دوشنبه ۱۴ خرداد ۱۴۰۳ |۲۶ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | Jun 3, 2024
حاج ابوالقاسمی

حوزه/ سخنران حرم مطهر بانوی کرامت با تأکید بر این که حجت الاسلام والمسلمین رئیسی خستگی را خسته کرده بود، گفت: حجت الاسلام والمسلمین رئیسی هرگز اهل تشریفات، تکلفات و زندگی هایی که مسئول را از زندگی توده مردم دور می سازد نبود؛ بلکه شیفته هم نشینی با محرومان و توده های مردم و باز کردن گره از مشکلات مردم بود.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین محمد حاج ابوالقاسم در مراسم بزرگداشت شهادت‌ حجت الاسلام والمسلمین رئیسی و هیئت همراه که در شبستان امام خمینی(ره) حرم مطهر برگزار شد، تصریح کرد: امروز تقدیر خداوند متعال اینگونه مقرر شد تا خدمتگزار ایران اسلامی حجت الاسلام والمسلمین رئیسی که خادم الرضا بودند، در روز میلاد علی ابن موسی الرضا علیه السلام میهمان ایشان شوند.

سخنران حرم مطهر بانوی کرامت با بیان این که حجت الاسلام والمسلمین رئیسی سه سال پیش علی رغم میل باطنی سکان ریاست جمهوری را به خاطر اصرار مسئولان، علما و مردم بر عهده گرفت و وارد میدان حساس نجات کشور شدند، اظهار داشت: حجت الاسلام والمسلمین رئیسی در سخت ترین شرایط با تمام قوا زیر بار مسئولیت سنگین ریاست جمهوری رفتند.

وی در ادامه به فرازهایی از پیام رهبر معظم انقلاب در بیان ویژگی‌های حجت الاسلام والمسلمین رئیسی اشاره نمود و ابراز داشت: حجت الاسلام والمسلمین رئیسی عالمی مجاهد بود که از فضل حوزوی و علمی بالایی برخوردار و همواره اهل جهاد، فعالیت اجتماعی و خدمت به نظام اسلامی بود؛ حجت الاسلام والمسلمین رئیسی کار علمی و حضور در میدان عمل را جمع نموده، به راستی مصداق «وَفَضَّلَ اللَّهُ الْمُجَاهِدِینَ عَلَی الْقَاعِدِینَ أَجْرًا عَظِیمًا» شد.

حاج ابوالقاسم به فضل علمی حجت الاسلام والمسلمین رئیسی و روحیه تلاش و خستگی ناپذیری ایشان در راه حل مشکلات مردم اشاره نمود و ابراز داشت: مردمی بودن و خود را وقف مردم نمودن از جمله ویژگی‌های بارز حجت الاسلام والمسلمین رئیسی بود؛ ایشان در خانواده ای فقیر بزرگ شده، در همان دوران کودکی بعد از از دست دادن پدرش به دست فروشی روی آورد و از نزدیک طعم فقر را چشید.

وی با تأکید بر این که شهید حجت الاسلام والمسلمین رئیسی هرگز اهل تشریفات، تکلفات و زندگی هایی که مسئول را از زندگی توده مردم دور می ساخت، نبود، خاطرنشان کرد: روحیه مردمی حجت الاسلام والمسلمین رئیسی چنان والا بود که او را عاشق دیدار با مردم و حضور در سفرهای استانی نموده بود؛ ایشان در تمام سفرها تاکید می کرد که مردم با هزار امید نامه نوشته اند، نامه های مردمی را با اهتمام بیشتر مورد دقت و توجه قرار دهید.

حجت الاسلام والمسلمین رئیسی شیفته هم نشینی با محرومان بود

سخنران حرم مطهر بانوی کرامت به موج شادی در چشمان حجت الاسلام والمسلمین رئیسی در ارتباط با مردم اشاره نمود و ابراز داشت: حجت الاسلام والمسلمین رئیسی شیفته هم نشینی با محرومان و توده های مردم و باز کردن گره از مشکلات مردم بود.

حاج ابوالقاسم با تأکید بر این که حجت الاسلام والمسلمین رئیسی، رئیس جمهوری با کفایت، شایسته و آبرویی برای ایران زمین بود، خاطرنشان کرد: کشورهای مختلف نسبت به رئیس جمهور کشورمان نگاه محترمانه‌ای داشتند و بسیاری از کشورها نسبت به این حادثه عکس العمل بزرگی نشان داده، حتی برخی از کشورها عزای عمومی اعلام کردند.

وی با تأکید بر این که حجت الاسلام والمسلمین رئیسی همواره ایران اسلامی را کشور امام زمان(عج) می دانست و با ایثارگری وارد میدان شده، کشور را در دورانی سخت در دست گرفت و از بحران های مختلفی عبور داد، اظهار داشت: حجت الاسلام والمسلمین رئیسی کاری کرد که امروز نرخ بیکاری در کشور به زیر ۸ درصد رسیده است؛ کشور ضمن عبور از تعطیلی ۲ هزار کارخانه، به رونق تولید و فعال شدن بیش از ۱۰ هزار کارخانه رسید.

سخنران محفل معارفی حرم مطهر با بیان این که حجت الاسلام والمسلمین رئیسی اهتمام جدی بر اتمام پروژه های بر زمین مانده و نیمه تمام داشت، خاطرنشان کرد: حجت الاسلام والمسلمین رئیسی در طول دو سال به اندازه ۱۰ درصد تخت های بیمارستانی کل ۴۴ سال گذشته را احداث نمود و با مدیریت بحران برق، توانست کشور را از قطعی های گسترده برق عبور دهد.

حاج ابوالقاسم در ادامه تبیین دستاوردهای دولت حجت الاسلام والمسلمین رئیسی، رکورد صادرات غیر نفتی ۵۳ میلیارد دلاری را گواهی روشن بر رویکرد ارزشمند اقتصادی ایشان دانست و اظهار داشت: کشورهای متخاصم نیز معترف به کارهای کارستان حجت الاسلام والمسلمین رئیسی بودند.

وی پرتلاشی و تلاش بی وقفه در خدمت به کشور، مردم و اسلام را از ویژگی های بارز حجت الاسلام والمسلمین رئیسی دانست و با تأکید بر این که ایشان هیچ روز تعطیلی نداشت و همواره در مسیر پیشرفت کشور و خدمت به مردم قدم بر می داشت، اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب از ایشان به عنوان رئیس جمهور با کفایت و شایسته یاد نمودند؛ چرا که این دولت متفاوت با دولت های دیگر کار نموده است.

حجت الاسلام والمسلمین رئیسی خستگی را خسته کرده بود

سخنران حرم مطهر بانوی کرامت با تأکید بر این که حجت الاسلام والمسلمین رئیسی خستگی را خسته کرده بود، خاطرنشان کرد: رعایت نسبت به بیت المال، پرهیز از ریخت و پاش و اسراف برگرفته از روحیه پرتلاش ایشان در خدمت به مردم بود؛ هیچگاه آزردگی و تعنه های بدخواهان مانع تلاش شبانه روزی حجت الاسلام والمسلمین رئیسی نشد.

وی با بیان این که حجت الاسلام والمسلمین رئیسی همچون استادش شهید بهشتی مظلوم بود، خاطرنشان کرد: برخی با وارونه جلوه دادن، نقاط قوت ایشان را نقاط ضعف جلوه دادند؛ حتی برخی از کسانی که خود بانیان وضع موجودند، در وادی مطالبه گری افتاده اند و با این که در وادی ساخت مسکن خشت بر خشت نگذاشته بودند؛ از رویکرد میلیونی ساخت مسکن در این دولت انتقاد می‌کردند.

حاج ابوالقاسم با تأکید بر این که تورم ۶۰ درصدی در دولت حجت الاسلام والمسلمین رئیسی به زیر ۴۰ درصد رسید، یادآور شد: برخی از خواص و حتی بعضی از دوستان تهمت های ناروایی را نصیب ایشان ساختند؛ ولی آزردگی از ناسپاسی ها، هیچ گاه مانع تلاش شبانه روزی شهید حجت الاسلام والمسلمین رئیسی نشد.

خلوص نیت، صفا و اخلاص پایه محبوب دلها شدن حجت الاسلام والمسلمین رئیسی بود

وی خلوص نیت، صفا و اخلاص را پایه محبوب دلها شدن حجت الاسلام والمسلمین رئیسی و ایستادگی بر روی اصول انقلاب بر پایه آیات نورانی قرآن را از ویژگی های ایشان دانست و اظهار داشت: حجت الاسلام والمسلمین رئیسی با عمل به آیه شریفه « أَذِلَّةٍ عَلَی الْمُؤْمِنِینَ أَعِزَّةٍ عَلَی الْکَافِرِینَ» با صلابت در مقابل صهیونیست ها ایستادگی نمود؛ عملیات وعده صادق مدیون پیگیری های مجدانه حجت الاسلام والمسلمین رئیسی از نیروهای مسلح است.

سخنران محفل معارفی حرم مطهر به حمایت های جانانه حجت الاسلام والمسلمین رئیسی از فلسطین و تأکید ایشان بر ارزش های اصیل انقلاب اشاره نمود و خاطرنشان کرد: حجت الاسلام والمسلمین رئیسی همواره خود را سرباز ولایت می دانستند؛ جلسه ای نبود که ایشان چند مرتبه از رهبر معظم انقلاب تجمید و یاد نکنند.

وی با اشاره به این که رهبر معظم انقلاب امروز داغدار شده و یکی از سرداران مهم خود را از دست دادند، تصریح کرد: حجت الاسلام والمسلمین رئیسی دلداده خدا و اهل بیت علیهم السلام بود؛ نمازهای ایشان همواره با بکاه همراه بود و اشک پهنای صورتش را پر می نمود؛ اگر اشک های شبانه ایشان نبود، هیچ گاه تلاش ها و قدرت پیگیری های طول روز محقق نمی شد.

حجت الاسلام والمسلمین رئیسی امروز میهمان امام رضا علیه السلام است

حاج ابوالقاسم در بخش پایانی سخنان خود با تأکید بر این که در سالروز ولادت ثامن الحجج علی بن موسی الرضا علیه السلام، حجت الاسلام والمسلمین رئیسی امروز میهمان این امام همام هستند، خاطرنشان کرد: حجت الاسلام والمسلمین رئیسی همواره عنوان خادم الرضایی را افتخاری بزرگ می دانست و آن را در وادی خدمت به محرومان به کار می‌بست.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha