یکشنبه ۱۳ خرداد ۱۴۰۳ |۲۵ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | Jun 2, 2024
حجت الاسلام والمسلمین زیبایی‌نژاد رئیس پژوهشکده زن و خانواده در همایش بین المللی خانواده مقاوم

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین زیبایی‌نژاد افزود: پرسش اساسی که بر این اساس همایش را شکل دادیم این است که در موقعیت تهدید که جهان به سمت فردگرایی حرکت می‌کند چه باید کرد که خانواده ارزشمند شود و با نهادینه کردن اخلاق و ارزش‌ها در نسل‌های آینده فرزندانشان شناگر آب‌های خروشان باشند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از تهران، حجت الاسلام والمسلمین زیبایی‌نژاد رئیس پژوهشکده زن و خانواده در همایش بین المللی خانواده مقاوم که روز یکشنبه ۳۰ اردیبهشت‌ماه در مرکز همایش‌های بین المللی سازمان اسناد و کتابخانه ملی برگزار شد، با خیرمقدم خدمت مهمانانی که از کشورهای مراکش، لبنان، عراق، بوسنی، برزیل و بورکینافاسو در این مراسم شرکت کرده‌اند اظهار داشت: معادله راهبری در موقعیت تهدید و در معادله راهبردی در موقعیت قدرت متفاوت است. گاهی اوقات از همان الگوهای راهبری موقعیت قدرت در موقعیت تهدید استفاده می‌کنیم که منجر به ایجاد بحران می‌شود.

وی با طرح اینکه آیا خانواده می‌تواند با همان الگویی که قبلا راهبری می‌کرد فرزندانش را امروز هم راهبری کند؟ تاکید کرد: خانواده از اطراف و نه فقط فضای مجازی در موقعیت تهدید قرار گرفته است. در این موقعیت خانواده چه باید کند؟ نظام تربیت رسمی ما با فهم موقعیت تهدید آیا باید الگوهای راهبری تربیتی خود را متحول کند یا نه؟ الگوهای مدیریت شهری باید متحول شود یا نه؟ سیاست‌گذاران با فهم اینکه ما با یک چالش مواجه هستیم و نظام سرمایه‌داری جدید فردگرایی و نسبی گرایی اخلاقی را در عالم اشاعه می‌دهد در این موقعیت چگونه باید سیاست گذاری کنند؟

حجت الاسلام والمسلمین زیبایی‌نژاد افزود: پرسش اساسی که بر این اساس همایش را شکل دادیم این است که در موقعیت تهدید که جهان به سمت فردگرایی حرکت می‌کند چه باید کرد که خانواده ارزشمند شود و با نهادینه کردن اخلاق و ارزش‌ها در نسل‌های آینده فرزندانشان شناگر آب‌های خروشان باشند.

رئیس پژوهشکده زن و خانواده با بیان اینکه جدا از مسیر فراخوان مقالات مسیرهای زیادی را برای برگزاری این همایش پیمودیم، ابراز کرد: با اندیشمندان و کارشناسان مصاحبه‌های علمی انجام دادیم که حاصل آن دو جلد کتاب در ۶۰۰ صفحه است. در مسیر این مصاحبه‌ها با چهره‌های گمنامی مواجه شدیم که از برکات نسل پس از انقلاب هستند. بیش از ۳۰ نشست علمی را در حوزه‌های تعلیم و تربیت، اخلاق و فلسفه و اخلاق، اصحاب سینما و نشست‌هایی را با جامعه شناسان، سیاست گذاران و معماران شهری برگزار کردیم. در مراسم امروز سه اثر سینمایی، تعلیم و تربیت و اخلاق رونمایی می‌شود.

وی استفاده از ظرفیت کارشناسان خارجی که جمعی از آنان مهمان همایش هستند را از دیگر اقدامات صورت گرفته در برگزاری همایش خانواده مقاوم عنوان کرد و گفت: در این کار با محدودیت‌هایی از سوی کشورهای لیبرال مواجه شدیم. در سالیان اخیر آمریکا، کانادا و برخی کشورهای دیگر محدودیت‌های شدیدی را در بکارگیری نیروهای علمی دانشگاهی علیه ایران اعمال کردند که ایران کشوری تروریست است و کسی حق ارتباط علمی با این کشور را ندارد.

دبیر علمی همایش خانواده مقاوم افزود: کشورهایی که خود را مهد آزادی می‌دانند درباره موضوعات علمی تسامح و مدارا ندارند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha