چهارشنبه ۹ خرداد ۱۴۰۳ |۲۱ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 29, 2024
بزرگترین مسجد تاجیکستان، سیستم صوتی پیشرفته نصب می کند

حوزه/ مسجد جامع در شهر دوشنبه، پایتخت تاجیکستان که بیش از ۱۰ سال پیش ساخته شده، سیستم صوتی پیشرفته‌ای را به منظور ارتقاء سطح صدارسانی در مسجد نصب می‌کند.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از worshipavl، مسجد جامع تاجیکستان در پایتخت این کشور یعنی شهر دوشنبه که بیش از ۱۰ سال پیش ساخته شده است، بزرگترین مسجد این کشور و یکی از بزرگترین مساجد در آسیای میانه محسوب می‌شود. به منظور تقویت صوتی و ارتقاء سطح صدارسانی در مسجد، قرار است یک سیستم صوتی پیشرفته تحت شبکه حرفه‌ای هارمن با بلندگوهایی سطح بالا و مدرن در سرتاسر فضای مسجد نصب شود.

این مسجد بزرگ با حداکثر ظرفیت ۱۲۰ هزار نفر برای رویدادهای بزرگ و ظرفیت حدودی معمول ۲۵ هزار نفری برای سالن اصلی نمازخانه، دارای چندین سالن جانبی، کتابخانه، موزه، حیاط بیرونی و چهار مناره با ارتفاع نزدیک به ۷۶ متر است.

جانیس زانریبس ، مدیر پروژه ، از شرکت «ای اند و تی» که قرار است این سیستم را در مسجد نصب کند، در این باره گفت: در رابطه با مسجد با چالش‌هایی روبرو بودیم زیرا باید تمام پارامترهای عملکرد سیستم صوتی را محاسبه می‌کردیم تا اطمینان حاصل شود که درست کار کند. در مورد صدا ، هدف ما این بود که فراتر و فراتر برویم و به آنها بهترین درک گفتاری ممکن را در این نوع ساختمان با چنین شرایط خاص بدهیم.

زانریبس خاطرنشان کرد که بلندگوهای پیشرفته نصب شده به مسئولین مسجد این امکان را می‌دهند که دقیقا صدا را در مکانی از مسجد که می‌خواهند هدایت کنند یا اینکه با تاخیر در بلندگو صدا را ارسال کنند که با توجه به بزرگ بودن مسجد و ساختار پیچیده‌ای که دارد این مسئله می‌تواند موثر باشد.

وی گفت:  ما توانستیم صدایی یکنواخت ایجاد کنیم که هنگام عبور از سالن ها سازگار باشد. من نمی‌توانم تصور کنم که بلندگو دیگری بتواند این کار را انجام دهد.  

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha