دوشنبه ۱۴ خرداد ۱۴۰۳ |۲۶ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | Jun 3, 2024
بنیاد امامت

استاد سطوح عالی حوزه گفت: مردم با مشاهده بعدی از تجلی امامت توسط امام رضا علیه السلام، متوجه شدند که اگر امامت آن چیزی است که علی بن موسی الرضا علیهماالسلام ارائه می کنند، پس دیگران هیچ ضریبی از اعراب در مسیر امامت ندارند و تاکنون در جهالت به سر می بردند و سرشان کلاه گذاشته شده بود و جنس بدل را به عنوان جنس اصلی به ایشان قالب کرده بودند.

به گزارش خبرگزاری حوزه، آیت‌الله نجم الدین طبسی در گردهمایی نمایندگان بنیاد بین المللی امامت در سراسر کشور که با حضور 20 نفر از 12 استان کشور برگزار شد، به تبیین اهمیت و جایگاه نشر گفتمان امامت و ولایت اشاره کرد.

وی با تاکید بر این که بر فعالان عرصه امامت پژوه واجب است تا قدر جایگاه خود را بدانند، چرا که مسئله دفاع از حریم امامت و ولایت و ترویج این اندیشه والا، نصیب هرکسی نمی شود، اظهار داشت: امروز که دشمنان اسلام به خوبی به ظرفیت‌های گفتمان امامت و ولایت پی برده‌اند؛ شاهد بدترین اتهامات به این اصل مهم و حمله هایی هستیم که در گستره تاریخ بی نظیر بود.

عضو جامعه مدرسین حوزه با بیان این که امامت اهل بیت علیهم السلام ورای خلافت بوده و ولایت ولی بر تمام شئون زندگی انسان حاکم است، خاطرنشان کرد: جنایات رژیم صهیونیستی در غزه در کشتار زنان و کودکان بی گناه و واکنش غیر اسلامی و انسانی برخی از سران کشورهای اسلامی، خود نشان دهنده تفاوت نگاه ولایی و خلافتی است؛ دشمنان اسلام با خلافتی که با استعمار و استکبارشان کاری نداشته باشد، هیچ مشکلی ندارند.

آیت الله طبسی با تاکید بر این که گفتمان امامت چالش‌های جدی را پیش روی قدرت استعماری دشمنان خدا ایجاد نموده است، خاطرنشان کرد: گفتمان امامت باید جزء متون درسی قرار گرفته، مباحث، دروس و کرسی های مختلفی برای تبیین دقیق و نهادینه سازی آن در جامعه تشکیل شود.

وی با اشاره به این که امام رضا علیه السلام به تمام معنی کلمه امامت را مطرح نمودند و سبب شدند دید مردم نسبت به امامت تغییر یافت، اظهار داشت: مردم با مشاهده بعدی از تجلی امامت توسط امام رضا علیه السلام، متوجه شدند که اگر امامت آن چیزی است که علی بن موسی الرضا علیهماالسلام ارائه می کنند، پس دیگران هیچ ضریبی از اعراب در مسیر امامت ندارند و تاکنون در جهالت به سر می بردند و سرشان کلاه گذاشته شده بود و جنس بدل را به عنوان جنس اصلی به ایشان قالب کرده بودند.

استاد سطوح عالی حوزه با بیان این که همه پیامبران الهی بعد از خودشان وصی داشتند، به تبیین جایگاه امامت در اسلام اشاره نمود و اظهار کرد: پیامبری که تمام جزئیات دین را ابلاغ نمود؛ امکان ندارد هیچ اشاره‌ای به وصی و ولی بعد از خودش نداشته باشد.

وی با بیان این که دنیا نسبت به فلسفه و گفتمان امامت و ولایت جهل دارد و در صورت شناخت درست جایگاه امام و ولی به سمت آن گرایش خواهد داشت، خاطرنشان کرد: «تبیین احادیث نبوی در رابطه با امامت و جایگاه آن در عرصه های مختلف اجتماعی قطعا استقبال و شوق روشن ضمیران عالم برای شناخت و تبعیت از امام را به دنبال خواهد داشت.»

آیت الله طبسی در بخش پایانی سخنان خود ضمن تقدیر از رویکرد ارزشمند بنیاد بین المللی امامت، بر اهمیت تبیین حقایق امامت اشاره نمود و خاطرنشان کرد: این حقایق را به مردم بگویید که حق جویان هیچ گاه از حق رویگران نخواهند بود.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha