دوشنبه ۱۴ خرداد ۱۴۰۳ |۲۶ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | Jun 3, 2024
حجت الاسلام و المسلمین ابراهیمی فر

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین ابراهیمی فر با گرامیداشت یاد و خاطره رئیس جمهور انقلابی و مردمی و هیئت همراه، شهادت این شهیدان خدمت را تسلیت گفت.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تهران، حجت الاسلام والمسلمین ابراهیمی فر با گرامیداشت یاد و خاطره رئیس جمهور انقلابی و مردمی حجت الاسلام و المسلمین رئیسی و هیئت همراه، شهادت این شهیدان خدمت را تسلیت گفت.

نماینده تهران در نطق پیش از دستور خود با اشاره به ساختار نظام ولایی گفت: لازم است طراحی و مهندسی ساختار نظام متناسب با محتوای ولایت باشد؛ هم اکنون تناسبی بین ساختار و محتوای نظام ولایی دیده نمی شود.

وی با اشاره به آیه شریفه «الذین ان مکنّاهم فی الارض اقاموا الصلوة» ابراز داشت: اقامه نماز، امر به معروف و نهی از منکر و سایر فرائض دینی باید به نحوی در ساختار نظام دیده شود که هر مجموعه ای نسبت به اقامه این فرائض خود را وظیفه مند بداند و دیگران را به سوی این هدف فرا بخواند نه اینکه ما برای اقامه نماز یا فریضه امر به معروف و نهی از منکر نیاز به سازمان یا نهاد یا ستاد داشته باشیم.

حجت الاسلام و المسلمین ابراهیمی فر برای اصلاح وضعیت ساختار فرهنگی کشور گفت: چتر تربیتی باید طوری گسترده شود که همه سازمان ها و مؤسسات فرهنگی را در برگیرد به ویژه فرهنگ دینی در تمام جامعه و بین همه افراد در جایگاه های مختلف توسط نهاد گسترده تعلیم و تربیت با مفهوم عام جامعه شناختی آن نهادینه شود. در واقع ما باید به فکر طراحی ساختار متناسب با اهداف نظام باشیم؛ چرا که مطابق آیه شریفه «ان مکنّاهم فی الارض اقاموا الصلوة و آتوا الزکوة و امروا بالمعروف و نهوا عن المنکر» ساختار سیاسی نظام باید مطابق با اهداف متعالی آن باشد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha