دوشنبه ۱۴ خرداد ۱۴۰۳ |۲۶ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | Jun 3, 2024
محمدجواد ظریف

حوزه/ وزیر پیشین امورخارجه کشورمان گفت: هم شهید حجت الاسلام والمسلمین رئیسی و هم شهید امیرعبداللهیان بسیار مخلص بودند و پاداش این اخلاصشان را هم در نهایت با شهادت دریافت کردند.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تهران، محمدجواد ظریف، وزیر پیشین امورخارجه کشورمان در ارتباط تلفنی ضمن تبریک و تسلیت شهادت رئیس جمهور و هیئت همراهشان گفت: حدود سی سال یا بیشتر بود که این سعادت را داشتم که هم با مرحوم شهید رئیسی و هم با مرحوم شهید امیرعبداللهیان رفاقت داشتم و دو نکته بین این دو تا مشترک بود یکی این که من هم این افتخار را دارم و آن این که خادم حضرت امام رضا علیه السلام هستیم. این سعادت را داشتند که در شب ولادت امام رضا علیه السلام به خدمت آن حضرت در جهان باقی شرفیاب شدند.

ظریف گفت: مشخصه دوم این دو بزرگوار که برایم بسیار درس آموز بود اخلاصشان بود. هم شهید حجت الاسلام والمسلمین رئیسی و هم شهید امیرعبداللهیان بسیار مخلص بودند و پاداش این اخلاصشان را هم نهایتا با شهادت دریافت کردند. خداوند ان شاء الله این بزرگواران را در غفران و رضوان خودش قرار بدهد و هم به خانواده هایشان صبر و اجر عنایت کند و هم در این شرایط حساس مثل همیشه که مردممان با همبستگی و همدلی شرایط دشوار را پشت سر گذاشتند این شرایط را هم به سمت بهروزی و به شرایط بهتر و آینده بهتر پشت سر خواهند گذاشت.

وزیر پیشین امورخارجه کشورمان گفت: به لطف خدا از شرایط سخت بسیاری در ۴۵ سال گذشته عبور کردیم، همان طور که دیروز هم مقام معظم رهبری فرمودند از این شرایط هم عبور خواهیم کرد و جای نگرانی نیست جنگ تحمیلی را حمله صدام به ایران را پشت سر گذاشتیم که همه دنیا فکر می‌کرد ظرف یک هفته سقوط خواهیم کرد. شهادت ۷۲ تن، شهادت رئیس جمهور و نخست وزیر، ارتحال حضرت امام، تحریم‌های ظالمانه ایالات متحده که فاجعه دیروز هم یکی از مقصران اصلیش ایالات متحده است که علی رغم دستور دیوان بین المللی دادگستری فروش قطعات هواپیما و هوانوردی را به ایران تحریم کرده و اجازه نمی‌دهد که مردم ایران از امکانات خوب هوانوردی برخوردار باشند و این‌ها حتما در فهرست و در سیاهه جنایات امریکا علیه مردم ایران ثبت خواهد شد.

ظریف ضمن تاکید بر همبستگی و وحدت ملی، ادامه داد: مردممان نشان دادند که هوشمند و هوشیارند و در شرایط دشوار با همین همبستگی شرایط دشوار را پشت سر می‌گذارند و بعد از عبور از این شرایط دشوار با یکپارچگی و همدلی برای ساختن فردای بهتری حتما در کنارهم خواهند بود مردم.

وزیر پیشین امورخارجه کشورمان درباره شهید امیرعبداللهیان هم اظهار کرد: وزارت خارجه مفتخر بوده که شهید امیرکبیر، شهید دکتر فاطمی، شهید رجایی که مدت کوتاهی سرپرستی وزارت امورخارجه را داشتند و امروز هم شهید امیرعبداللهیان را به ایران تقدیم کرده و می‌دانید که تعداد ایثارگران وزارت امورخارجه تعداد قابل توجهی است و ۴۰ درصد از جمعیت کارمندی وزارت خارجه مان ایثارگرند و آقای شهید دکتر امیرعبداللهیان خودش یکی از ایثارگران وزارت امورخارجه بوده که شیمیایی شده بود. به همکارانم در وزارت امورخارجه و خانواده شهید دکتر امیرعبداللهیان تسلیت می‌گویم.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha