یکشنبه ۱۳ خرداد ۱۴۰۳ |۲۵ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | Jun 2, 2024
سلیمانی

حوزه/ طلبه مرکز تخصصی حوزوی تمدن اسلام، سفرهای علمی را، در افزایش روحیه و علم‌آموزی افراد مؤثر خواند و گفت: سفرهای علمی علاوه بر آشنایی با دیدگاه‌های گوناگون، ذات طلبگی را، نیز تقویت خواهد کرد.

حجت‌الاسلام سعید سلیمانی در حاشیه بازدید از سی‌ و پنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه علمیه خراسان، در رابطه‌ با اهمیت سفرهای علمی، گفت: سفرهای علمی باعث می‌شود، طلاب از نزدیک یکدیگر را ببینند و با دیدگاه‌های گوناگون آشنا شوند.

وی هویت اصلی طلاب علوم دینی را، علم‌آموزی خواند و ابراز کرد: اگر کسی بخواهد به معنای واقعی کلمه طلبه باشد و طلبگی کند، باید به طور حتم به سفرهای علمی مختلفی برود تا بتواند از این طریق نیز ذات خودش را که طالب علم بودن است، استمرار و تقویت کند.

طلبه مرکز تخصصی حوزوی تمدن اسلامی با بیان اینکه امروزه جهان با سرعتی باورنکردنی در حال پیشرفت و در حرکت به سمت جلو است، گفت: طلاب علوم دینی اگر بخواهند از جهان اطرافشان عقب نباشند، باید متوجه تغییرها و رخدادهای پیرامون خود باشند و به سفرهای علمی داخلی یا خارجی بروند تا بتوانند برای نیازهای روز جهان محصولی متناسب را تولید نمایند.

وی ادامه داد: این امر به طور دقیق مانند کاری است که مرحوم آیت‌الله مصباح یزدی در مؤسسه امام خمینی (ره) انجام می‌دادند.

حجت‌الاسلام سلیمانی یادآور شد: سفرهای علمی در ایجاد روحیه افراد و به شوق آوردن به علم‌آموزی کمک شایانی خواهد کرد.

وی در خصوص بازدید پژوهشگران حوزه علمیه خراسان از سی و پنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، گفت: بازدید از این رویداد، فرصت بسیار مغتنمی است، که حوزویان و طلاب محقق با گستردگی فضای کتاب آشنا شوند و دایره موضوعاتی را که می‌توانند پیرامون آنها تحقیق کنند، گسترش دهند.

طلبه مرکز تخصصی حوزوی تمدن اسلامی همچنین درباره انس با کتاب و اهمیت کتاب‌خوانی، اظهار کرد: باید اعتراف کنم که کتاب‌خوانی یکی از بهترین و لذت‌بخش‌ترین تفریحات سالمی است که در برنامه زندگی دارم، و مطالعه و کتاب‌خوانی همیشه در تحلیل موضوعات مختلف و آگاهانه فکرکردن، کمک‌حالم بوده و باعث شده در زمینه‌های مختلف حرفی برای گفتن داشته باشم.

انتهای پیام/۳۱۳/۲۵

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha