دوشنبه ۱۴ خرداد ۱۴۰۳ |۲۶ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | Jun 3, 2024
شهادت حجت الاسلام والمسلمین رئیسی

حوزه/ کشیش کلیسای ارتدکس روسیه، شهادت ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور ایران را به آیت الله سید علی خامنه ای، رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران تسلیت گفت.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، اسقف کریل، کشیش کلیسای ارتدکس روسیه، درگذشت ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور ایران را به آیت الله سید علی خامنه ای، رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران تسلیت گفت.

وی گفت: خبر درگذشت غم انگیز ابراهیم رئیسی رئیس جمهور ایران و مقامات ارشد دولتی و عالم دینی همراه وی در سانحه هوایی ما را شوکه کرد.

اسقف کریل ادامه داد: از طرف کلیسای ارتدکس روسیه، این مصیبت را به شما و تمام مردم ایران عمیقاً و صمیمانه تسلیت می گویم. امیدوارم ابراز تسلیت و همدردی ما را به بستگان و دوستان قربانیان انتقال دهید و آرزومندیم تلخی ضایعه ای را که بر آنها وارد شده با شجاعت و صبر تحمل کنند.

همچنین مفتی شیخ راوی عین الدین رئیس اداره دینی مسلمانان روسیه درگذشت رئیسی را به رهبر معظم انقلاب و همه ملت ایران تسلیت گفت.

وی افزود: شهید رئیسی اولین رئیس جمهور یک کشور خارجی است که در تاریخ مسلمانان روسیه، یکصدمین سالگرد پذیرش رسمی اسلام را به آنها تبریک گفت.

مفتی روسیه اشاره کرد: حسین امیرعبداللهیان به عنوان وزیر امور خارجه در سال‌های اخیر به نزدیکی بی‌سابقه روسیه و ایران کمک کرد و از این طریق همدردی و احترام مسلمانان روسیه را جلب کرد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha