیه سپاه عاشورا آمده است:

«بسم الله الرحمن الرحیم

مِنَ الْمُؤْمِنِینَ رِجَالٌ صَدَقُوا مَا عَاهَدُوا اللَّهَ عَلَیْهِ فَمِنْهُمْ مَنْ قَضَی نَحْبَهُ وَمِنْهُمْ مَنْ یَنْتَظِرُ وَمَا بَدَّلُوا تَبْدِیلًا

قلبِ ملّت سلحشور ایرانِ اسلامی، ساعاتی پیش داغدار غمی بزرگ و اندوهی سنگین گردید.

شهادت رئیس جمهور انقلابی و خدوم نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی، امام جمعه مردمی تبریز آیت‌الله سید محمدعلی آل‌هاشم، وزیر امور خارجه کشورمان دیپلمات انقلابی دکتر امیر عبداللهیان و استاندار جوان و جهادی دکتر مالک رحمتی و دیگر همراهان در سانحه سقوط بالگرد، غبار غم و اندوه در چهره مردم عزیز ایران نشاند.

شهدای این حادثه همگی نشان و مهر خدمتگزاری داشتند و مشی مردمی ایشان تا سال‌ها بر پیشینه پرافتخار انقلاب اسلامی، به‌مانند سروقامتانی که ایستاده در عهد خدمت، هم‌عهد با حضرات معصومین شدند، ماندگار خواهد بود.

سپاه عاشورا، شهادت آیت الله رئیسی، آیت الله آل هاشم، دکتر امیر عبداللهیان و دکتر رحمتی را محضر قلب و قطب عالم امکان، حضرت بقیه الله الاعظم ارواحنافداه و مقام عظمای ولایت حضرت آیت‌الله امام خامنه‌ای(مدظله العالی) ، ملت شهید پرور ایران اسلامی و علی الخصوص مردم عزیز آذربایجان شرقی تسلیت گفته و بر روح پرفتوح رئیس جمهور و وزیر خارجه شهیدمان و خاصه امام جمعه شهید آیت‌الله سید محمدعلی آل‌هاشم و استاندار شهید دکتر مالک رحمتی درود می فرستیم.

این شهیدان عزیز با مجاهدت‌های خود، بارقه‌ای از امید و خدمت را دل مردم زنده کرده بودند و جلوه ای از مسئولین تراز جمهوری اسلامی را به منصه ظهور و ثبوت رساندند.

بی گمان مشی مردمی و رفتار پدرانه آیت الله آل هاشم با بسیجیان و پاسداران استان در حافظه تاریخی مردم آذربایجان شرقی ماناست. خداوند آن عزیز سفرکرده را با پیر و مراد بسیجیان محشور فرماید.»

در پیام سازمان جهاددانشگاهی آذربایجان شرقی آمده است:

وَ لا تَحْسَبَنَّ الَّذینَ قُتِلُوا فی سَبیلِ اللهِ أَمْواتاً بَلْ أَحْیاءٌ عِنْدَ رَبِّهِمْ یُرْزَقُونَ
حادثه دلخراش سقوط هلیکوپتر و شهادت ناباورانه رئیس جمهور محبوب و مردمی، وزیر امور خارجه، امام جمعه تبریز و استاندار آذربایجان شرقی مایه تأثر شدید و غم و اندوه بی‌پایان برای مردم ایران شد.
مردم آذربایجان شرقی نیز در این حادثه تلخ امام جمعه محبوب و مردمی و استاندار جوان و تلاشگر خود را از دست دادند و غم مردم این دیار مضاعف شد.
سازمان جهاد دانشگاهی آذربایجان شرقی نیز این حادثه دلخراش و جانسوز شهادت عالم برجسته آیت الله رئیسی رحمه الله علیه، رئیس جمهور محبوب و مردمی را محضر ولی امر مسلمین حضرت امام خامنه‌ای، خاندان مکرم، همسر گرامی و فرزندان محترم و همه وابستگان و نیز ملت شریف ایران تسلیت گفته و رحمت و مغفرت الهی و علوّ درجات و محشور شدن با انبیا و اولیا الله را برای جمیع شهدای حادثه سقوط بالگرد حامل رئیس‌جمهور و هیئت همراه وی از خداوند متعال مسئلت می نماید.

اعضای شورای اسلامی شهر و شهردار تبریز با صدور پیامی مشترک شهادت حضرت آیت‌الله دکتر ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور مردمی، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سیدمحمدعلی آل‌هاشم، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه محبوب تبریز، دکتر مالک رحمتی، استاندار جهادی و دکتر حسین امیرعبداللهیان، وزیر سختکوش خارجه کشور را تسلیت گفتند.

در متن پیام اعضای شورای اسلامی شهر و شهردار تبریز آمده است:

بسم الله الرحمن الرحیم

وَبَشِّرِ الصَّابرِینَ الَّذینَ إِذَا أَصَابَتْهُمْ مُصِیبَهٌ قَالُوا إِنَّا لِلَّهِ وَ إِنَّا إِلَیْهِ رَاجِعُونَ

شهادت هنر مردان خداست و چه مبارک است شهادتی که در راه خدمت به مردم و کشور اسلامی باشد.

فرزندان راستین این مرز و بوم، رئیس جمهور محبوب، امام جمعه مردمی، استاندار جهادی و وزیر سختکوش خارجه و هیئت همراه در راه بازگشت از افتتاح سد قیزقلعه‌سی خدافرین؛ تسلیم مشیت الهی شده و سر تعظیم در برابر خواست و اراده خداوند فرود آوردند.

حضرت آیت الله دکتر سید ابراهیم رئیسی، رئیس دولت سیزدهم جمهوری اسلامی ایران، دولت محرومان و مستضعفان، که اولویت سیاست‌های کاری خود را توسعه مناطق محروم کشور قرار داده بود، در راه بازگشت از مناطق محروم شمالغرب و بهره‌برداری از طرح جدید خدمت‌رسانی، به فیض شهادت نائل آمد. یقین داریم راه خدمتی که وی باز کرده بود، همچنان پر رهرو خواهد بود.

بدون شک حضور آیت‌الله دکتر سید محمدعلی آل هاشم در رأس امور استان در چند سال اخیر، منشأ خیر و برکت و هم‌افزایی دستگاه‌های دولتی به خصوص در حوزه مدیریت شهری شده بود و یقین داریم فقدان چنین وجود پربرکتی برای استان، ضایعه دردناکی است. واژه پدر به درستی برازنده این عالم وارسته، مردمی و محبوب بود و بیراه نیست اگر بگوییم که آذربایجان‌شرقی یتیم شد.

استاندار فقید، دکتر مالک رحمتی، فصل جدیدی از خدمت به مردم استان را آغاز کرده و پیگیری‌های مجدانه وی، چرخ توسعه استان را شتاب بخشیده بود.

همچنین مراودات سیاسی بین ایران و کشورهای منطقه به خصوص همسایگان شمال‌غرب کشور در سایه تلاش و زحمات دکتر حسین امیر عبداللهیان بهبود یافته و تبریز مرکز ثقل توسعه دیپلماسی ایران در منطقه شده بود.

کلانشهر تبریز آماده برگزاری مراسم تشییع، تدفین و بزرگداشت مردان بی ادعای عرصه خدمت و توسعه کشور است و چه افتخاری بالاتر از اینکه میزبان شهدای گرانقدر حادثه سقوط بالگرد رئیس جمهور باشیم؛ از عموم شهروندان فهیم، انقلابی و ولایتمدار تبریز و آذربایجان شرقی خواهشمندیم با حضور خود در مراسم تشییع، تدفین و بزرگداشت این شهدای گرامی که زمان و مکان آن متعاقبا اعلام می‌شود، ضمن اعلام همبستگی با آرمان‌های این عزیزان، بر شکوه مراسم بیفزایند.

این ضایعه دردناک را پیشگاه امام زمان(عج)، رهبر فرزانه انقلاب (مدظله العالی)، بازماندگان آن مرحومان، خانواده‌های معظم و معزز شهدا، جانبازان و ایثارگران، ملت بزرگ ایران و مردم غیور و قدرشناس تبریز و آذربایجان تسلیت عرض کرده و برای عزیزان از دست رفته آرزوی علو درجات داریم.»

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha