یکشنبه ۱۳ خرداد ۱۴۰۳ |۲۵ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | Jun 2, 2024
ادیانی

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین ادیانی، انس با قرآن و کلمات معصومین را مایه نجات انسان دانست و افزود: تردیدی وجود ندارد که نجات انسان و گمراه نشدن او در تمسک به قرآن و اهل بیت (ع) است.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تهران، حجت الاسلام و المسلمین سید علیرضا ادیانی، امروز در جمع کارکنان ستاد سازمان عقیدتی سیاسی انتظامی، با تبریک دهه کرامت که ابتدایش میلاد حضرت فاطمه معصومه (س) و پایانش میلاد امام رضا(ع) است گفت: در سالی که با اولویت قرآن ونهج البلاغه آغاز کرده ایم باید برای تحقق بدون نقص و خالصانه  این اولویت اساسی کار جهادی انجام دهیم.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی فراجا، انس با قرآن و کلمات معصومین را مایه نجات انسان دانست و افزود: تردیدی وجود ندارد که نجات انسان و گمراه نشدن او در تمسک به قرآن و اهل بیت (ع) است.

وی با اشاره به اولویت سال ۱۴۰۳ که تعمیق فرهنگ قرآن و نهج البلاغه است تصریح کرد: اولویت به معنای این است که یک آغاز جدید و یک تحول جدیدی در این بخش به وجود بیاید و ما هم اعلام کردیم یک تا دو روز را صرف عمق بخشیدن به قرآن و نهج البلاغه کنیم به گونه ای که در پایان سال بگوییم اگر در جمع ما کسی قرآن می خواند که مطمئناً می خواند، قرآن را فهم کند که خداوند به او چه می فرماید.

حجت الاسلام و المسلمین ادیانی قرآن را نسخه شفا بخشی دانست که هیچ عارضه ای ندارد و گفت: انس با قرآن و کلام اهل بیت (ع) باعث آباد شدن دنیا و عقبی شما می شود و به مال و عمر و زندگیتان برکت می دهد، در سایه قرآن و عمل به احکام الهی می توان به مراتب بالای معنوی دست یافت.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به دیدار با مقام معظم رهبری (مدظله العالی) گفت: ایشان فرمودند روحیه مهم است و در اصطلاح اسلامی روحیه به معنای اعتماد به خداوند متعال است، مولا و مقتدای ما، معنا را به ما یاد دادند، که باید همواره با اعتماد و توکل به خداوند متعال، همانگونه که در قرآن آمده است از سوءظن به خداوند بپرهیزیم که سوء ظن به خداوند بسیار مذمت شده است.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی فراجا با اشاره به بازدید مقام معظم رهبری(مدظله العالی) از نمایشگاه کتاب و انس همیشگی ایشان به مطالعه، خطاب به کارکنان سفارش کرد: حتماً به این موضوع توجه ویژه داشته باشید و در طول روز زمانی را برای مطالعه و ارتقاء سطح دانش خود قرار دهید.

وی با تاکید بر دل نبستن به دنیا و در دام های آن نیفتادن، تصریح کرد: عشق به دنیا انسان را کور می کند، خوشبحال آنان که خود را از دنیا رهاکرده اند و به دنبال زر و زیورهای دنیوی نیستند، به دنیات اهمیت نمی دهند و اسیر دنیا نشده اند.

حجت الاسلام و المسلمین ادیانی ادامه داد: زاهدان کسانی هستند که پیوسته به یاد آخرت هستند در دلشان میل به دنیا نیست و پیوسته میلشان به آباد ساختن آخرت است کسانی هستند که قرآن را لباس زیرین  خود و دعا را لباس روی خود می دانند.

وی افزود: در سال قرآن و نهج البلاغه اگر می خواهیم از انحرافات اخلاقی فکری سیاسی  از پیوستن به این و آن، گروهای و گرایش های مخرب محفوظ بمانیم سر سفره خداوند متعال و اهل بیت(ع) بنشینیم، خودمان را سر سفره قرآن و اهل بیت (ع)بسازیم.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی فراجا در پایان خاطر نشان کرد: امیدواریم با مدد الهی و سعی و کوشش یکایک کارکنان به تحول معنوی انتظامی کشور که از انتظارات و مطالبات مقام معظم رهبری است برسیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha