یکشنبه ۱۳ خرداد ۱۴۰۳ |۲۵ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | Jun 2, 2024
کد خبر: 1157611
۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۷:۰۰
امام جمعه اردبیل

حوزه/حجت الاسلام و المسلمین عاملی گفت: از رئیس‌جمهور می‌خواهم به وزیر آموزش و پرورش دستور دهد هرچه سریع‌تر معوقات رتبه‌بندی فرهنگیان را پرداخت نماید.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از اردبیل، حجت الاسلام و المسلمین سید حسن عاملی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه که در محل مصلای اردبیل و با حضور پرشور و گسترده نمازگزاران و اقشار مختلف مردم برگزار شد، اظهار داشت: آقای رئیس‌جمهور روز یکشنبه از طریق فرودگاه پارس‌آباد به افتتاح سد قیزقلعه سی خواهد رفت، این سد انحرافی مثل سد خدا آفرین از شاهکارهای بزرگ جمهوری اسلامی در منطقه است و سطح عظیمی از اراضی پایین‌ دست با این آب زیر کشت می‌رود و ثروت عظیمی تولید و به‌تبع آن عزت اهالی به طور کامل تأمین می‌شود.

وی ادامه داد: برای آوردن آب بر سر مزارع پول هنگفتی هزینه شده، از طریق آب منطقه‌ای ۳ هزار میلیارد صرف شده و اخیراً ۳/۳ هزار میلیارد نیز اضافه شده و در حال انجام است، ۷۰۰ میلیارد نیز تصویب شده، این یعنی کلاً آب منطقه‌ای ۷ هزار میلیارد هزینه کرده و از طرف وزارت جهاد نیز تا حال ۱۶۷۰ هزار میلیارد هزینه شده و از صندوق هم ۱۳۰۰ هزار میلیارد و کلاً از طرف جهاد ۳ هزار میلیارد هزینه شده است، یعنی در کل از طریق جهاد و آب ۱۰ هزار میلیارد تومان هزینه شده و اگر هر دو را بروز و با قیمت روز حساب کنیم، ۳۸ هزار میلیارد تا حال هزینه شده و لذا جای شکر است که پیشرفت کار ۸۴درصد بوده و امسال افتتاح خواهد شد.

امام‌ جمعه اردبیل گفت: من از آقای رئیس‌جمهور می‌خواهم هنگام حرکت از اراضی مغان به‌ طرف سد به اراضی پایین‌ دست سد به دقت نگاه کند تا متوجه شود که اکثر این آب در اراضی استان اردبیل مورد استفاده قرار می‌گیرد و در نتیجه معقول نیست که مدیریت کانال‌ها و سد در دست دو استان باشد، با احداث سد و کانال ۴۲ هزار هکتار زمین زیر کشت می‌رود، ۳۸ هزار هکتار آن در استان اردبیل و ۴ یا ۵ هکتار در آذربایجان شرقی است، آیا معقول است که مدیریت و معیشت ۳۸ هزار هکتار و مدیریت بیش از ۳۰۰ هزار نفر که از این اراضی ارتزاق می‌کنند به استان دیگر سپرده شود؟ تعدد مدیریت ضربه‌های مهمی به اهالی شمال استان می‌زند.

وی خاطرنشان کرد: کشاورز متضرر ناله می‌کند که خدایا ما را از این ناهماهنگی نجات بده، مسئول این ناهماهنگی کیست؟ فقط و فقط وزیر نیروست که حاضر نیست در طول مدت وزارت خود حتی یک‌بار از نزدیک درد کشاورزان ما را درک کند، من از تمام نمایندگان می‌خواهم با وحدت و درایت سریعاً این معضل را حل نمایند.

وی تصریح کرد: از شرکت پرشور اهالی شمال استان در انتخابات مرحله دوم تشکر می‌کنیم و همچنین از دو کاندید که از سر تکلیف، خود را در معرض انتخابات قرار دادند تشکر می‌کنم و به نماینده منتخب تبریک و برای کاندید دیگر توفیق خدمت در عرصه‌های حساس را دارم، همچنین از مسئولین ارشد استان می‌خواهم با حل مشکلات منطقه، نمایندگان را به سنگر اصلی خودشان که قانون‌گذاری آرمانی و نظارت آرمانی است سوق دهند.

وی اظهار کرد: شهرستان شدن جعفرآباد دیر یا زود اعلام خواهد شد، ولی چقدر شایسته بود که مسئولین استانی مقدمات کار را فراهم می‌کردند تا رئیس‌جمهور که به مغان می‌آید در عرض چند دقیقه با اعطا امتیاز شهرستان، اهالی را غرق در سرور و خوشحالی می‌کرد.

حجت الاسلام والمسلمین عاملی ابراز کرد: از رئیس‌جمهور می‌خواهم به وزیر آموزش و پرورش دستور دهد هرچه سریع‌تر معوقات رتبه‌بندی سال‌های ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ فرهنگیان را پرداخت نماید، به نظر می‌رسد وزیر آموزش و پرورش از مشکلات معیشتی معلمین اطلاع ندارد و الّا ساکت نمی‌نشست، این گونه معامله با قشری که کل جامعه کنار سفره آنهاست در شأن جمهوری اسلامی نیست.

وی با بیان اینکه این هفته یک انفعال عظیم و تکان‌دهنده از اسرائیل در برابر لبنان دیده شد، گفت: اسرائیل چراغ‌ سبز به لبنان نشان داده که دوباره حدود مرزی را باز تعریف کنیم و اراضی اشغال شده لبنان به خود لبنان عودت داده شود، این اقدام نشان می‌دهد که اسرائیل فقط لغت جنگ و قدرت را می‌فهمد و از طریق دیگر هیچ‌ وقت زیر بار حق نمی‌رود، اگر آزادی اراضی لبنانی اتفاق بیفتد قطعاً سوریه نیز مسیر حزب‌الله را جهت آزادی جولان و سایر اراضی اشغال شده خود طی خواهد کرد و نکته جالب قضیه این است که بعضی از گروه‌های معاند و مزدور در لبنان که با حزب‌الله مخالف بودند، با اعلان این خبر کاملاً در محاق فرو رفته و حزب‌الله جایگاه عظیمی را در لبنان پیدا کرده است.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha