یکشنبه ۱۳ خرداد ۱۴۰۳ |۲۵ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | Jun 2, 2024
غلامعلی صفایی بوشهری

حوزه/ حجت‌الاسلام والمسلمین صفایی بوشهری گفت: هویت یک طلبه، هویت احیا اسلام و مکتب اهل‌بیت(ع) در تمامی امور رفتاری، اخلاقی، عرفانی و امور حکمرانی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بوشهر، حجت‌الاسلام والمسلمین غلامعلی صفایی بوشهری نماینده ولی فقیه در استان بوشهر، شامگاه شنبه در دیدار با جمعی از نخبگان حوزوی قم، اظهار داشت: هویت یک طلبه، هویت احیا اسلام و مکتب اهل‌بیت(ع) در تمامی امور رفتاری، اخلاقی، عرفانی و امور حکمرانی است.

وی افزود: در شرایط کنونی نظام مدیریت جهان و نظم نوین آینده جهان، بدون داشتن حکمرانی و حکومت به هیچ صورت نمی‌توانیم اسلام و تشیع را بیان کنیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین صفایی بوشهری گفت: با درس خواندن، بحث و تألیف کتاب به هیچ صورت نمی‌توانیم امر و مکتب اهل‌بیت(ع) را چه در ایران چه در منطقه و چه در جهان نهادینه کنیم، چون اگر حکمرانی نداشته باشیم دیگران بر ما حکمرانی می‌کنند.

وی عنوان کرد: بدون نظام اسلامی، اسلام و فقه محقق نمی‌شود و فقه در چارچوب کتاب‌ها باقی می‌ماند.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر یادآور شد: در کشورهای اطراف ایران چون حکمرانی اسلامی وجود ندارد، ببینید چه معضلاتی وجود دارد، مردم غزه دچار مشکلات هستند، اما این کشورها با حکم اولیه اسلام مبنی بر یاری مسلمانان چه کار می‌کنند.

وی تصریح کرد: نظام حکمرانی هم معال و هم مقدمه فقه است و اهل‌بیت(ع) هم همین حکمرانی اسلامی را دنبال می‌کردند، بنابراین درس‌های حوزوی ما باید فوق العاده دقیقه و عمیق باشد.

حجت‌الاسلام والمسلمین صفایی بوشهری با بیان اینکه استان بوشهر پایتخت تاریخی مقاومت ضداستعماری ایران است، اظهار کرد: از سال ۹۳۰ هجری قمری که پرتغالی‌ها به بوشهر حمله کردند، مقاومت ضد استعماری مردم بوشهر رقم خورده و علما حکم به جهاد دادند و مردم نیز حمایت کردند.

وی اظهار کرد: انگلستان در طول تاریخ چهار بار به بوشهر حمله کرده که علمای بزرگ بوشهر حکم به جهاد دادند و مردم این خطه هم حتی یک وجب خاک یا آب کشور را به دشمن ندادند.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر با اشاره به اینکه در زمان جنگ تحمیلی هر روز جزیره خارگ بمباران می‌شد، ابراز کرد: اولین حمله هوایی ایران به رژیم بعث از بوشهر انجام شد، در نبرد مستقیم با آمریکا نیز این استان خوش درخشیده است.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha