یکشنبه ۱۳ خرداد ۱۴۰۳ |۲۵ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | Jun 2, 2024
رضایی

حوزه/ سردار رضایی گفت: عملیات حاج عمران اوج دلاور مردی و شجاعت رزمندگان لرستانی را به نمایش گذاشت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از خرم آباد، سردار محسن رضایی امروز در چهارمین یادواره گرامیداشت شهدای منطقه عملیاتی حاج عمران که در سالن همایش دهکده مقاومت برگزار شد، با اشاره به اینکه آرامش و آسایش امروز ایران اسلامی مرهون خون مطهر شهدا است، اظهار داشت: شهدا با اخلاص و شجاعت جان خود را در راه اعتلای روزافزون میهن اسلامی با خدای خود معامله کردند.

وی با بیان اینکه دفاع مقدس گنجینه‌ای ارزشمند، فرهنگی و هویتی برای نظام جمهوری اسلامی ایران محسوب می‌شود، گفت: باید دلاورمردی‌ها و ایثارگری رزمندگان دوران دفاع مقدس برای نسل نوجوان و جوان جامعه معرفی شود.

دبیر شورای هماهنگی اقتصادی سران قوا، با بیان اینکه این همایش نشان دهنده این است که مردم لرستان در دوران دفاع مقدس جانانه از آب و خاک این میهن دفاع نمودند، خاطرنشان کرد: بارها گفته‌ام هر شخصی قصد شناخت لرستان را دارد، به منطقه حاج‌ عمران و قله ۱۹_۲۵ مراجعه کند.

سردار رضایی با بیان اینکه کسانی مانند هیتلر، صدام، آمریکایی‌ها و صهیونیست‌ها جنگ ایجاد می‌کنند ضدبشریت، انسانیت و امنیت هستند، اما دفاع و مقابله، مقدس‌ترین امر در مقابل خشونت ضد بشری و ضد انسانی است، اظهار کرد: ما شروع کننده جنگ نبودیم بلکه دفاع کردیم، در جنگ هشت ساله، ۲ و نیم میلیون نفر از جمعیت کشور در ۵ استان از جمله خوزستان و کرمانشاه آواره شدند.

فرمانده سابق سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، با بیان اینکه در مقابل چنین ظلم بزرگی که ۳۵ کشور از جمله آمریکا و شوروی از صدام حمایت کردند، یک اتفاق و معجزه به عنوان دفاع مقدس شکل گرفت، ابراز کرد: جنگ، جنگ‌ بد و ضد انسانی بود اما باعث شد به عزت و اقتدار خود برگردیم و سر پای خود بایستیم.

سردار رضایی با اشاره به رشادت و غیرت تیپ ۵۷ در هشت سال دفاع مقدس، گفت: تیپ ۵۷ در ۹ عملیات مهم و بزرگ از جمله والفجر ۹، عمران، کربلای ۴ و ۵، مرصاد و عملیات نصر حماسه آفریدند و در عملیات حاج عمران اوج دلاور مردی‌ها و شجاعت رزمندگان لرستانی به نمایش گذاشته شد.

دبیر شورای هماهنگی اقتصادی سران قوا، سخت‌ترین بخش جنگ ایران و عراق را در منطقه عملیاتی حاج عمران نام برد و اظهار کرد: جنگ به ما آسیب وارد کرد اما امنیت، اقتدار، وحدت و ارزش را به ما برگرداند و پس از جنگ ملت ما یکپارچه شد.

وی با اشاره به اینکه لرستان در تمام جبهه‌ها از هشت سال دفاع مقدس تا دفاع از حرم و ناموس و امنیت کشور حضور داشته است، خاطرنشان کرد: مردم لرستان از همه اقشار از کشاورز، عشایر، دانشجو و حتی بانوان در دفاع مقدس حضور داشته و با تمام وجود از آب و خاک ایران اسلامی دفاع جانانه داشته‌اند.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha