سه‌شنبه ۸ خرداد ۱۴۰۳ |۲۰ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 28, 2024
کد خبر: 975518
۹ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۰
نشست علمی

حوزه/به همت معاونت تهذیب و تربیت حوزه های علمیه «اولین نشست بررسی ساحات تربیت» با حضور اساتید برتر و صاحب نظران این حوزه سیزدهم شهریورماه در معاونت تهذیب حوزه های علمیه برگزار خواهد شد.

حجت الاسلام و المسلمین محمد عالم زاده نوری معاون تهذیب و تربیت حوزه های علمیه امروز در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه، با اعلام این خبر اظهارکرد: یکی از مباحث اساسی و مبنایی در تربیت، «ابعاد و ساحات تربیت» است که برنامه ریزی های تهذیبی و تربیتی بر اساس آن شکل می گیرد و به نظر می‌رسد ساحت‌های تربیت، اهداف تربیتی را دسته‌بندی می‌کند.

استاد حوزه علمیه ادامه داد: هرچقدر شناخت ما از ابعاد و ساحت‌های تربیت و تقسیم آن، جامع و کامل باشد، برنامه ریزی ها و اقدامات ما کامل تر خواهد بود و توازن و تناسب بیشتری در آن رعایت خواهد شد. همچنین با شناخت ابعاد و ساحت‌های تربیت، قدرت ارزیابی ما از عملیات جامع تربیت و آسیب‌شناسی آن نیز بیشتر خواهد بود.

وی افزود: همچنین پس از شناسایی ابعاد و ساحات گوناگون وجودی انسان که نیازمند رشد و تهذیب و تربیت است، می بایست جایگاه هریک از این ابعاد و سهم و وزن هرکدام را تعیین و در یک منظومه طبقه¬بندی نمود به‌طوری که تقدم و تأخر، نیز اولویت و اهمیت و شمولیت آنها نسبت به یکدیگر معین گردد.

حجت الاسلام و المسلمین عالم زاده نوری گفت: لذا بدین جهت اولین نشست بررسی ساحات تربیت با حضور اساتید و کارشناسان تعلیم و تربیت اسلامی حجج اسلام و المسلمین علی لطیفی، حسن بوسلیکی، مصطفی فیض در روز شنبه  ۱۳/۶/۱۴۰۰ در ساعت ۱۸ الی ۲۰ در معاونت تهذیب حوزه های علمیه برگزار خواهد شد و علاقه مندان لینک جلسه را در روز نشست می توانند در سایت معاونت تهذیب حوزه های علمیه مشاهده کنند.

انتهای پیام  ۳۱۳.۱۷

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha