یکشنبه ۱۳ خرداد ۱۴۰۳ |۲۵ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | Jun 2, 2024
تصاویر/ برگزاری سلسله دوره های آموزشی مهارتی «حماة الاقصی» در اهواز

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین حیدری گفت: از بعثت پیامبر اسلام تا به امروز در هیچ زمانی مانند زمان حال حاضر شرایط و ظرفیت ها برای توجه جهانیان به علوم اهل بیت و اسلام ناب محمدی مهیا نبوده است و این مهم به برکت انقلاب اسلامی حاصل شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از اهواز، حجت الاسلام و المسلمین محسن حیدری، نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری در آیین افتتاحیه دوره حماة الاقصی، ضمن تبریک دهه ی کرامت، با اشاره به روایت « «رَحِمَ اللّهُ عَبْدا اَحْیا أمْرَنا،» فَقُلْتُ لَهُ: «فَکَیْفَ یُحْیِی أمْرَکُمْ؟» قالَ: «یَتَعَلَّمُ عُلُومَنا و یُعَلِّمُها النّاسَ، فَإِنَّ النّاسَ لَوْ عَلِمُوا مَحاسِنَ کَلامِنا لاَتَّبَعُونا» از امام رضا(ع) بیان داشت: امر در اینجا کلی است و شامل کلیه ی اوامر، تعالیم، سیره، روش، اقوال، افعال، توصیه ها و راهنمایی های صادره از اهل بیت عصمت و طهارت به عنوان راهنمایان بشر و کسانی که رسالتشان نجات بشریت از فقر، جهل، ظلم و کلیه ی امور سلبی است، می شود.

وی افزود: اقوال، افعال، سیره اوامر و... اهل بیت باید همیشه زنده و حاضر باشند که البته هستند ولی بعضی از انسان ها به دلیل مشغله های دنیوی از آن ها غافل شده اند که ما وظیفه داریم آن ها را متوجه کنیم.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به فراز ««یَتَعَلَّمُ عُلُومَنا و یُعَلِّمُها النّاسَ»، ادامه داد: این راهی است که حوزه های علمیه از بدو تاسیس تاکنون رفته اند. کسانی که در حوزه های علمیه تربیت می شوند حامل علوم اهل بیت عصمت و طهارت به عنوان چراغ راه بشریت بوده و این علوم را به مردم انتقال و آموزش می دهند.

وی افزود: این میدان(میدان انتقال علوم اهل بیت) یک میدان جهانی و به وسعت زمین و انسانهای موجود در آن است و به مکان، زمان و یا قشر خاصی از انسانها محدود نیست.

حجت الاسلام والمسلمین حیدری ابراز کرد: حاملین علوم اهل بیت عصمت و طهارت در هر عصر و زمانی به میزان توانایی ها و به حسب شرایط محیط و امکاناتی که در اختیار داشتند این رسالت(انتقال علوم اهل بیت) را انجام دادند ولی هر زمان که شرایط و امکانات بهتر و مهیاتر بود موفقیت آنها بیشتر بوده و کارشان مثمرثمرتر بوده است.

وی تصریح کرد: از بعثت پیامبر مکرم اسلام تا به امروز در هیچ زمانی مانند زمان حال حاضر شرایط و ظرفیت ها برای توجه جهانیان به علوم اهل بیت و اسلام ناب محمدی مهیا نبوده است و این مهم به برکت انقلاب اسلامی حاصل شد که با وجود اینکه در ایران به وقوع پیوست ولی کل جهان را متأثر کرده است. پیشرفت هایی که انقلاب اسلامی در این ۴۵ سال در عرصه های سیاسی، اجتماعی، علمی، فرهنگی، نظامی و غیره کرده، توجه جهانیان را به انقلاب و مکتب اهل بیت جلب کرده است.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری گفت: انقلاب اسلامی سبب شد، بسیاری از بندهای اسارتی که کشورهای استعمارگر بر گردن انسان ها انداخته بودند پاره و بشریت متوجه مدرسه اسلام، اهل بیت، انقلاب، مقاومت، آزادی، شجاعت و فرهنگ ایثار و شهادت شود. این توجه جهانیان یک فرصت طلائی را در اختیار ما قرار داده تا تعالیم اهل بیت عصمت و طهارت و فرهنگ انقلاب را به جهانیان صادر کنیم.

وی خاطرنشان کرد: این توجه جهانیان رسالت بزرگی بر دوش ما انداخته تا قلوب مستعد را با تعالیم اهل بیت عصمت و طهارت آشنا کنیم. در حال حاضر قلوب مستعد و افکار آماده ی این علوم و معارف هستند و دلیل عینی آن صدها میلیون انسانهایی است که در این ۴۵ سال انقلاب مستبصر شده و به تشیع روی آروده اند.

حجت الاسلام والمسلمین حیدری ابراز داشت: پیروزی انقلاب اسلامی، تشکیل محور مقاومت، نابودی داعش و پیروزی های محور مقاومت در عراق، فلسطین، لبنان، سوریه، یمن و دیگر کشورها در طول این سالها توجه جهانیان را به جمهوری اسلامی و تعالیم و معارف اهل بیت عصمت و طهارت جلب کرده و این یک فرصت طلایی برای ما جهت رساندن اسلام ناب محمدی و تعالیم اهل بیت به جهانیان ایجاد کرده که باید به نحو احسن از این فرصت استفاده کنیم.

وی عنوان کرد: این تبیین و انتقال علوم و معارف اهل بیت به جهانیان نیاز به زبان دانی و آشنایی با دیگر زبان های جهان علی الخصوص زبان عربی دارد. چرا که عمدتا محور مقاومت در منطقه غرب آسیا قرار دارد و مردم این منطقه عمدتا به زبان عربی صحبت می کنند؛ از این رو لازم است که زبان عربی فصیح را به خوبی فرا گیریم تا از این راه بتوانیم با مردم این کشورها ارتباط برقرار کرده و علوم و معارف اهل بیت را به آنها انتقال دهیم.

عضو خبرگان رهبری تصریح کرد: بهترین منطقه برای قیام به این واجب الهی (انتقال علوم و معارف اهل بیت) خوزستان است چرا که این استان دارای استعدادها و ظرفیت های بی نظیری بوده و در این استان عرب زبانانی زندگی می کنند که معتقد به اسلام، مکتب اهل بیت، انقلاب اسلامی، محور مقاومت، شجاعت، ایثار و فداکاری است.

وی گفت: دشمنان سالهاست در حال ساخت دیوار بی اعتمادی بین ایران اسلامی و دیگر کشورهای عربی هستند تا مردم آن کشورها نسبت به ایران اسلامی بی اعتماد شوند و هیچ نیرویی نمی تواند این دیوار را خراب کند جز اعراب مومن و ولایت مدار خوزستان که مردم دیگر کشورهای عربی آن ها را از خود می دانند.

حجت الاسلام والمسلمین حیدری ضمن تقدیر از برگزاری دوره حماة الاقصی، اظهار کرد: دوستان ما در موسسه وائل این فرصت آموزشی را در اختیار شما قرار داده اند تا اطلاعات و مهارت های خود را برای هرچه بهتر منتقل کردن علوم و معارف اهل بیت به جهانیان افزایش دهید که بنده از آنها کمال قدردانی را دارم.

وی در پایان گفت: باید از این فرصت طلایی به نحو احسن استفاده کرده و با جدیت و تلاش مطالب ارائه شده در این دوره را فراگرفته و از این علوم و مهارت ها برای انتقال علوم و معارف اهل بیت استفاده کنید.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha