سه‌شنبه ۲۹ خرداد ۱۴۰۳ |۱۱ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 18, 2024
نشست علمی/ واکاوی ضرورتها و راهکارهای تبلیغ بین الملل/ حجت الاسلام والمسلمین سید ابوالحسن نواب

حوزه/ بعضی از فلاسفه با ملاصدرا در غرب همزمان بودند و افکار ملاصدرا را هم شنیدند، ولی با این حال مدتها از آن زمان می گذرد، اما هیچ کدام از این افکار در غرب رسوخ پیدا نکرده است.

به گزارش خبرنگارخبرگزاری حوزه،‌ حجت الاسلام والمسلمین ابوالحسن نواب در هم اندیشی مسئولین مراکز و مؤسسات علمی حوزوی و دانشگاهی کشور که با موضوع گفتمان علمی انقلاب و اسلامی سازی علوم انسانی که به همت دبیرخانه انجمن های علمی حوزه در سالن همایش امام حسین(ع) پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی در قم برگزار شد، گفت: آثاری که در قم تولید می شود، مشکلش این است که در دنیا نمی توانیم منتشر کنیم. آیا ابزار آن را نداریم. راه اندازی ابزار مانند چند تا نشریه نمی تواند کار چندان سختی باشد.

رئیس دانشگاه ادیان و مذاهب اسلامی افزود: بعضی از فلاسفه با ملاصدرا در غرب همزمان بودند و افکار ملاصدرا را هم شنیدند، ولی با این حال مدتها از آن زمان می گذرد، اما هیچ کدام از این افکار در غرب رسوخ پیدا نکرده است. بنابراین داشتن ابزار برای انتقال فکر لازم است.

وی بیان داشت: الان هر اثری که در بوستان کتاب منتشر می شود، یک نسخه از آن در فاصله اندکی به وسیله دستگاه های امنیتی و تحقیقاتی امریکا آرشیو می شود. پس تنها نباید به تولید آثار توجه کنیم، نشر آن اثر و انتقال به جهان و مراکز علمی دنیا، گامی فراتر و مهمتر است که باید از طریق ابزارهای موجود در حوزه نشر به آن توجه جدی کرد تا شاهد اثر بخشی تولیدات در حوزه اسلامی سازی علوم انسانی باشیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha