یکشنبه ۱۳ خرداد ۱۴۰۳ |۲۵ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | Jun 2, 2024
فرزندآوری و فرزندپروری

حوزه/ عضو هیئت علمی پژوهشگاه امام صادق(ع) گفت: ترغیب به فرزندآوری در جامعه به خصوص در بین زوج های جوان، نیازمند کار قوی رسانه‌ای و فرهنگی است.

دکتر مهدی اسلامی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری حوزه ضمن گرامیداشت هفته جوانی جمعیت و با اشاره به این که با وجود تلاش های قابل تقدیر در سال های اخیر، همچنان کشور در معرض جدی خطر کاهش جمعیت قرار دارد، اظهار داشت: رهبر فرزانه و حکیم انقلاب از ابتدای دهه نود نسبت به این قضیه هشدار داده اند که نگذاریم از میزان جمعیت جوان کشور در آینده کاسته شود.

وی افزود: بنابر اعلام کارشناسان و تحلیلگران تا سال ۱۴۲۰، چیزی در حدود یک سوم جمعیت کشور را افراد سالمند تشکیل می دهند و این برای ایران اسلامی که می خواهد جامعه ای قوی و بانشاط برای دهه های متمادی داشته باشد، طبعاً مشکل زاست.

مدرس دانشگاه همچنین گفت: ما برای این که مردم جامعه به خصوص زوج های جوان را ترغیب به فرزندآوری کنیم، باید به دنبال انجام یک کار قوی رسانه ای با پیوست فرهنگی باشیم.

وی اضافه کرد: از سوی دیگر رسانه ها باید مطالبه گر در این قضیه باشند و نسبت به مقوله افزایش جمعیت و جوانی آن از مسئولان و دست اندرکاران حوزه فرهنگ و اقتصاد، تحرک مضاعف و کار جهادی را بطلبند. بی توجهی و کم توجهی نسبت به این مساله برای نظام و انقلاب توأم با خسارت هایی است کما این که همین حالا نیز مشکلاتی برای جامعه ما پیش آمده که می توانستیم با تدبیر مناسب به رفع آن بپردازیم.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha