یکشنبه ۱۳ خرداد ۱۴۰۳ |۲۵ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | Jun 2, 2024
دوره تعالی

حوزه/ حجت الاسلام میرمحمدیان گفت: امروز در مدیریت مسئله مسجد با توجه به کثرت متولیان امر با مشکل مواجه شده ایم که دستورات اخیر رهبری در این خصوص اگر به درستی اجرا شود می تواند راه گشا باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از ارومیه، دوره دو روزه تعالی و مهارت افزایی مدیران تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی امروز و روز جمعه با سخنرانی حجج اسلام منصور امامی مدیرکل تبلیغات اسلامی استان آذربایجان غربی، ناصر میر محمدیان مدیرعامل بیناد هدایت و یاسین حسن زاده مسئول راهیار منطقه ای شمالغرب کشور، در ارومیه برگزار شد.

حجت الاسلام منصور امامی در این نشست با اشاره به اهمیت تبلیغ دین، گفت: امروزه یکی از ابزارهایی که دشمنان اسلام در جهت تلاش برای ضربه زدن به اسلام استفاده می کنند رسانه و فضای مجازی است و لازم است مدیران تبلیغات اسلامی به این مسئله توجه جدی کنند که انتشار و نشر اقدامات تبلیغات اسلامی به عنوان نشر خوبی ها و امیدآفرینی در جامعه لازم و ضروری است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی در ادامه به جهاد تبیین اشاره کرد و گفت: رهبر انقلاب اسلامی در برهه های مختلفی به این امر تاکید کرده اند و البته جهاد فقط در جایی است که با دشمن درگیر بشویم و لذا فعالیت میدانی و تبلیغ دین و مدیریت مسائل فرهنگی که موجب ایجاد امید و نشاط در جامعه شده و توطئه های دشمنان را خنثی می کند حقیقتا جهاد است.

همچنین حجت الاسلام ناصر میرمحمدیان در این نشست با اشاره به مدیریت جریان های فرهنگی و تبلیغی، گفت: مدیریت جریان های تبلیغی و فرهنگی یکی از اولویت های تبلیغات اسلامی است و با توجه به این که مجموعه های فرهنگی و تبلیغیِ زیادی در شهرها و استان ها فعالیت می کنند مدیریت آن و پای کار آوردنشان و انسجام بخشی به کارهایشان بسیار ضرورت دارد و در این راستا مدیران تبلیغات اسلامی باید بیش از پیش به صورت جهادی وارد میدان شوند.

مدیر عامل بنیاد هدایت سازمان تبلیغات اسلامی کشور تصریح کرد: یکی دیگر از نیازهای جامعه که باید رؤسای ادارات تبلیغات اسلامی بدان اهتمام داشته باشند همکاری با متولیان مساجد در جهت مدیریت بهتر فرهنگی آنهاست و امروز در مدیریت مسئله مسجد با توجه به کثرت متولیان امر با مشکل مواجه شده ایم که دستورات اخیر رهبری در این خصوص اگر به درستی اجرا شود می تواند راه گشا باشد.

حجت الاسلام یاسین حسن زاده نیز در این نشست به ضرورت کارهای رسانه ای اشاره کرد و بیان داشت: باید فعالیت های مساجد و روحانیون و امامان محله در رسانه ها و فضای مجازی منعکس شود و در این زمینه با ضعف جدی روبر هستیم.

راهیار منطقه شمالغرب تبلیغات اسلامی کشور تصریح کرد: امروز تشکل سازی جریان های مسجد و انسجام بخشیدن به آن یک امر لازم و ضروری است و باید روحانیون و مدیران مساجد و تشکل های فعال در مساجد در امر شناسایی مشکلات و پیدا کردن راه حل برای آن ها، پاسخ به شبهات و انتشار ان رد فضای مجازی و بیان در فضای مجازی و انعکاس فعالیت های مثبت مساجد فعال باشند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha