یکشنبه ۱۳ خرداد ۱۴۰۳ |۲۵ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | Jun 2, 2024
تصاویر / اختتامیه دهمین جشنواره علامه حلی(ره) استان همدان

حوزه / نماینده ولی فقیه در استان همدان، با اشاره به جایگاه علمی حضرت آیت الله سبحانی، گفت: این مرجعیت بزرگوار شیعه در مباحث کلام، فلسفه، تاریخ، فقه و اصول و دیگر عرصه‌ها از جامعیت علمی بالایی برخوردار هستند.  

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از همدان، حجت الاسلام والمسلمین حبیب الله شعبانی امروز در اختتامیه جشنواره علامه حلی که در حوزه علمیه همدان برگزار شد، با تقدیر از پژوهش‌های صورت گرفته توسط روحانیون و طلاب، اظهار داشت: پژوهش‌های مربوط به حوزه باید در بخشی مربوط به حل مسائل باشند.

وی با اشاره به اینکه روش‌های کتابخانه‌ای در عرصه پژوهش کافی نیست، گفت: لازم است تا برای حل مسائل، وارد روش‌های میدانی شد و نسبت به این مهم غافل نشویم.

امام جمعه همدان، با بیان اینکه در انجام پژوهش باید به درستی نیاز مخاطب شناسایی شود، یادآور شد: گام اول در پژوهش باید کشف ذهنیت مخاطب توسط پژوهشگر باشد.

وی افزود: به طور مثال در عرصه حجاب صرف مطالعات کتابخانه‌ای کافی نیست و باید ذهنیت مخاطب کشف و مبتنی بر آن، مطالعات، تحقیق و برنامه‌ریزی صورت گیرد.

نماینده ولی فقیه در استان همدان، با اشاره به جایگاه علمی حضرت آیت الله سبحانی، ابراز کرد: این مرجعیت بزرگوار شیعه در مباحث کلام، فلسفه، تاریخ، فقه و اصول و دیگر عرصه‌ها از جامعیت علمی بالایی برخوردار هستند.

وی خاطرنشان کرد: همه باید نسبت به حفظ جایگاه و احترام به مرجعیت حساس باشیم.

انتهای پیام. /

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha