یکشنبه ۱۳ خرداد ۱۴۰۳ |۲۵ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | Jun 2, 2024
درس اخلاق مدرسه ریحانة الرسول ارومیه

حوزه/ حجت الاسلام رحیمی گفت: افکار ما منشأ احساسات ماست  و هر نوع فکر کنیم همان نوع هم زندگی می کنیم و اگر فکر های منفی به زندگی ما رسوخ کنند احساس آرامش را از دست خواهیم داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از ارومیه، حجت الاسلام حسن رحیمی امروز در جلسه اخلاق طلاب مدرسه علمیه ریحانة الرسول(س) ارومیه که در حسینیه این مدرسه علمیه برگزار شد، با بیان این که روان انسان به سه بخش احساس، فکر و رفتار تقسیم می شود، اظهار داشت: افکار ما منشأ احساسات ماست و هر نوع فکر کنیم همان نوع هم زندگی می کنیم و اگر فکر های منفی به زندگی ما رسوخ کنند احساس آرامش را از دست خواهیم داد.

وی ادامه داد: محیط هایی که در آن زندگی می کنیم در نوع شکل گیری تفکر و فکر های ما و همچنین احساس آرامش و یا عدم آرامش ما تاثیر دارند.

استاد حوزه علمیه آذربایجان غربی تصریح کرد: همان گونه که رفتار های ما نشأت گرفته از احساس درونی ما هستند، احساس های ما نیز از رفتارهایمان تاثیر می پذیرند. لذا یکی از مباحث مهم کنترل فکر و احساس و به تبع آن اعمال و رفتار ماست.

وی اضافه کرد: خدای متعال در قرآن کریم می فرمایند؛ إِلَیْهِ یَصْعَدُ الْکَلِمُ الطَّیِّبُ وَالْعَمَلُ الصَّالِحُ یَرْفَعُهُ سخنان پاکیزه به سوی او بالا می‌رود و کارهای شایسته آن سخنان را برتری می‌بخشد! و آیه مورد نظر هم به این نکته اشاره دارد که نتیجه اعتقاد، عمل است.

حجت الاسلام رحیمی عنوان کرد: افکار انسان برگرفته از کلمات ذهنی اوست و انسان برای هر چیزی که بیشتر هزینه کند بیشتر پای آن می‌ماند. اعتقادات و رفتار و احساس هم در این مورد دخیل هستند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha