یکشنبه ۱۳ خرداد ۱۴۰۳ |۲۵ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | Jun 2, 2024
مقام استاد

حوزه/ مدیر حوزه علمیه استان گلستان گفت: رفتار استاد بیش از گفتار او بر شاگردان تأثیرگذار است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از گرگان، حجت الاسلام والمسلمین محمدرضا ابراهیمی فر در مراسم تجلیل از اساتید که از سوی مدرسه علمیه تخصصی الزهرا(سلام‌الله‌علیها) گرگان با همکاری و مشارکت مدرسه علمیه امام خمینی(رحمة‌الله‌علیه) و مرکز تخصصی ولی عصر(عجل‌الله‌تعالی) در جمع عموم اساتید و کارکنان سه مجموعه بهمراه خانواده آنان برگزار شد، گفت: اگر ما فلسفه خلقت را عبادت و یا معرفت بدانیم؛ اساتید مقدمه‌سازان معرفت، عبادت و عبودیت هستند.

وی با استناد به روایت «إنَّما بُعِثتُ مُعَلِّما» از نبی مکرم اسلام(صلی‌الله‌علیه‌وآله) افزود: اینکه رسول مکرم اسلام(صلی‌الله‌علیه‌وآله) با همه اوصاف و جایگاه بر عنوان معلمی تأکید دارند، بر جایگاه اصلی معلم‌بودن و تربیت‌گری دلالت دارد.

مدیر حوزه علمیه استان گلستان گفت: شما اساتید که عمری به خدمت و تربیت سربازان امام زمان(عجل‌الله) مشغول هستید، به خود ببالید که خداوند چنین جایگاه و موقعیت و نعمتی بزرگ به شما عنایت کرده است.

حجت الاسلام والمسلمین ابراهیمی فر با تاکید بر این مطلب که «رفتار استاد بیش از گفتار او بر شاگردان تأثیرگذار است»، اضافه کرد: آنچه برعهده شما نهاده شده؛ هدایت در صراط مستقیم و زمینه‌سازی برای رشد و تکامل است.

وی خطاب به همسران اساتید خاطرنشان کرد: جایگاه شما ممتاز و بی بدیل است، همراهی شما در چگونگی ایفای نقش آنان بسیار مؤثر است؛ لذا این جایگاه را جدی بگیرید و آن را نعمتی از جانب خداوند بدانید.

استاد حوزه خاطرنشان کرد: اساتید، پدران طلاب و شاگردان هستند؛ لذا در جایگاه پدر بودن؛ اقتضائاتی بدنبال دارد و فرصت‌هایی را اساتید می‌طلبد، چراکه تربیت و تهذیب در کنار تعلیم نیازمند فرصتی است و در این راستا همراهی خانواده حائز اهمیت است.

حجت الاسلام والمسلمین ابراهیمی فر در پایان با استناد به روایت «یا علی...لَان یَهدیَ اللهُ عَزَّوَجَلَّ عَلی یَدَیکَ رَجُلاً خَیرٌ لکَ مِمَّا طَلَعَت عَلیهِ الشَّمسُ وَ غَرَبَت وَلَکَ وَلاؤُهُ» خطاب به اساتید تصریح کرد: در مقابل جایگاه رفیع شما اساتید؛ مطالبه سنگینی از شما طلب شده؛ لذا بدان اهتمام ورزیده و این فرصت را غنیمت شمارید.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha